Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ramach programu CASP 2020 przetestowano łącznie 686 próbek produktów w siedmiu kategoriach:
- zabawki dla dzieci
- domowy sprzęt do zabawy na świeżym powietrzu
- gniazdka i śpiwory niemowlęce
- kable
- małe kuchenne urządzenia grzewcze
- biżuteria (szczególną uwagę zwrócono na sprzedaż online biżuterii, która może zawierać niebezpieczne metale)
- foteliki samochodowe
Aż 70% spośród 507 produktów z 6 kategorii poddanych testom w ramach CASP 2020 nie spełnia norm unijnych. Pozostałe 179 testowanych produktów to biżuteria gdzie 37% próbek nie spełniało wymagań. Należy pamiętać, że niespełnienie wymagań może wynikać z wielu powodów i nie musi oznaczać poważnego zagrożenia.
Podobnie jak w ubiegłym roku artykuły dziecięce stanowią najliczniejszą grupę wśród testowanych produktów.
Spośród 220 przebadanych zabawek (balony, farby do malowania palcami, zabawki do ściskania) 16% przekroczyło wartości graniczne określone w normie EN 71-12:2013 dotyczącej nitrozoamin oraz substancji zdolnych do ich tworzenia (należą do rakotwórczych związków chemicznych i mogą stanowić niebezpieczeństwo, zwłaszcza jeśli występują w zabawkach przeznaczonych dla małych dzieci). Przekroczenie dopuszczalnych wartości stwierdzono w przypadku ośmiu przebadanych próbek balonów. Zaledwie 24% wszystkich próbek spełniało wymogi dotyczące etykietowania oraz stosownych ostrzeżeń. Odsetek balonów niespełniających norm dotyczących składu chemicznego (33%) był znacznie wyższy niż w przypadku farb do malowania palcami (9%) i zabawek do ściskania (3%).
Wraz z upowszechnieniem się e-handlu organy nadzoru rynku uznały, że warto przyjrzeć się wyzwaniom związanym ze sprawowaniem nadzoru nad rynkiem internetowym oraz bezpieczeństwem znajdujących się na nim produktów. Dlatego poszczególne projekty realizowane w ramach CASP Online 2020 obejmowały skoordynowane działania w zakresie:
- Obecności niebezpiecznych metali w biżuterii;
- Nadzoru rynku internetowego;
- Kampanii informacyjnej adresowanej do podmiotów gospodarczych / konsumentów.
Celem programu skoordynowanych działań na rzecz bezpieczeństwa produktów (Coordinated Activity on the Safety of Products, CASP) jest wspieranie organów krajowych w ich misji ochrony europejskiego konsumenta, w szczególności poprzez zapewnienie, że na rynek trafiają wyłącznie bezpieczne produkty. Komisja Europejska wraz z organami krajowymi odpowiedzialnymi za nadzór rynku w krajach UE/EOG wspólnie działają na rzecz osiągnięcia tego celu. Program stwarza również organom nadzoru rynku z różnych państw możliwość wymiany pomysłów i najlepszych praktyk, by mogły wypracować wspólne podejście i techniki z zakresu monitorowania rynku. Ostatecznie wszystkie te działania przyczyniają się do sprawnego wycofywania ze sklepów niebezpiecznych produktów.
Komisja Europejska sfinansowała i nadzorowała sposób przeprowadzenia niezbędnych badań oraz dopilnowała, by odbyły się one w optymalnych warunkach w certyfikowanych laboratoriach.
Następnie Komisja podaje wyniki do wiadomości publicznej za pośrednictwem europejskich stowarzyszeń konsumentów i innych zainteresowanych stron. W ramach CASP 2020 powstają również kampanie i towarzyszące im wydarzenia kierowane do grup docelowych, których celem jest zwiększanie świadomości na temat bezpieczeństwa produktów wśród podmiotów gospodarczych i konsumentów.
Więcej informacji na temat CASP można znaleźć na stronie https://ec.europa.eu/safety-gate/#/screen/pages/casp
Źródło informacji: Komisja Europejska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.08.2021, 09:21 |
Źródło informacji | Komisja Europejska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT