Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Co cenią przedsiębiorcy we współpracy z księgowymi?
Regularny kontakt (78%), poczucie bezpieczeństwa (76%) i zaufanie (75%), - to kluczowe wartości, które przedsiębiorcy doceniają we współpracy z księgowymi. Badanie SW Research dla Nest Banku pokazuje, że relacje właścicieli firm z osobami prowadzącymi ich księgowość są zdecydowanie pozytywne. Szczególnie cenione jest jasne przekazywanie informacji (76%), zaangażowanie w sprawy firmy (69%) oraz regularny kontakt (78%). Aż dwie trzecie przedsiębiorców wskazuje, że wsparcie księgowych jest nieocenione przy podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych.
Wyniki badania jasno pokazują, że przedsiębiorcy oczekują dziś od księgowych nie tylko rzetelnej obsługi, lecz także wsparcia doradczego i strategicznego. Rola księgowego ewoluuje w kierunku partnera biznesowego, co wymaga nieustannego rozwoju kompetencji, także poza obszarem stricte rachunkowym. Dla naszej branży to zarówno wyzwanie, jak i szansa na umocnienie pozycji jako kluczowego ogniwa w procesie zarządzania firmą” - mówi Tomasz Szarek, prezes Krajowej Izby Biur Rachunkowych.
Relacje pełne zaufania, choć praca pełna wyzwań
Jak się okazuje, choć księgowe i księgowi zajmują się wyjątkowo wymagającą, trudną i stresującą materią jak podatki, przepisy czy pilnowanie terminów, ich relacje z przedsiębiorcami rzadko bywają konfliktowe. Wręcz przeciwnie: zdecydowana większość przedsiębiorców deklaruje pozytywne emocje w kontaktach ze swoimi księgowymi. Zaledwie 12% przedsiębiorców przyznaje, że zdarzyło im się pokłócić z księgową lub księgowym, natomiast aż 75% nigdy nie miało takiej sytuacji.
Księgowy jako strategiczny doradca firmy
Zdecydowana większość przedsiębiorców (77%) pozytywnie ocenia całą grupę zawodową księgowych. Z kolei aż 71% twierdzi, że dobry księgowy realnie wpływa na finansowy sukces firmy. Jednocześnie 73% właścicieli firm podkreśla, że kluczowe znaczenie dla jakości współpracy ma rozumienie przez księgową lub księgowego specyfiki ich branży.
Badanie pokazuje, że od księgowych przedsiębiorcy oczekują coraz więcej. Już 66% właścicieli firm uważa, że księgowe i księgowi powinni potrafić przeanalizować oferty kredytów i leasingów, a ponad połowa (56%) liczy na ich orientację w ofertach bankowych. Ponadto 62% przedsiębiorców chciałoby, aby księgowi sami proponowali wsparcie w kwestiach finansowych, gdy zauważą taką potrzebę.
„Dla przedsiębiorców ważne są zarówno kompetencje, jak i relacje. Dobre kontakty z księgowymi wpływają na poczucie bezpieczeństwa w biznesie. W Nest Banku staramy się wspierać środowisko księgowych, m.in. oferując im dostęp do nowoczesnych narzędzi i szkoleń z zakresu bankowości oraz finansowania. Wierzymy, że to właśnie kompetentny i dobrze przygotowany księgowy jest dla przedsiębiorcy najlepszym doradcą w sprawach finansowych” - mówi Piotr Makowski, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Sieci Własnej i Partnerskiej.
Więcej o badaniu
Badanie zrealizowała firma SW Research w maju 2025 roku metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na reprezentatywnej grupie 403 przedsiębiorców i przedsiębiorczyń prowadzących mikro, małe, średnie i duże firmy z całej Polski.
Źródło informacji: Nest Bank
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.08.2025, 16:34 |
Źródło informacji | Nest Bank |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
TOURISE announces cross-sector Advisory Board to champion bold new platform rewriting the rules of tourism
• Leaders from World Travel & Tourism Council (WTTC), Global Sustainable Tourism Council, Amadeus, TikTok, Six Senses, Cirque du Soleil, Turismede Barcelona, Liberty International, Wagonlit Travel, Once Billion Happy, the Saudi Tourism Authority (STA), and the Riyadh School of Tourism and Hospitality at the helm of TOURISE Advisory Board.
• Formation of the Advisory Board reinforces TOURISE’s dedication to driving cross-sector global collaboration.
• Advisory Board shape TOURISE summit agenda, ensuring high-impact global issues such as equity, geographical representation and sectoral diversity are in spotlight.- 05.08.2025, 17:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ