Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W dniu 2 lipca polska spółka dokonała zakupu dodatkowego pakietu 24% akcji ARTnews (wcześniej 19.05.2014 r. przejęła 51% ARTnews za kwotę 9,2 mln PLN), stając się największym właścicielem magazynu o sztuce.
Właśnie dzięki tej decyzji biznesowej, magazyn ARTnews stanie się osią nowej strategii polskiej spółki, która od 4 lat buduje swoją silną pozycję na rynku sztuki w kraju i na świecie. Kwota, którą zapłaciła polska spółka New Connect za 51% udziałów w wydawnictwie to 9,2 mln zł. Za pakiet dodatkowych 24% zapłaciła ponad 4 mln zł. Akwizycje są największymi transakcjami w historii działania firmy. Przychody magazynu ARTnews w zeszłym roku wyniosły 12,5 mln zł.
Izabela Depczyk, wiceprezes zarządu ARTNEWS S.A. odpowiedzialna za transakcję, przekonuje, że akwizycja amerykańskiego magazynu pozwala na stworzenie najbardziej dynamicznej firmy obszaru mediów związanych ze sztuką, która łączy długą tradycję sztuki dziennikarskiej z cyfrowymi mediami nowej ery oraz doświadczeniem Abbey House Group. W ramach nowej strategii polska firma chce poszerzyć portfel usług on-line oferowanych przez ARTnews i rozwinąć jego dystrybucję w Europie.
Korzyści dla polskich inwestorów
Na transakcji skorzystają akcjonariusze polskiej firmy. Już w I kw. 2014 r. Abbey House skonsolidowała przychody przejętej wcześniej firmy z rynku amerykańskiego - Skate's LLC. Spółka zanotowała w I kw. 2014 r. przychód na poziomie 3,9 mln i 1 mln zł zysku netto.
Izabela Depczyk podkreśla, że zakup ARTnews i poszerzenie portfela oferowanych usług grupie stałych czytelników oraz abonentów pozwoli na zwiększenie przychodów rocznych Abbey House o 15 mln zł w 2014 roku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.07.2014, 15:19 |
Źródło informacji | Bellini Capital |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |