Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Spółki ABC Data dbając o wysoką jakość, przejrzystość i rzetelność komunikacji przekazuje do publicznej wiadomości główne założenia nowej Strategii ABC Data na lata 2016 - 2018 ("Strategia") zatwierdzonej w dniu dzisiejszym uchwałą Rady Nadzorczej Spółki.
W wyniku przeprowadzonych analiz, których celem było rozpoznanie nowych szans i potencjalnych możliwości rozwoju na poszczególnych rynkach, na których działają spółki należące do grupy kapitałowej, przygotowana została nowa Strategia ABC Daty na lata 2016 - 2018. Skupia się ona na wzmacnianiu fundamentów ABC Daty, jak również na rozwoju modelu biznesowego Spółki w kierunku najbardziej perspektywicznych obszarów.
Kluczowe w Strategii jest położenie nacisku na ciągłe podnoszenie standardu i jakości świadczonych usług w obszarze dystrybucji oraz nowe inicjatywy biznesowe, które stanowią uzupełnienie podstawowej działalności. Strategiczne inicjatywy biznesowe realizowane będą w obszarze projektów e-commerce, rozwijania portfolio produktów mobilnych, współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, dystrybucji z wartością dodaną (Value+), działalności eksportowej, a także w obszarach wspierających: HR, logistyce, nowym systemie ERP i projektach M&A. Strategia zakłada również aktywne pozyskiwanie nowych producentów w regionie CEE.
Wizja:
Osiągnięcie pozycji lidera w dystrybucji IT opartej na e-commerce w regionie CEE poprzez:
• Budowanie lojalności klientów w wyniku poszerzania oferty produktowej, oferowania usług dodatkowych (wsparcia finansowego, wsparcia technicznego), nowych narzędzi e-commerce i platform sprzedażowych oraz usług logistycznych
• Budowanie nowych kanałów sprzedaży
• Rozwijanie relacji z producentami poprzez doskonalenie jakości świadczonych usług, dostarczanie wartości dodanej oraz innowacyjnych rozwiązań e-commerce
• Rozszerzanie zakresu posiadanych kontraktów oraz zawieranie nowych umów z producentami w Polsce oraz regionie CEE
• Usprawnienie procesów oraz optymalizacje kosztów poprzez wdrożenie nowego systemu ERP oraz zmianach w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim
Cele Strategiczne:
• Wzmocnienie pozycji lidera w regionie CEE - rozwój biznesu i budowa pozycji lidera na każdym rynku, na którym Spółka prowadzi działalność (w ramach wybranego spośród trzech modeli biznesowych) poprzez nowe kontrakty na rynkach lokalnych z kluczowymi producentami oraz zaktywizowanie działań sprzedażowych, a także rozwój eksportu
• Rozwój projektów e-commerce jako znaczących wyróżników konkurencyjnych pozwalających znacznie poszerzyć dotychczasową ofertę produktową przy jednoczesnym uniknięciu wzrostu kosztów stałych oraz stworzeniu nowego kanału sprzedaży
• Rozwój obszarów Mobile i Telco - pozyskanie nowych kanałów sprzedaży oraz poszerzenie oferty produktowej o nowe marki, a także rozszerzenie dotychczasowych kontraktów na rynki w regionie
• Rozwój Value+ w obszarze kompetencji doradczych oraz rozszerzenie oferty produktowej w ramach wszystkich grup produktowych (serwery, storage, networking, software, zasilanie)
• M&A jako ważny czynnik wspierający wzrost - akwizycje firm o znaczącej pozycji na najważniejszych rynkach regionu CEE, koncentracja na akwizycjach wzmacniających założone kierunki rozwoju spółki
• Efektywność organizacyjna - optymalizacja i standaryzacja procesów, zmiana w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, nowe usługi o wartości dodanej w obszarze logistyki oraz wdrożenie nowego systemu WMS i ERP
Główne założenia strategii w regionie:
• Rozwój nowych działów biznesowych - Value +, Mobile jako wiodących w swoich obszarach w regionie CEE
• Rozwój nowych technik zarządzania ryzykiem kredytowym w obsłudze obecnych i nowych partnerów
• Wzmocnienie kanału SMB
• Wprowadzenie do oferty nowych kategorii produktów - RTV, AGD, smart home, smart fit, smart med, fotowoltaika
• Rozwój narzędzi e-commerce w całej grupie kapitałowej (InterLink i BiznesLink)
• Ciągłe monitorowanie i realizacja potrzeb klientów i producentów na wszystkich rynkach
Podsumowanie:
• Wzrost udziału w rynku w Polsce do 25% w 2018 r.
• Udział w rynku CEE w 2018 r. do 10%
• Osiągnięcie pozycji lidera w CEE poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach:
o Polska - numer 1 w 2018 r.
o w 3 największych krajach regionu - pozycja w top 3 w 2018 r.
o Kraje bałtyckie - model lekki
o Rynek niemiecki - model lekki
• Wzrost organiczny oraz M&A
• Usprawnienie procesów oraz optymalizacja kosztów - wdrożenie nowego ERP
• Wdrożenie filozofii High Performance Organization
• Osiągniecie wyceny Grupy ABC Data w wysokości 1 mld PLN do 2018 roku
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.06.2015, 09:40 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |