Newsletter

ABC DATA SA Główne założenia strategii ABC Data na lata 2016-2018

29.06.2015, 09:40aktualizacja: 29.06.2015, 09:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 81/2015

Zarząd Spółki ABC Data dbając o wysoką jakość, przejrzystość i rzetelność komunikacji przekazuje do publicznej wiadomości główne założenia nowej Strategii ABC Data na lata 2016 - 2018 ("Strategia") zatwierdzonej w dniu dzisiejszym uchwałą Rady Nadzorczej Spółki.

W wyniku przeprowadzonych analiz, których celem było rozpoznanie nowych szans i potencjalnych możliwości rozwoju na poszczególnych rynkach, na których działają spółki należące do grupy kapitałowej, przygotowana została nowa Strategia ABC Daty na lata 2016 - 2018. Skupia się ona na wzmacnianiu fundamentów ABC Daty, jak również na rozwoju modelu biznesowego Spółki w kierunku najbardziej perspektywicznych obszarów.

Kluczowe w Strategii jest położenie nacisku na ciągłe podnoszenie standardu i jakości świadczonych usług w obszarze dystrybucji oraz nowe inicjatywy biznesowe, które stanowią uzupełnienie podstawowej działalności. Strategiczne inicjatywy biznesowe realizowane będą w obszarze projektów e-commerce, rozwijania portfolio produktów mobilnych, współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, dystrybucji z wartością dodaną (Value+), działalności eksportowej, a także w obszarach wspierających: HR, logistyce, nowym systemie ERP i projektach M&A. Strategia zakłada również aktywne pozyskiwanie nowych producentów w regionie CEE.

Wizja:

Osiągnięcie pozycji lidera w dystrybucji IT opartej na e-commerce w regionie CEE poprzez:

• Budowanie lojalności klientów w wyniku poszerzania oferty produktowej, oferowania usług dodatkowych (wsparcia finansowego, wsparcia technicznego), nowych narzędzi e-commerce i platform sprzedażowych oraz usług logistycznych

• Budowanie nowych kanałów sprzedaży

• Rozwijanie relacji z producentami poprzez doskonalenie jakości świadczonych usług, dostarczanie wartości dodanej oraz innowacyjnych rozwiązań e-commerce

• Rozszerzanie zakresu posiadanych kontraktów oraz zawieranie nowych umów z producentami w Polsce oraz regionie CEE

• Usprawnienie procesów oraz optymalizacje kosztów poprzez wdrożenie nowego systemu ERP oraz zmianach w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim

Cele Strategiczne:

• Wzmocnienie pozycji lidera w regionie CEE - rozwój biznesu i budowa pozycji lidera na każdym rynku, na którym Spółka prowadzi działalność (w ramach wybranego spośród trzech modeli biznesowych) poprzez nowe kontrakty na rynkach lokalnych z kluczowymi producentami oraz zaktywizowanie działań sprzedażowych, a także rozwój eksportu

• Rozwój projektów e-commerce jako znaczących wyróżników konkurencyjnych pozwalających znacznie poszerzyć dotychczasową ofertę produktową przy jednoczesnym uniknięciu wzrostu kosztów stałych oraz stworzeniu nowego kanału sprzedaży

• Rozwój obszarów Mobile i Telco - pozyskanie nowych kanałów sprzedaży oraz poszerzenie oferty produktowej o nowe marki, a także rozszerzenie dotychczasowych kontraktów na rynki w regionie

• Rozwój Value+ w obszarze kompetencji doradczych oraz rozszerzenie oferty produktowej w ramach wszystkich grup produktowych (serwery, storage, networking, software, zasilanie)

• M&A jako ważny czynnik wspierający wzrost - akwizycje firm o znaczącej pozycji na najważniejszych rynkach regionu CEE, koncentracja na akwizycjach wzmacniających założone kierunki rozwoju spółki

• Efektywność organizacyjna - optymalizacja i standaryzacja procesów, zmiana w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, nowe usługi o wartości dodanej w obszarze logistyki oraz wdrożenie nowego systemu WMS i ERP

Główne założenia strategii w regionie:

• Rozwój nowych działów biznesowych - Value +, Mobile jako wiodących w swoich obszarach w regionie CEE

• Rozwój nowych technik zarządzania ryzykiem kredytowym w obsłudze obecnych i nowych partnerów

• Wzmocnienie kanału SMB

• Wprowadzenie do oferty nowych kategorii produktów - RTV, AGD, smart home, smart fit, smart med, fotowoltaika

• Rozwój narzędzi e-commerce w całej grupie kapitałowej (InterLink i BiznesLink)

• Ciągłe monitorowanie i realizacja potrzeb klientów i producentów na wszystkich rynkach

Podsumowanie:

• Wzrost udziału w rynku w Polsce do 25% w 2018 r.

• Udział w rynku CEE w 2018 r. do 10%

• Osiągnięcie pozycji lidera w CEE poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach:

o Polska - numer 1 w 2018 r.

o w 3 największych krajach regionu - pozycja w top 3 w 2018 r.

o Kraje bałtyckie - model lekki

o Rynek niemiecki - model lekki

• Wzrost organiczny oraz M&A

• Usprawnienie procesów oraz optymalizacja kosztów - wdrożenie nowego ERP

• Wdrożenie filozofii High Performance Organization

• Osiągniecie wyceny Grupy ABC Data w wysokości 1 mld PLN do 2018 roku

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.06.2015, 09:40
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii