Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd AC S.A. ("Emitent") z siedzibą w Białymstoku informuje, iż wstępne przychody Spółki ze sprzedaży za rok 2020 wyniosły 185.302,4 tys. zł i są niższe od przychodów ze sprzedaży osiągniętych za rok 2019 r. o 37.379,8 tys. zł, tj. o 16,8%.
Wstępne przychody Spółki ze sprzedaży za IV kwartał 2020 r. wyniosły 38.684,4 tys. zł i są niższe od przychodów ze sprzedaży osiągniętych w analogicznym okresie 2019 r. o 7.836,9 tys., tj. o 16,8%.
Powodem spadku przychodów ze sprzedaży był spadek zamówień na wyroby autogazowe w związku z pandemią COVID - 19 występującą na wszystkich rynkach działania Emitenta, przy równolegle rosnących przychodach ze sprzedaży zestawów elektroniki i wiązek elektrycznych do haków holowniczych w wyniku upowszechniania się turystyki samochodowej i podroży kamperami w krajach Europy Zachodniej. Niskie ceny ropy naftowej, a przez to benzyny, pomimo nadal korzystnej % relacji benzyna/gaz, ograniczenia importu samochodów używanych, zakłócenia w logistyce globalnej, osłabienia lokalnych walut naszych partnerów biznesowych w stosunku do EUR i USD na poszczególnych rynkach działania, a przede wszystkim lockdown i reguły dystansowania społecznego wpływające na mobilność, restrykcje i ograniczenia w działalności zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznych miały wpływ na spadek popytu na wyroby autogazowe Spółki.
Prezentowane dane o przychodach ze sprzedaży są danymi wstępnymi i mogą różnić się od danych ostatecznych, które zostaną opublikowane w raporcie rocznym za 2020 roku.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.01.2021, 16:31 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |