Newsletter

ACI publikuje listę najlepszych lotnisk na świecie pod względem obsługi klienta

27.02.2020, 11:40aktualizacja: 27.02.2020, 11:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

MONTREAL--(BUSINESS WIRE)-- Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI – Airports Council International World) ogłosiła dzisiaj zwycięzców uznanego na całym świecie plebiscytu Airport Service Quality Award.

W plebiscycie wyróżniane są lotniska z całego świata, które – według pasażerów – zapewniają klientom najlepszą jakość obsługi.

W tym roku uhonorowano 84 lotniska, którym przyznano łącznie 140 nagród. Pełna lista zwycięzców znajduje się tutaj.

Obok portów lotniczych, które zwyciężyły w plebiscycie po raz pierwszy, istnieje grupa wielokrotnych laureatów. Należą do niej: Międzynarodowy Port Lotniczy w Indianapolis, Międzynarodowy Port Lotniczy Beijing Capital, Port Lotniczy Singapur Changi, i Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Międzynarodowy Port Lotniczy Chhatrapati Shivaji w Mumbaju, Międzynarodowy Port Lotniczy Indiry Ghandi w Delhi, Międzynarodowy Port Lotniczy Shanghai Pudong oraz Port Lotniczy Szeremietiewo.

Wśród portów lotniczych, które uhonorowano ASQ Award po raz pierwszy, znalazły się: Międzynarodowy Port Lotniczy Kotoka (Accra, Ghana), Port Lotniczy Mangalore (Mangalore, Indie), Port Lotniczy Supadio (Pontianak, Indonezja), Port Lotniczy Aalesund (Alesund, Norwegia), Aeropuerto de Hierro (Valverde, Hiszpania), Aeropuerto de Melilla (Melilla, Hiszpania), Aeropuerto de San Sebastián (San Sebastien, Hiszpania), Bodo Airport (Bodo, Norwegia), Międzynarodowy Port Lotniczy Izmir Adnan Menderes (Izmir, Turcja), Port Lotniczy Kopenhaga (Kopenhaga, Dania), Aeropuertos Ecologicos de Galapagos S.A. Ecogal (Galapagos, Ekwador), Międzynarodowy Port Lotniczy Capital Region (Lansing, Stany Zjednoczone), Port Lotniczy Sztokholm-Bromma (Sztokholm, Szwecja) i Międzynarodowy Port Lotniczy St John's (St. John's, Kanada).

„Nagroda Airport Service Quality Award przyznawana jest w uznaniu dla osiągnięć portów lotniczych pod względem wysokiego poziomu obsługi klienta, stanowiąc najwyższe wyróżnienie przyznawane portom lotniczym na całym świecie? – powiedziała Angela Gittens, dyrektor generalna ACI World.

„Grono tegorocznych laureatów jest bardzo zróżnicowane, obejmując porty lotnicze z całego świata, co odzwierciedla wysiłki podejmowane w całej branży na rzecz zwiększania satysfakcji klientów z jakości dostarczanych usług?.

„Zwiększanie satysfakcji klientów stanowi istotny element strategii biznesowej w coraz bardziej konkurencyjnej branży portów lotniczych. Realizowany przez ACI ogólnoświatowy program ASQ jest jedynym, który nie tylko skupia się na doskonałości, ale także zapewnia lotniskom obiektywne narzędzie pomiarowe, dzięki któremu mogą ulepszać swoją wydajność?.

„Z przyjemnością donosimy, że pięć zwycięskich lotnisk w kategorii „Najlepsze lotnisko według rozmiaru i regionu? (poniżej 2 mld pasażerów rocznie na terenie Europy) to porty lotnicze nagrodzone w plebiscycie ASQ po raz pierwszy”.

Program Airport Service Quality stanowi wiodący na świecie program służący pomiarowi satysfakcji klientów z jakości obsługi w portach lotniczych. W 2019 r. ponad połowa podróżnych na świecie (8,3 miliarda) znalazła się na lotnisku biorącym udział w programie ASQ.

Przedstawiciele zwycięskich portów lotniczych spotkają się na ceremonii ASQ Awards, która odbędzie się podczas trzeciej konferencji ACI Customer Experience Global Summit zaplanowanej na wrzesień w Krakowie.

Źródło: Airports Council International

KONTAKT:

Bojana Jeremic

kierownik ds. relacji zewnętrznych

e-mail: mediarelations@aci.aero

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.02.2020, 11:40
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii