Newsletter

Adriatic Slovenica jako pierwsza firma w regionie wprowadza automatyzację wszystkich etapów sprzedaży polis i ubezpieczeń na życie

24.02.2017, 12:34aktualizacja: 24.02.2017, 12:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dublin, 27 lutego 2017 r./PRNewswire/ - Adriatic Slovenica, spółka, która dzięki 15-procentowemu udziałowi w rynku zajmuje drugie miejsce wśród firm oferujących ubezpieczenia na życie w regionie Adriatyku, ogłosiła, że wkrótce sfinalizuje proces automatyzacji typu "end-to-end". Rozwiązanie ALLFINANZ Interview Server opracowane przez Munich Re Automation Solutions Ltd. umożliwia w pełni elektroniczną obsługę wniosków klientów przy jednoczesnym usprawnieniu procesów wewnętrznych realizowanych przez dany podmiot. Pozwoli to obniżyć koszty i utrzymać przychody na odpowiednim poziomie.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/471676/Adriatic_Slovenica_Logo.jpg

Trzy lata temu Gabrijel Škof, prezes zarządu Adriatic Slovenica, zauważył, że koszty, opóźnienia i wysokie wskaźniki błędów w drukowanych wnioskach oraz przy zawieraniu polis hamowały proces pozyskiwania nowych klientów i spowalniały procesy wewnętrzne. Škof podjął kroki w kierunku automatyzacji portalu sprzedaży z korzyścią dla ubezpieczonych, zespołów sprzedażowych i wyniku finansowego spółki. Do tego celu wybrano oprogramowanie ALLFINANZ do obsługi ubezpieczeń na życie, z uwagi na jego powszechne zastosowanie i elastyczność biznesową.

"W branży podmiotów oferujących ubezpieczenia na życie w regionie Adriatyku jako pierwsi dokonaliśmy automatyzacji każdego etapu - od złożenia wniosku aż po obsługę odszkodowań - powiedział Škof. - Zwiększymy nasz udział w rynku, zapewniając klientom jeszcze lepszą, szybszą i bardziej przejrzystą obsługę. Umowę, która kiedyś wymagała poświęcenia trzech tygodni na zbieranie informacji, analizy i samo zawarcie, teraz będzie można sfinalizować w ciągu paru minut".

W ubiegłym roku Adriatic Slovenica d.d. (AS) zwiększyła swój udział w rynku do 15 procent i odnotowała prawie 300 milionów EUR przychodu ze składek, generując zysk równy ponad 14 mln euro. Spółka oferuje ubezpieczenia na życie i zdrowie, ubezpieczenia nieruchomości, pojazdów, NNW, polisy dla podróżnych oraz programy emerytalno-oszczędnościowe. Proces automatyzacji najpierw obejmie sektor polis ubezpieczeń na życie na rynku słoweńskim, a następnie ma zostać wdrożony w pozostałych liniach produktowych, również za granicą.

Jak wyjaśnia Škof: "Sprzedawcy i agenci ubezpieczeniowi AS pełnią rolę ambasadorów procesu poszerzenia działalności. Przyspieszeniu i zwiększaniu przejrzystości współpracy z klientami ALLFINANZ towarzyszy wycofywanie papieru i eliminowanie błędów wynikających z czynnika ludzkiego. W ten sposób podwajamy naszą przewagę nad konkurencją".

Maja Benko, dyrektor wykonawczy ds. ubezpieczeń na życie i emerytur, powiedziała: "Na każdym etapie konsultujemy się z zespołami sprzedażowymi w celu uzgodnienia kierunku działań, zakresu wsparcia i przejrzystości. Narzędzie biznesowe wspomoże rozwój naszej firmy na drodze ku zwiększeniu udziału wniosków obsługiwanych bez wykorzystania papieru do 60 procent".

AS uzyskało licencję na ALLFINANZ Interviewer Server, a także na rozwiązania Rules Designer i Publisher obejmujące usługi związane z opracowywaniem zasad i publikacjami. ALLFINANZ Interview Server to mechanizm zasad ubezpieczeniowych, który pozwala ubezpieczycielom automatyzować proces obsługi wniosków i zawierania polis w elektronicznym/mobilnym punkcie sprzedaży, po czym błyskawicznie wydawać gotowe polisy. Munich Re Automation Solutions Ltd. to czołowy dostawca oprogramowania do obsługi nowych firm i zautomatyzowanej obsługi ubezpieczeń do celów sektora ubezpieczeniowego.

Zaawansowany proces instalacji został udoskonalony i teraz oprogramowanie testują pierwsi użytkownicy - agenci ubezpieczeniowi, którzy uczestniczą w kompleksowym szkoleniu, by poznać jego możliwości.

Paul Donnelly, wiceprezes ds. regionu EMEA w Munich Re Automation Solutions Ltd, powiedział: "Rynek, na którym działa Adriatic Slovenica, ma szczególne predyspozycje do wykorzystania technologii w prowadzonej przez siebie działalności. Jako pierwszy słoweński ubezpieczyciel, który wprowadził rozwiązania technologiczne do swoich procesów sprzedażowych, AS wiedzie prym pod względem rozwiązań w tym zakresie. Już teraz dział sprzedaży AS zbiera pozytywne opinie. Wysiłki zespołu ds. technologii są widoczne zwłaszcza w opracowanych przez niego metodach prezentacji".

Źródło: Munich Re Automation Solutions Ltd

Kontakt:

Munich Re Automation Solutions Ltd.

www.munichre.com/automation-solutions

David Bordas, manager ds. Marketingu

tel. +353-1-293-2888

e-mail: dbordas@munichre.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.02.2017, 12:34
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ