Newsletter

AGRO SHOW 2014 - Podsumowanie

23.09.2014, 14:00aktualizacja: 23.09.2014, 14:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AGRO SHOW 2014_3
AGRO SHOW 2014_3
XVI Międzynarodowa Wystawa Rolnicza AGRO SHOW 2014 już za nami. W ciągu czterech dni (od 19 do 22 września) imprezę zorganizowaną na terenie lotniska Bednary podobnie jak przed rokiem odwiedziło blisko 150 tysięcy osób. Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą ponad 800 wystawców z Polski i zagranicy. Swoje stoiska zaprezentowały aż 102 zagraniczne firmy z 16 krajów takich jak: Włochy, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Niemcy, Austria, Czechy, Słowenia, Dania, Litwa, Irlandia czy Chiny.

Wystawa cieszyła się również dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli mediów - akredytowało się około 110 polskich i zagranicznych dziennikarzy.

AGRO SHOW już od kilku lat pełni rolę najbardziej kompleksowej imprezy rolniczej w Polsce. Podczas tegorocznej wystawy - tradycyjnie już - można było zapoznać się z najnowszymi i najnowocześniejszymi maszynami i urządzeniami rolniczymi producentów wszystkich światowych marek. Jak co roku wiele z nich zaprezentowało nowości rynkowe. Swoje oferty zaprezentowały również firmy wytwarzające nasiona, nawozy, środki ochrony roślin, maszyny inwentarskie, części wymienne i eksploatacyjne oraz przedsiębiorstwa z sektora finansowego i innych branż związanych z rolnictwem. Wszyscy zainteresowani nowoczesną techniką rolniczą gromadzili się przy poletkach pokazowych i w okolicy RINGU, gdzie odbywały się pokazy maszyn podczas pracy. Ten stały i najbardziej widowiskowy punkt wystawy przyciągnął tłumy widzów. W pokazach na RINGU zaprezentowano w sumie 22 maszyny - w tym 3 nowości (kombajn zbożowy, ciągnik, ładowarkę teleskopową), 11 opryskiwaczy przyczepianych, 5 ładowarek teleskopowych, 1 mini-ładowarka, 2 ładowacze czołowe. Pokazom towarzyszył komentarz dziennikarza Włodzimierza Zientarskiego.

AGRO SHOW to obecnie bardzo silna marka wśród europejskich wystaw rolniczych. Impreza z roku na rok dynamicznie się rozrasta - ogólna powierzchnia wystawy szacowana jest obecnie ponad 130 hektarów. Stoiska wystawców zajmują powierzchnię ponad 150 tysięcy metrów kwadratowych, a 7 poletek pokazowych powierzchnię prawie 34 tysięcy metrów kwadratowych.

Jako organizator zadbaliśmy o odpowiednie przygotowanie terenu wystawy i jej otoczenia, proponując szereg rozwiązań ułatwiających i uprzyjemniających zwiedzanie. W tym roku, podążając za najnowszymi trendami i odpowiadając na potrzeby wystawców i zwiedzających, wprowadziliśmy szereg ulepszeń organizacyjno-technicznych. Podczas AGRO SHOW 2014 swoją premierę miały:

- mobilny bankomatowóz,

- 4 regularne linie meleksowe, dzięki którym można było bezpłatnie przemieszczać się na ternie wystawy na stałych trasach,

- aplikacja AGRO SHOW na urządzenia mobilne,

- 8 hot-spotów na terenie wystawy + 1 hot-spot w Centrum Nowoczesnego Rolnictwa, w których można było skorzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu,

- punkty informacyjne zlokalizowane na terenie wystawy.

Wszystkie nowości doskonale się sprawdziły i zapewne będą miały kontynuację w kolejnych latach.

Sporym zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się druga edycja zabawy terenowej AGRO SHOW GRA, podczas której uczestnicy musieli rozwiązać zadania rozrzucone w różnych punktach wystawy. Ten niestandardowy sposób zwiedzania AGRO SHOW spodobał się przede wszystkim młodzieży i rodzinom z dziećmi. W ciągu dwóch dni gry wzięło w niej udział 120 drużyn i blisko 250 osób. Gra terenowa AGRO SHOW GRA prowadzona była przez znanego w branży prezentera TVN Turbo - Michała Łukasiewicza.

Warto podkreślić, że wystawa AGRO SHOW to nie tylko ekspozycja i atrakcje dla zwiedzających, ale również miejsce rozmów, wymiany poglądów i zdobywania wiedzy. Podczas tegorocznej edycji dużą frekwencją cieszyły się punkty doradcze Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi i pozostałych agencji rządowych działających na rzecz rolnictwa, które w tym roku zlokalizowane były bezpośrednio przy głównym pasie. Tematem, który szczególnie interesował rolników były dotacje z nowego budżetu unijnego. Rolnicy zadawali konkretne pytania dot. możliwości wykorzystania unijnych środków: co będzie objęte możliwościami dopłat, od kiedy i w jaki sposób będzie można składać wnioski i korzystać z dofinansowania.

W sali seminaryjnej odbyły się dwa seminaria traktujące o nowoczesnych technologiach w rolnictwie, zaś pierwszego dnia finały konkursów organizowanych przez PIGMIUR.

III edycję Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszego Mechanika Serwisowego Maszyn Rolniczych roku 2014 "Mechanik na Medal" - zwyciężyli:

I miejsce - Sylwester Buczek - ASPRIM,

II miejsce - Krzysztof Chodorski - POM AUGUSTÓW,

III miejsce - Jarosław Brozio - POM AUGUSTÓW.

W drugiej edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Uczniów Szkół Średnich "Młody Mechanik na Medal" - laureatami zostali:

I miejsce - Przemysław Chudzyński - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Gnieźnie,

II miejsce - Tomasz Parys - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Starym Lubiejewie,

III miejsce - Norbert Idzikowski - Zespół Szkół Rolniczych w Lututowie.

"AGRO SHOW 2014, czyli największa plenerowa wystawa rolnicza organizowana w Europie, zakończyła się pełnym sukcesem organizacyjnym. Jestem przekonana, że po raz kolejny spełniliśmy oczekiwania zarówno zwiedzających, jak i wystawców. W imieniu organizatora serdecznie dziękuję wszystkim za to, że byli tutaj z nami! Zapraszam również na następną, siedemnastą już edycję AGRO SHOW, która odbędzie się w Bednarach w dniach od 18 do 21 września 2015 roku." - mówi Renata Arkuszewska, wiceprezes Polskiej Izby Maszyn i Urządzeń Rolniczych.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 23.09.2014, 14:00
Źródło informacji PIGMIUR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ