Newsletter

AGRO SHOW 2014 - Podsumowanie

23.09.2014, 14:00aktualizacja: 23.09.2014, 14:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AGRO SHOW 2014_3
AGRO SHOW 2014_3
XVI Międzynarodowa Wystawa Rolnicza AGRO SHOW 2014 już za nami. W ciągu czterech dni (od 19 do 22 września) imprezę zorganizowaną na terenie lotniska Bednary podobnie jak przed rokiem odwiedziło blisko 150 tysięcy osób. Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą ponad 800 wystawców z Polski i zagranicy. Swoje stoiska zaprezentowały aż 102 zagraniczne firmy z 16 krajów takich jak: Włochy, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Niemcy, Austria, Czechy, Słowenia, Dania, Litwa, Irlandia czy Chiny.

Wystawa cieszyła się również dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli mediów - akredytowało się około 110 polskich i zagranicznych dziennikarzy.

AGRO SHOW już od kilku lat pełni rolę najbardziej kompleksowej imprezy rolniczej w Polsce. Podczas tegorocznej wystawy - tradycyjnie już - można było zapoznać się z najnowszymi i najnowocześniejszymi maszynami i urządzeniami rolniczymi producentów wszystkich światowych marek. Jak co roku wiele z nich zaprezentowało nowości rynkowe. Swoje oferty zaprezentowały również firmy wytwarzające nasiona, nawozy, środki ochrony roślin, maszyny inwentarskie, części wymienne i eksploatacyjne oraz przedsiębiorstwa z sektora finansowego i innych branż związanych z rolnictwem. Wszyscy zainteresowani nowoczesną techniką rolniczą gromadzili się przy poletkach pokazowych i w okolicy RINGU, gdzie odbywały się pokazy maszyn podczas pracy. Ten stały i najbardziej widowiskowy punkt wystawy przyciągnął tłumy widzów. W pokazach na RINGU zaprezentowano w sumie 22 maszyny - w tym 3 nowości (kombajn zbożowy, ciągnik, ładowarkę teleskopową), 11 opryskiwaczy przyczepianych, 5 ładowarek teleskopowych, 1 mini-ładowarka, 2 ładowacze czołowe. Pokazom towarzyszył komentarz dziennikarza Włodzimierza Zientarskiego.

AGRO SHOW to obecnie bardzo silna marka wśród europejskich wystaw rolniczych. Impreza z roku na rok dynamicznie się rozrasta - ogólna powierzchnia wystawy szacowana jest obecnie ponad 130 hektarów. Stoiska wystawców zajmują powierzchnię ponad 150 tysięcy metrów kwadratowych, a 7 poletek pokazowych powierzchnię prawie 34 tysięcy metrów kwadratowych.

Jako organizator zadbaliśmy o odpowiednie przygotowanie terenu wystawy i jej otoczenia, proponując szereg rozwiązań ułatwiających i uprzyjemniających zwiedzanie. W tym roku, podążając za najnowszymi trendami i odpowiadając na potrzeby wystawców i zwiedzających, wprowadziliśmy szereg ulepszeń organizacyjno-technicznych. Podczas AGRO SHOW 2014 swoją premierę miały:

- mobilny bankomatowóz,

- 4 regularne linie meleksowe, dzięki którym można było bezpłatnie przemieszczać się na ternie wystawy na stałych trasach,

- aplikacja AGRO SHOW na urządzenia mobilne,

- 8 hot-spotów na terenie wystawy + 1 hot-spot w Centrum Nowoczesnego Rolnictwa, w których można było skorzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu,

- punkty informacyjne zlokalizowane na terenie wystawy.

Wszystkie nowości doskonale się sprawdziły i zapewne będą miały kontynuację w kolejnych latach.

Sporym zainteresowaniem zwiedzających cieszyła się druga edycja zabawy terenowej AGRO SHOW GRA, podczas której uczestnicy musieli rozwiązać zadania rozrzucone w różnych punktach wystawy. Ten niestandardowy sposób zwiedzania AGRO SHOW spodobał się przede wszystkim młodzieży i rodzinom z dziećmi. W ciągu dwóch dni gry wzięło w niej udział 120 drużyn i blisko 250 osób. Gra terenowa AGRO SHOW GRA prowadzona była przez znanego w branży prezentera TVN Turbo - Michała Łukasiewicza.

Warto podkreślić, że wystawa AGRO SHOW to nie tylko ekspozycja i atrakcje dla zwiedzających, ale również miejsce rozmów, wymiany poglądów i zdobywania wiedzy. Podczas tegorocznej edycji dużą frekwencją cieszyły się punkty doradcze Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi i pozostałych agencji rządowych działających na rzecz rolnictwa, które w tym roku zlokalizowane były bezpośrednio przy głównym pasie. Tematem, który szczególnie interesował rolników były dotacje z nowego budżetu unijnego. Rolnicy zadawali konkretne pytania dot. możliwości wykorzystania unijnych środków: co będzie objęte możliwościami dopłat, od kiedy i w jaki sposób będzie można składać wnioski i korzystać z dofinansowania.

W sali seminaryjnej odbyły się dwa seminaria traktujące o nowoczesnych technologiach w rolnictwie, zaś pierwszego dnia finały konkursów organizowanych przez PIGMIUR.

III edycję Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszego Mechanika Serwisowego Maszyn Rolniczych roku 2014 "Mechanik na Medal" - zwyciężyli:

I miejsce - Sylwester Buczek - ASPRIM,

II miejsce - Krzysztof Chodorski - POM AUGUSTÓW,

III miejsce - Jarosław Brozio - POM AUGUSTÓW.

W drugiej edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Uczniów Szkół Średnich "Młody Mechanik na Medal" - laureatami zostali:

I miejsce - Przemysław Chudzyński - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Gnieźnie,

II miejsce - Tomasz Parys - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Starym Lubiejewie,

III miejsce - Norbert Idzikowski - Zespół Szkół Rolniczych w Lututowie.

"AGRO SHOW 2014, czyli największa plenerowa wystawa rolnicza organizowana w Europie, zakończyła się pełnym sukcesem organizacyjnym. Jestem przekonana, że po raz kolejny spełniliśmy oczekiwania zarówno zwiedzających, jak i wystawców. W imieniu organizatora serdecznie dziękuję wszystkim za to, że byli tutaj z nami! Zapraszam również na następną, siedemnastą już edycję AGRO SHOW, która odbędzie się w Bednarach w dniach od 18 do 21 września 2015 roku." - mówi Renata Arkuszewska, wiceprezes Polskiej Izby Maszyn i Urządzeń Rolniczych.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 23.09.2014, 14:00
Źródło informacji PIGMIUR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ