Newsletter

Agthia rozpoczyna podróż ku transformacji, której celem jest osiągnięcie pozycji lidera branży spożywczej do 2025 roku

14.04.2021, 11:10aktualizacja: 15.04.2021, 09:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ABU ZABI, Zjednoczone Emiraty Arabskie--(BUSINESS WIRE)-- Spółka Agthia Group PJSC ogłosiła swoją długofalową strategię, której celem jest osiągniecie pozycji lidera branży spożywczej w regionie Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej i Pakistanu (MENAP). Strategia oparta jest na trzech filarach (wzroście, wydajności i możliwościach) i została opracowana w celu umocnienia czołowej pozycji rynkowej grupy, zapewnienia znacznego wzrostu wartości dla wszystkich interesariuszy oraz kontynuowania wzrostu rentowności, przy równoczesnym zastosowaniu podejścia ukierunkowanego na konsumentów.

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja informacji znajduje się na stronie: https://www.businesswire.com/news/home/20210413005841/en/

Spółka z siedzibą w Abu Zabi prowadzi działalność obejmującą produkcję, dystrybucję i sprzedaż szerokiej gamy produktów spożywczych, w tym popularnych w regionie marek, m.in., Al Ain (woda), Al Foah (daktyle), Al Faysal Bakery & Sweets (produkty piekarnicze) i Grand Mills (mąka i produkty piekarnicze).

Khalifa Sultan Al Suwaidi, prezes Agthia Group, powiedział: „Strategia uwolni pełny potencjał wyjątkowych możliwości, które stworzyliśmy, przyniesie naszym pracownikom lepsze szanse i będzie pełnić funkcję katalizatora do ustanowienia przez nas nowych standardów w branży spożywczej”.

Alan Smith, dyrektor generalny Agthia Group, powiedział: „Nasza strategia powstała w oparciu o dogłębną ocenę naszej działalności i jasną wizję tego, co chcemy osiągnąć. Nadal będziemy upraszczać naszą strukturę organizacyjną i obniżać koszty, chronić nasz główny obszar działalności i zapewniać, że zwinnie i w odpowiednim tempie będziemy posuwać się do przodu”.

Wzrost

Agthia zapewni wzrost działalności dzięki poszerzeniu skali działalności na priorytetowych rynkach, wzbogacaniu oferty o kategorie zapewniające wartość dodaną i przyspieszeniu podwyższenia marży do 2025 r. Będzie to możliwe dzięki umocnieniu podstawowego obszaru działalności, w tym kategorii produkcji wody, ochronę kategorii produktów mącznych i żywności, jak również poprzez zmiany w ofercie produktowej umożliwiające uzyskanie wyższej marży.

Agthia również rozpoczęła realizację strategii wzrostu nieorganicznego, ukierunkowanej na przejęciu spółek o silnych markach dóbr konsumenckich, liderów na rynkach, które reprezentują.

„Dzięki strategii tej uzyskamy synergię pomiędzy kosztami i przychodami poprzez możliwości płynące ze sprzedaży wiązanej oraz umocnienie regionalnej oferty produktów Grupy” - wyjaśnił Alan Smith.

Wydajność

Celem Grupy Agthia jest uzyskanie oszczędności na poziomie 200 mln AED, poprzez wykorzystanie efektu synergii i uproszczenia działalności podmiotów, które obecnie są własnością grupy, i które zostaną przejęte. Równolegle z partnerstwami strategicznymi obejmującymi dystrybucję i sprzedaż, firma również planuje udoskonalić działalność handlową i wykorzystanie kapitału obrotowego, optymalizację działalności operacyjnej, obniżenie kosztów i usprawnienie zaopatrzenia, jak również poprawę zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw. Aktywa bez perspektyw rozwoju zostaną zbyte, podczas gdy dostawy i specyfikacje zostaną usprawnione.

Możliwości

Agthia nadal będzie rozwijać swój kapitał ludzki i zatrudniać utalentowanych pracowników, przywiązując wagę do ich wysokich kwalifikacji w zakresie zarządzania daną kategorią i dostosowując ich umiejętności z oczekiwanym zapotrzebowaniem rozwijającej się organizacji.

Najważniejszym działaniem na kolejne pięć lat jest cyfryzacja systemów zarządzania danymi dotyczącymi wyników i wdrożenie inicjatyw ukierunkowanych na zmianę w całej firmie z nieustannym naciskiem na zrównoważony rozwój i innowacje.

Grupa w swoich działaniach nadal będzie poprawiać wydajność, optymalizować ofertę produktową, utrzymywać zasadnicze ramy alokacji i wprowadzić najlepszą w swojej kategorii Politykę regulującą kwestie środowiskowe, społeczne i ład korporacyjny (ESG), w celu zapewnienia konsumentom lepszych doświadczeń i zwrotu z inwestycji dla udziałowców, zgodnie ze standardami obowiązującymi na całym świecie.

Dodatkowe informacje znajdują się na stronie: www.agthia.com

*Źródło: AETOSWire

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210413005841/en/

Źródło: Agthia Group PJSC

KONTAKT:

Shahla Kashif

e-mail: skashif@quillmena.com

tel. +971559534795

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.04.2021, 11:10
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ