Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Alfa Romeo Giulia została zwycięzcą XXV edycji konkursu „Compasso d'Oro ADI", najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie wzornictwa. Ustanowiona w 1954 roku nagroda „Compasso d'Oro ADI" jest przyznawana w oparciu o kryteria przeprowadzane przez tzw. obserwatorium Stowarzyszenia ADI, komisję, w skład której wchodzą eksperci, projektanci, krytycy, historycy oraz branżowi dziennikarze, którzy rok po roku zbierają informacje, oceniają i wybierają najlepsze produkty pod kątem designu.
Jak każdy samochód Alfy Romeo, także Giulia wywodzi się z doskonałej równowagi pomiędzy tradycją, osiągami, szybkością i pięknem, dzięki którym stała się najwyższym wyrazem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Jest mieszanką kanonów piękna charakteryzujących włoski styl i wyjątkowość Alfy Romeo, czyli doskonałego wyczucia proporcji, prostoty i dbałości o jakość, których efektem jest innowacyjny, wyjątkowy design, dochowujący jednak wierności niezwykle bogatej i cenionej tradycji.
Nową Giulię wyróżniają bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika, cofnięta kabina pasażerska „wsparta" na kołach oraz tylne, muskularne błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Tył samochodu, wydłużony i typowy dla samochodów z napędem na tylną oś, równoważy proporcje samochodu i gwarantuje odpowiednią ładowność. Profil ten powstał dzięki zastosowaniu napędu na tył oraz silnika i elementów mechanicznych umieszczonych między dwiema osiami, by jak najlepiej zbilansować masy. Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi, zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Z tych proporcji powstaje dynamiczna forma, jaką można wyczytać z elipsy, patrząc w rzucie z góry. Poza tym, zaokrąglone krawędzie oraz otulające słupki nadają samochodowi smukłości, tworząc kształt „kropli", która przypomina jedno z najpiękniejszych aut wszechczasów: Giuliettę Sprint.
Drugi aspekt włoskiego stylu to prostota, za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów - projektowanie samochodu. To właśnie styl ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która podkreśla elegancję form oraz wyrafinowany gust „Made in Italy". Ta idea i podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego też nowa Giulia jest jednoznacznie identyfikowalna, a to dzięki kilku prostym cechom: „wyrzeźbionym" liniom na bokach, które zaznaczają drzwi i otaczają klamki oraz - rzecz jasna - legendarnemu, charakterystycznemu trójkątnemu grillowi (Trilobo) na masce, który jest być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji. Nieodłączną charakterystyką włoskiego stylu jest wysoka jakość powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów wzdłuż bryły. Końcowym efektem jest nowa Giulia o plastycznym kształcie, który przypomina dużego, majestatycznego kota, uchwyconego tuż przed skokiem.
Zasadniczym podmiotem designu nowej Giulii, wokół którego skupiło się projektowanie samochodu, jest kierowca. Wnętrze, które jest czyste i proste w formie, podkreśla przyjemność prowadzenia tego samochodu, o czym świadczy chociażby efektownie ułożony tunel środkowy, delikatnie wygięta deska rozdzielcza i kierownica, na której zebrane są wszystkie przyciski sterowania, zaprojektowana tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Wszystko to zostało wykonane z użyciem wysokiej jakości materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, aby poczuć że zostały wykonane z najwyższym kunsztem.
Wręczenie prestiżowej nagrody odbyło się w Castello Sforzesco - Cortile della Rocchetta w Mediolanie, gdzie publiczność mogła podziwiać Alfę Romeo Giulię Quadrifoglio, najmocniejszego w historii marki sedana przeznaczonego do użytku cywilnego oraz ekskluzywne 4C Spider ze specjalnej serii „Italia". Ten pierwszy samochód ma w całości wykonany z aluminium silnik V6 BiTurbo benzyna o mocy 510 KM i 600 Nm, który może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii - 2,99 kg/KM - dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonany jest również dach, pokrywa silnika, aerodynamiczny przedni wysuwany spoiler, tylny dyfuzor z czterema rurami wydechowymi oraz boczne elementy carbonowe umieszczone powyżej bocznych spojlerów progowych. Alfa Romeo 4C Spider „Italia" jest to seria specjalna, która wyróżnia się kolorem nadwozia Blu Misano i dodatkami na zderzaku wykonanymi z błyszczącej czerni, które występują tylko w 108 egzemplarzach tej kolekcjonerskiej wersji. Patrząc z zewnątrz z kolei, na pierwszy plan wysuwają się asymetryczne, pięcioramienne felgi aluminiowe, 18" z przodu i 19" z tyłu oraz żółte zaciski hamulcowe nawiązujące kolorem do przeszyć na siedzeniach, desce rozdzielczej, kierownicy i panelach drzwi. Z boku natomiast widoczna jest trójkolorowa naklejka „Spider Italia". Wyposażenie seryjne 4C Spider „Italia" obejmuje podwójną rurę wydechową Akrapovič wykonaną z tytanu z funkcją dual mode i ramkę z włókna węglowego. Dopełnieniem wyposażenia jest nagłośnienie Hi-Fi premium Alpine z subwooferem, numerowana tabliczka na tunelu środkowym oraz wstawka w desce rozdzielczej ze specjalną grafiką „Italia".
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.06.2018, 12:31 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Edukacja pracowników i zielone inwestycje: Ferrero Polska stawia na gospodarkę o obiegu zamkniętym PAP
Redukcja zużycia energii elektrycznej o 15,1 proc. i wody o 27,7 proc., a także skokowy wzrost ilości segregowanych odpadów to konkretne sukcesy realizowanej w zakładzie produkcyjnym Ferrero Polska w Belsku Dużym k. Grójca strategii zrównoważonego rozwoju. Zważywszy na wielkość obiektu, mowa tu o ekwiwalencie wpływu na środowisko dużej polskiej miejscowości. Doświadczenia zakładu Ferrero mogą pomóc innym firmom i fabrykom w skutecznym projektowaniu własnych rozwiązań w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ).- 28.07.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Krajowy System e-Faktur - nadciąga nieuchronna rewolucja
Najbliższe półtora roku przyniesie rewolucję w dokumentowaniu obrotu przedsiębiorców. Od lutego 2026 r. do stycznia 2027 r. obowiązkiem e-fakturowania objęta zostanie większość działających w Polsce firm, a przebieg tego procesu wciąż niesie ze sobą wiele niewiadomych. Takie zagadnienia, jak awaryjność systemu, efektywność transmisji danych i ich bezpieczeństwo, a także niejednoznaczność nowych przepisów rodzą obawy dotyczące wpływu obowiązkowej e-faktury na procesy sprzedaży i raportowania.- 28.07.2025, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: SGH
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ