Newsletter

Alfa Romeo i Sauber wspólnie powalczą o wysokie wyniki jako „Alfa Romeo Racing”

05.02.2019, 11:28aktualizacja: 05.02.2019, 11:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Alfa Romeo Racing - logo
Alfa Romeo Racing - logo
Do tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1 powrócą słynne w świecie sportowej rywalizacji dwie marki: Alfa Romeo i Sauber. Pojawią się one na międzynarodowych torach prowadzone przez Kimi Räikkönenena, mistrza świata z 2007 roku oraz młodego Włocha Antonio Giovinazziego. Duet tworzy „Alfa Romeo Racing", który zastąpi zeszłoroczny team „Alfa Romeo Sauber F1 Team".

Zaledwie w rok od powstania Alfy Romeo (24 czerwca 1910 roku), marka oficjalnie zadebiutowała w świecie wyścigów, zwyciężając w pierwszych cyklicznych zawodach w Modenie. Od tamtej pory, jej sportowa historia wzbogaciła się o zwycięstwa oraz miejsca na podium w różnych międzynarodowych mistrzostwach, w tym w Formule 1.

W 2019 roku samochody „Alfa Romeo Racing" będą rywalizować pod sztandarem „Quadrifoglio" – symbolu, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo.

Współdziałanie Alfy Romeo i Sauber rozpoczęło się w 2018 roku, kiedy to Alfa Romeo wystąpiła w charakterze sponsora tytularnego, a w ostatnim roku, jej team poczynił duże postępy, kończąc mistrzostwa na ósmym miejscu. Współpraca została niedawno przedłużona i rozszerzona, zachowując niezmienioną i niezależną własność oraz zarządzanie Sauberem. Jako „Alfa Romeo Racing", obie firmy mają wspólny cel: osiągnięcie ambitnych celów, zdobywając szczyty w wyścigach sportowych.

„Z niezwykłą przyjemnością ogłaszamy nasz udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 2019, pod nową nazwą +Alfa Romeo Racing+. Od początku współpracy z naszym sponsorem tytularnym Alfą Romeo, czyli od 2018 roku, dokonaliśmy znaczących postępów technicznych, handlowych i sportowych. Wyniki wynagrodziły nasz ogromny wysiłek i dały silną motywację wszystkim członkom zespołu zarówno tym na torze, jak i w siedzibie głównej w Szwajcarii. Zamierzamy nadal rozwijać każdy obszar aktywności zespołu, rozwijając naszą wspólną pasję, jaką są wyścigi, technologia i design" - powiedział Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing.

„+Alfa Romeo Racing+ to nowa nazwa, ale może już pochwalić się długim pasmem sukcesów w Formule 1. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Sauberem i kontynuować tradycję opartą na doskonałości technicznej i włoskim stylu, które wyróżniają markę Alfa Romeo na wyżynach sportowej rywalizacji. Nie ma wątpliwości, że z Kimi Räikkönenem i Antonio Giovinazzim za kierownicą oraz doświadczeniem Alfy Romeo i Saubera będziemy ścigać się, by pokazać się z jak najlepszej strony” - dodał Mike Manley, dyrektor generalny FCA.

Marka Alfa Romeo

Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.

W każdej Alfie Romeo, technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki – każdy detal jest istotny, a design marki to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnięcie nowego ducha w Alfę Romeo i wydobycie jej ponadgranicznego uroku to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA. Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od ponad stu lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „Mechaniki emocji” oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki. Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną doskonałości technicznej i kreatywności Włoch. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.

Grupa Sauber

Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiający się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzający testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 450 pracowników.

Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw, takich jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w tegorocznych Mistrzostwach w zespole Alfa Romeo Racing.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.02.2019, 11:28
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ