Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W dniu 1 kwietnia 1928 roku, Giuseppe Campari i Giulio Ramponi stanęli na najwyższym stopniu podium, a to dzięki modelowi 6C 1500 Super Sport, jednemu z największych dzieł Vittoria Jano, które wyróżniło się swoją rewolucyjną budową oraz mechaniką ze stałą i turbodoładowaną głowicą.
Ten niezwykły samochód pokonał trasę 1618 km z niezłą średnią 84 km/h, uzyskując w ten sposób pierwsze z jedenastu zwycięstw Alfy Romeo, z czego siedem z rzędu w okresie od 1932 do 1938 roku: był to rekord, który nie został już nigdy pobity.
Aby uczcić tę niezwykłą rocznicę, marka Alfa Romeo zaplanowała mnóstwo specjalnych atrakcji. Na wydarzeniu w Brescii będzie można zobaczyć kilka cennych samochodów zabytkowych należących do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA. Obok tych okazów pojawi się 30 samochodów, w tym modele Giulia i Stelvio, które marka udostępni organizatorom, jako oficjalne samochody Mille Miglia 2018. Jest to najlepszy dowód na to, jak ciągle silna jest w FCA więź łącząca samochody z przeszłości z tym współczesnymi.
Podziwianie samochodów zabytkowych, które stworzyły sportową legendę Alfy Romeo pomaga zrozumieć, jak na przestrzeni lat i na wymagających trasach wyścigów, rodziło się to bezcenne dziedzictwo marki odzwierciedlone w jej stylu i technice, a czego efektem są samochody współczesne. Wśród nich jest najnowsza Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, która kilka dni temu, na sławnym torze Nürburgring zdobyła tytuł „Najszybszego SUV-a na świecie", ustanawiając nowy rekord w tej kategorii: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych - poprawiając poprzedni rekord w kategorii SUV-ów o 8 sekund. W zeszłym roku, na tym samym torze, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ustanowiła rekord okrążenia w kategorii czterodrzwiowych sedanów z czasem 7 minut i 32 sekund.
Słynny na świecie dorobek Alfy Romeo opiera się również na tych dwóch rekordach, które stanowią kolejny kamień milowy w sportowej tradycji Quadrifoglio i w ponad 100-letniej historii włoskiej marki.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.10.2017, 18:23 |
Źródło informacji | FCA Poland S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Reju i Circle-8 Textile Ecosystems łączą siły, aby rozwijać recykling tekstyliów na szeroką skalę w Wielkiej Brytanii
- 18.07.2025, 08:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Andersen Consulting rozszerza platformę, nawiązując współpracę z HTP Group
- 17.07.2025, 09:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Konsumenci w krajach UE chcą mieć lepszy dostęp do danych zawartych na etykietach energetycznych
Badanie konsumenckie przeprowadzone w okresie listopad 2024 r. - styczeń 2025 r. wśród ponad 2 500 interesariuszy w 10 krajach UE wskazuje, że jest zapotrzebowanie na bardziej wiarygodne informacje na temat produktów zużywających energię oraz lepszy dostęp do takich informacji. Wkrótce pojawią się nowe rozwiązania cyfrowe.- 17.07.2025, 09:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowa Agencja Poszanowania Energii
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ