Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Allegro plasuje się w czołówce najpopularniejszych serwisów e-commerce w kraju. Zaledwie w maju ubiegłego roku firma uruchomiła swoją pierwszą zagraniczną domenę, allegro.cz - a po niespełna roku własną platformę e-commerce pod szyldem Allegro będą mieć także Słowacy.
Słowacy gotowi na zakupy na Allegro
Rynek słowacki jest w ocenie Allegro obiecującym kierunkiem rozwoju - platformy e-commerce są tam jednym z najpopularniejszych kanałów sprzedaży online, zaraz po zakupach bezpośrednio w sklepach internetowych czy poprzez ich aplikacje mobilne.
„Jak wynika ze zrealizowanego przez nas badania [1], blisko połowa Słowaków wykazała się wspomaganą znajomością marki Allegro. To obiecujący punkt wyjścia z naszą ofertą na rynek, na którym 77% badanych już korzystało z zakupów w modelu marketplace. Co więcej, ankietowani deklarują otwartość na poznanie i przetestowanie Allegro: 82% Słowaków zamierza odwiedzić naszą domenę, a 79% jest zainteresowanych zakupami na naszej platformie” - Matthias Frechen, Chief Commercial Officer w Allegro.
Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Perfect Crowd [2], słowaccy konsumenci lubią kupować online głównie z uwagi na korzystniejsze oferty niż w sklepach stacjonarnych. Robiąc zakupy w internecie najbardziej zwracają uwagę na ceny, koszt wysyłki, dostępność bezpłatnej dostawy i specjalne promocje.
Allegro od początku mocno zaznaczyło swoją obecność na nowym rynku, dając Słowakom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu. To dziesięciokrotnie więcej niż w jakimkolwiek innym sklepie internetowym działającym w Słowacji [3]. Lokalni użytkownicy Allegro mogą liczyć na sprawdzone funkcje i usługi, które już zdobyły uznanie klientów w Polsce i Czechach: oprócz specjalnych kampanii promocyjnych, będą mogli skorzystać m.in. z bezpiecznych transakcji w ramach Allegro Protect, Gwarancji Najniższej Ceny oraz nielimitowanych dostaw i darmowych zwrotów z pakietem Allegro Smart.
Polscy sprzedawcy otwarci na rynki zagraniczne
Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu „Cross-border e-commerce. Marka bez granic” e-Izby, którego partnerem merytorycznym było Allegro, coraz więcej polskich sprzedawców rozważa rozpoczęcie cyfrowej sprzedaży transgranicznej albo już podjęła tę decyzję i odważnie próbuje swoich sił na rynkach zagranicznych. Wśród zbadanych e-sklepów, aż 60% zadeklarowało, że poza e-commerce w rodzimym kraju, prowadzą również sprzedaż transgraniczną.
Allegro przygotowało szereg rozwiązań, które mają na celu ułatwienie prowadzenia sprzedaży transgranicznej. Podobnie jak w Czechach, nowa słowacka platforma działa w oparciu o zasadę „wystawiaj raz, sprzedawaj wszędzie”, dzięki czemu zarejestrowani sprzedawcy mogą łatwo zarządzać swoimi ofertami na różnych domenach z dobrze znanego sobie panelu do zarządzania sprzedażą.
Polskie i czeskie firmy, które wchodzą na słowacki rynek z Allegro, mogą skorzystać z dobrze już znanych rozwiązań, w tym międzynarodowej wysyłki z Allegro Smart! czy oferty w ramach “Wysyłam z Allegro”. Dostawy z Polski do Słowacji będą realizowane przez zaufanych partnerów: Packetę, DHL i DPD. Dodatkowo, polscy sprzedawcy mogą dołączyć do usługi One Fulfillment by Allegro, która obejmuje magazynowanie produktów, pakowanie, obsługę zapytań klientów i zwroty, a także szybką i wygodną dostawę - wszystko po to, aby móc zapewnić klientom allegro.sk jak najlepsze doświadczenia zakupowe.
Źródła:
[1] Badanie “International Platforms And Marketplaces In Slovakia” zostało zrealizowane w styczniu 2024 przez Perfect Crowd na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1012 ankiet na reprezentatywnej próbie Słowaków w wieku od 18 do 60 lat, którzy dokonują zakupów w internecie. Ankiety zostały przeprowadzone online (CAWI).
[2] Tamże
[3] Allegro.sk oferuje dziesięciokrotnie więcej produktów niż jakikolwiek inny sklep internetowy w Słowacji. Spośród 140 tysięcy najlepiej sprzedających się produktów na allegro.sk, 87% jest tańszych lub ma taką samą cenę w porównaniu z 69 popularnymi słowackimi sklepami internetowymi, według danych z dnia 29.02.2024.
Źródło informacji: Allegro
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.03.2024, 09:53 |
Źródło informacji | Allegro |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE