Newsletter

American Express ujawnia dominujące trendy podróżne w 2024 roku

14.03.2024, 09:13aktualizacja: 14.03.2024, 09:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire/ American Express Company
Business Wire/ American Express Company

NOWY JORK -- (BUSINESS WIRE) -- Firma American Express Travel ® opublikowała dziś swój globalny raport o trendach podróżnych w 2024 roku [1], ujawniający inspiracje i trendy, które będą w tym roku decydować o rezerwacjach podróżnych na całym świecie.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240312886980/pl/ 

Raport, opracowany na podstawie ankiet przeprowadzony wśród podróżnych w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie, Indiach, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii, ujawnił, że 84% respondentów w 2024 planuje wydać na podróże tyle samo lub więcej niż w roku poprzednim. Ponadto dla 77% ankietowanych pozytywne wrażenia z podróży są ważniejsze niż jej koszt.

Cztery trendy rozstrzygające o rezerwacjach podróżnych to:

- Z miłości do ulubionej gry: kibice planują podróże w związku z wydarzeniami sportowymi, związane z ulubioną dyscypliną sportu, ukochaną drużyną lub międzynarodowymi zawodami w wielu dyscyplinach,

- Ambitne plany: wielkie przygody o charakterze ekspedycji, na przykład podróż na Wyspy Galapagos lub trekking w siedliskach goryli, to doświadczenia zmieniające całe życie, których pragną podróżnicy,

- W pojedynkę: samotne podróże, których zaletą jest łatwość planowania i możliwość kształtowania trasy w idealnej zgodzie z własnymi preferencjami,

- Pod wpływem impulsu: ponieważ w dzisiejszych czasach życie jest w dużym stopniu zaplanowane i przewidywalne, podróżujący pragną elastyczności planowania i chcą mieć przestrzeń na spontaniczne decyzje.

„Podróżujący koncentrują się na tworzeniu właściwych planów podróżnych i nabywaniu wspomnień, co może oznaczać podróż, której celem jest zobaczenie ulubionej drużyny w akcji, albo przygoda życia, jaką jest udział w niepowtarzalnej ekspedycji - wyjaśnia Audrey Hendley, prezes American Express Travel. - Nasz globalny raport o trendach podróżnych rzuca światło na czynniki wpływające na decyzje o rezerwacjach w skali globalnej i dostarcza inspiracji tym, którzy szukają kolejnego celu. Nasi konsultanci American Express Travel pomogą w zaplanowaniu każdej podróży”.

Najważniejsze wnioski płynące z globalnego raportu American Express Travel o trendach podróżnych w 2024 roku:

- Pragnienie, by zobaczyć na żywo wydarzenia sportowe i osobiście zobaczyć w akcji ukochane drużyny i ulubionych graczy, decyduje o tym, gdzie udadzą się podróżujący i co będą robić na miejscu.

67% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z [2] (w porównaniu z 58% wszystkich ankietowanych) jest zainteresowanych podróżami w celu zobaczenia wydarzeń sportowych w 2024 roku.

58% wyjeżdżających na wydarzenia sportowe w 2024 roku wybiera piłkę nożną, koszykówkę lub wyścigi Formuły 1.

Nowy Jork, Miami i Paryż to ulubione cele podróży kibiców w tym roku.

- Niepowtarzalne, zmieniające całe życie wyprawy, na przykład wycieczka na Wyspy Galapagos lub przemierzanie Antarktydy pieszo, to szczyt listy życzeń wielu podróżników. Młodsi z nich chcieliby zasięgnąć rady eksperta, planując wyjazd.

65% respondentów jest bardziej zainteresowanych większą wyprawą w roku 2024 niż w latach poprzednich.

72% wolałoby zaoszczędzić pieniądze na większą wyprawę niż wydać je na wyjścia ze znajomymi; ponad połowa ankietowanych planuje oszczędzać na poważniejszą wycieczkę przez okres od 6 miesięcy do 2 lat.

58% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z chciałoby, aby agent biura podróży lub zaufany doradca pomógł im w zarezerwowaniu większej wyprawy w tym roku.

55% respondentów planujących większą wyprawę rozważyłoby możliwość odwiedzenia wielu krajów w danym regionie.

- Łatwość planowania i możliwość podążania trasą idealnie dopasowaną do preferencji skłania podróżników - zwłaszcza młodszych - do samotnego podróżowania.

76% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z (w porównaniu z 69% wszystkich respondentów) planuje podróż w pojedynkę w 2024 roku.

74% ankietowanych mężczyzn i 63% kobiet planuje podróż w pojedynkę w 2024 roku.

66% respondentów planujących samotną podróż zamierza zrobić sobie w ten sposób przyjemność.

60% ankietowanych planujących w tym roku samotne podróżowanie zamierza odbyć dwie lub więcej wycieczek w pojedynkę.

- Podróżujący wolą elastyczne planowanie, pozostawiające miejsce na spontaniczność i poznawanie miejscowej kultury podczas podróży.

78% twierdzi, że podobają im się spontaniczne podróże.

77% ankietowanych millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z zarezerwowało dotąd wycieczkę typu „last minute”, w porównaniu z 65% przedstawicieli generacji X [3] i 52% przedstawicieli pokolenia powojennego wyżu demograficznego [4].

68% respondentów twierdzi, że pozostawia sobie niezaplanowany czas podczas wyprawy, by poznać lokalną kulturę i atrakcje.

57% ankietowanych preferuje wypad typu „last minute” w nieodległe miejsce zamiast dalekiej podróży.

Wobec trwającego popytu na podróże w 2024 roku, American Express oferuje uprawnionym posiadaczom kart wyjątkowy dostęp do podróży i wrażeń, w tym ponad 1400 poczekalni lotniskowych, dzięki Global Lounge Collection®; usługi fachowych konsultantów podróżnych, którzy zaplanują idealną trasę każdej podróży - od dużych wypraw, takich jak rejs w nieznane miejsca lub safari, po szybkie wypady weekendowe; rezerwacje w restauracjach dzięki usłudze Resy i starannie dobrane porady dla smakoszy pod adresem Resy.com/Travel; korzyści podczas imprez sportowych i na arenach sportowych na całym świecie; korzyści w ponad 2 tys. starannie wybranych hoteli na całym świecie dzięki usługom Fine Hotels + Resorts® oraz The Hotel Collection; ponad 1000 wysokiej klasy ofert wynajmu wakacyjnego na platformie Select Homes + Retreats TM i nie tylko.

Cały globalny raport American Express Travel o trendach podróżnych w 2024 roku 2024 jest dostępny tutaj.

O AMERICAN EXPRESS

American Express to globalnie zintegrowana firma zajmująca się obsługą płatności, umożliwiająca klientom dostęp do produktów, wiedzy i wrażeń, które wzbogacają ich życie i tworzą udaną działalność biznesową. Więcej informacji na witrynie americanexpress.com; zapraszamy do kontaktu na stronach facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress, threads.net/@americanexpress, tiktok.com/@americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress oraz youtube.com/americanexpress.

Kluczowe ogniwa kierujące do produktów, usług i informacji o zrównoważonej działalności korporacyjnej: karty osobiste, wizytówki i usługi, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Business Blueprint, Resy, karta firmowa, podróże biznesowe, zróżnicowanie i inkluzywność, zrównoważona działalność korporacyjna oraz sprawozdania środowiskowe, społeczne i dotyczące zarządzania.

[1] Metodologia badań: badanie zostało przeprowadzone w dniach od 31 stycznia do 8 lutego 2024 roku na próbie 2005 dorosłych osób w Stanach Zjednoczonych, 1007 dorosłych osób w Australii, 1002 osób w Kanadzie, 1002 dorosłych osób w Wielkiej Brytanii, 1002 dorosłych osób w Japonii, 1006 dorosłych osób w Meksyku i 1005 dorosłych osób w Indiach, dysponujących dochodem powyżej 50 tys. USD i zazwyczaj podróżujących raz w roku. Wywiady zostały przeprowadzone online. Margines błędu dla wyników całej ankiety wynosi około 2-4 punkty procentowe. W przypadku niektórych regionów wyliczenia mogą uwzględniać mniej zmiennych w zależności od dostępności lokalnych danych spisowych.

[2] Określenia „millenialsi” i „pokolenie Z” odnoszą się do respondentów urodzonych w latach 1981-2012.

[3] Określenie „generacja X” odnosi się do respondentów urodzonych w latach 1965-1980.

[4] Określenie „wyż powojenny” odnosi się do respondentów urodzonych w latach 1946-1964.

Podmiot sprzedający usługi podróżne

American Express Travel Related Services Company, Inc. prowadzi działalność wyłącznie jako agent sprzedaży dostawców usług turystycznych i nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania tychże dostawców. Niektórzy usługodawcy płacą nam prowizję i innego rodzaju premie za osiągnięcie celów sprzedażowych lub innych celów i mogą świadczyć premie naszym konsultantom podróżnym. Więcej informacji na stronie www.americanexpress.com/travelterms.

Kalifornia CST#1022318; Waszyngton UBI#600-469-694

Źródło: American Express Company

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240312886980/pl/ 

Źródło: American Express Company

KONTAKT

AMERICAN EXPRESS

Ali Barlow

e-mail: Ali.Barlow@aexp.com 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.03.2024, 09:13
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii