Newsletter

Aż 94 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – najczęściej o zdrowiu, bezpieczeństwie i bliskości

27.10.2025, 15:07aktualizacja: 28.10.2025, 10:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP - kadr z filmu
PAP - kadr z filmu
Jak wynika z raportu Fundacji PZU, aż 93,5 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ponad połowa badanych uważa, że marzenia pomagają radzić sobie z codziennością, dają energię do działania i oswajają zmiany. „Te wyniki inspirują nas do dalszej pracy na rzecz budowania odporności społecznej i poczucia wspólnoty” – deklarowała Maia Mazurkiewicz prezeska zarządu Fundacji PZU, podczas 12. edycji kongresu Igrzyska Wolności w Łodzi.

Z lektury raportu wynika, że 22,3 proc. z nas marzy o zdrowiu, które jest też najczęstszym źródłem obaw (26,4 proc.). Z kolei aż 41,3 proc. wskazuje stabilizację finansową jako najważniejsze pragnienie, a 24,7 proc. obawia się jej utraty. Z kolei 20,9 proc. marzy o relacjach i bliskości, a 14,6 proc. młodych dorosłych (18-24 lata) przyznaje, że boi się samotności.

„W świecie pełnym niepewności Polki i Polacy nie marzą o spektakularnych sukcesach, lecz o spokoju, zdrowiu i dobrych relacjach. Marzenia stają się sposobem na radzenie sobie z rzeczywistością, dają nam poczucie sensu i bezpieczeństwa. W kraju pełnym podziałów to właśnie one mogą nas jednoczyć” - zaznaczyła prezeska Fundacji PZU, będącej Partnerem Premium kongresu.

Fundatorem Fundacji jest Grupa PZU, dla której, obok działalności biznesowej, kluczowym fundamentem jest zaangażowanie w projekty i idee istotne społecznie.

Pełną treść raportu Fundacji PZU można znaleźć pod tym linkiem.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 27.10.2025, 15:07
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ