Newsletter

Aż 94 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – najczęściej o zdrowiu, bezpieczeństwie i bliskości

27.10.2025, 15:07aktualizacja: 27.10.2025, 15:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP - kadr z filmu
PAP - kadr z filmu
Jak wynika z raportu Fundacji PZU, aż 93,5 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ponad połowa badanych uważa, że marzenia pomagają radzić sobie z codziennością, dają energię do działania i oswajają zmiany. „Te wyniki inspirują nas do dalszej pracy na rzecz budowania odporności społecznej i poczucia wspólnoty” – deklarowała Maia Mazurkiewicz prezeska zarządu Fundacji PZU, podczas 12. edycji kongresu Igrzyska Wolności w Łodzi.

Z lektury raportu wynika, że 22,3 proc. z nas marzy o zdrowiu, które jest też najczęstszym źródłem obaw (26,4 proc.). Z kolei aż 41,3 proc. wskazuje stabilizację finansową jako najważniejsze pragnienie, a 24,7 proc. obawia się jej utraty. Z kolei 20,9 proc. marzy o relacjach i bliskości, a 14,6 proc. młodych dorosłych (18-24 lata) przyznaje, że boi się samotności.

„W świecie pełnym niepewności Polki i Polacy nie marzą o spektakularnych sukcesach, lecz o spokoju, zdrowiu i dobrych relacjach. Marzenia stają się sposobem na radzenie sobie z rzeczywistością, dają nam poczucie sensu i bezpieczeństwa. W kraju pełnym podziałów to właśnie one mogą nas jednoczyć” - zaznaczyła prezeska Fundacji PZU, będącej Partnerem Premium kongresu.

Fundatorem Fundacji jest Grupa PZU, dla której, obok działalności biznesowej, kluczowym fundamentem jest zaangażowanie w projekty i idee istotne społecznie.

Pełną treść raportu Fundacji PZU można znaleźć pod tym linkiem.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 27.10.2025, 15:07
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ