Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Autorzy badania IMAS International dla Krajowego Rejestru Długów wskazali, że epidemia zmusiła konsumentów do rezygnacji m.in. z usług fryzjerskich oraz kosmetycznych (35 proc.), kupowania artykułów do pielęgnacji i perfum (34 proc.). Mniej pieniędzy na ubrania i obuwie codziennego użytku przeznacza 1/3 respondentów, a co 5. na odzież biznesową. Z kolei 19 proc. badanych zredukowało wydatki na jedzenie.
38 proc. ankietowanych nie kryje, że ich sytuacja finansowa się pogorszyła. Ponad połowa twierdzi, że pozostała bez zmian, a 6,2 proc. uważa, że jest lepsza niż przed wybuchem koronawirusa. Analitycy zaznaczyli, że Polacy starają się panować nad wydatkami – 39 proc. osób mocniej kontroluje swoje finanse niż wcześniej. Nieco ponad połowa "zarządza finansami tak samo jak wcześniej"; 9 proc. twierdzi, że mniej skrupulatnie sprawdza stan konta.
Prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki odnosząc się do wyników badania zwrócił uwagę, że mimo dużych zmian w codziennej egzystencji i braku pewności co do przyszłości, jest grupa osób, która rekompensuje sobie konieczność zmiany sposobu życia - np. nie mogąc jeździć na egzotyczne wakacje kupuje sprzęt elektroniczny z wyższej półki. "Szukają namiastki normalności" - zaznaczył.
Ograniczanie wydatków, jak wskazano w badaniu, następuje z konkretnych powodów - 43 proc. respondentów zaciska pasa ze względu na rosnące ceny towarów i usług, a 35 proc. - bo przewiduje dalsze podwyżki. (PAP)
maja/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.11.2020, 08:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rwazi pozyskuje 12 mln dolarów na zastąpienie intuicyjnego procesu decyzyjnego przez sztuczną inteligencję w roli kopilota
W świecie, w którym opóźnienia kosztują miliony, kopilot oparty na sztucznej inteligencji informuje zespoły o zmianach, działaniach, które należy podjąć, oraz o tym, co będzie dalej.- 16.07.2025, 15:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
IBI Polska wprowadza rynek emisji obligacji z Giełdy Papierów Wartościowych w Tel Awiwie do Polski
IBI Investment House to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie, zarządzająca aktywami o wartości około 140 miliardów złotych. Grupa działa na polskim rynku długu prywatnego od 2020 roku poprzez swoją spółkę zależną - IBI Polska - jedną z najszybciej rozwijających się firm pozabankowych zajmujących się finansowaniem w Polsce. IBI Polska, we współpracy ze spółką emisyjną grupy IBI - IBI Underwriting - wprowadza teraz nową ofertę obligacyjną dla polskich przedsiębiorstw.
W rozmowie Itsik Cohen, CEO IBI Polska, wyjaśnia, jak firma stała się kluczowym graczem w sektorze pozabankowego finansowania korporacyjnego i jakie są warunki emisji obligacji w Polsce.- 16.07.2025, 13:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: IBI Polska
-
Deltatre informuje o przejęciu Endeavor Streaming w celu utworzenia wiodącej cyfrowej platformy streamingowej
- 16.07.2025, 11:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ