Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Transformacja cyfrowa najbardziej zaawansowana jest w dużych przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 250 osób, w tym - w spółkach skarbu państwa. W segmencie tym blisko 60 proc. firm deklaruje, że wykorzystuje nowe technologie na co dzień, lub jest na zaawansowanym etapie ich wdrażania. Dla porównania, wśród firm średnich odsetek ten wynosi 46 proc.
Aż 93 proc. respondentów z kadry kierowniczej, 88 proc. pracowników ankietowanych firm oraz 67 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat przyznaje, że pandemia przyspieszyła cyfrową transformację.
98 proc. ankietowanej kadry kierowniczej wskazało, że dzięki cyfryzacji wiele procesów dzieje się automatycznie, a dokumenty i procesy są bardziej dostępne. Według 86 proc. menedżerów i 82 proc. pracowników w wyniku cyfryzacji wzrosła efektywność pracy.
82 proc. kadry kierowniczej wskazało optymalizację kosztów jako główną, widoczną korzyść transformacji - wynika z badania. W całości lub częściowo procesy obsługiwane są przez technologie cyfrowe w ponad 80 proc. w obszarach księgowości, kadr i logistyki. Najniższy poziom zastosowania nowych technologii jest w sektorze produkcji (39 proc.).
58 proc. Polaków uważa, że prywatne dane są wykorzystywane do wpływu na ich decyzje. 63 proc. ocenia z kolei, że nowe technologie mogą wywierać negatywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne ludzi. 56 proc. respondentów twierdzi, że ich wykorzystanie stanowi szansę dla ludzkości. (PAP)
mfr/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 09.03.2021, 16:18 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ