Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z badania Inquiry wynika, że połowa Polaków boi się zarażenia koronawirusem, jedynie co dziesiąta osoba twierdzi, że zupełnie się nie boi pandemii.
Według autorów badania obawy Polaków wpływają na plany związane z Bożym Narodzeniem, a ograniczenia administracyjne są dodatkowym powodem, aby w tym roku zostać w domu.
Jak wynika z badania, ponad połowa Polaków planuje spędzić święta jedynie w gronie domowników lub samotnie. 40 proc. z nas zaprosi gości na święta lub odwiedzi rodzinę. Wyjazd do rodziny planują głównie osoby w wieku poniżej 35 lat.
Pandemia wpływa nie tylko na to, ile osób zasiądzie do wigilijnego stołu, ale również na to, co na tym stole się znajdzie. Prawie połowa badanych (46 proc.) deklaruje, że w tym roku przygotuje mniej potraw lub ich mniejszą ilość, aczkolwiek niemal równie wiele osób (42 proc.) nie planuje zmieniać swoich zwyczajów i przygotuje takie same święta jak zawsze.
Jak wskazano, okres świąteczny to również okazja dla branży gastronomicznej na choćby częściowe odbicie strat spowodowanych koronawirusem. "Ponad 1/3 osób, które będą przygotowywać potrawy na świąteczny stół deklaruje, że część jedzenia przyrządzi samodzielnie, a część zamówi" - podano.
Z badania wynika ponadto, że ważnym zwyczajem związanym ze świętami są prezenty, które kupuje 88 proc. z nas, przy czym większość planuje wydać na podarunki dla innych kwotę nieprzekraczającą 500 zł (60 proc.). Znaczna część badanych osób wyda mniej (39 proc.) lub tyle samo (31 proc.), co w roku ubiegłym. Tylko 9 proc. zamierza wydać więcej pieniędzy niż w 2019.(PAP)
lgs/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 17.12.2020, 14:05 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ