Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Pieniądze](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-12/37926681_17440723.jpg?itok=EFmPCt93)
Jak wynika z badania „Nowy obraz polskiego konsumenta” przeprowadzonego na potrzeby raportu, w ostatnich miesiącach jedna trzecia Polaków doświadczyła spadku dochodów, a obniżenie wynagrodzenia częściej dotykało kobiet niż mężczyzn. Wizja kryzysu i wzrostu cen przekłada się na deklaracje badanych co do ich budżetów domowych - 41 proc. Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy ich wydatki wzrosną.
Dodano, że jedna czwarta respondentów zadeklarowała, że oszczędza więcej niż przed pandemią.
Z badania wynika, że dla 93 proc. Polaków ceny produktów i usług są istotne podczas wyborów zakupowych, przy czym dla 43 proc. badanych ten czynnik stał się podczas pandemii istotniejszy niż wcześniej.
Jak czytamy w raporcie, prócz artykułów spożywczych konsumenci ograniczyli częstotliwość zakupów we wszystkich pozostałych kategoriach, chociaż i tak widoczny jest wzrost niektórych wydatków - największy nastąpił w kategorii artykułów zdrowotnych, pielęgnacyjnych oraz elektroniki użytkowej, z kolei spadek wydatków jest widoczny w przypadku usług.
Widoczny jest także trend „samowystarczalności”, czyli samodzielne przygotowywanie produktów, takich jak chleb, ciasta, sery, przetwory, a także uprawa warzyw i ziół, deklaruje to 17 proc. badanych.
Jak wskazał Maciej Kroenke partner w PwC, polscy konsumenci od lat byli jednymi z najbardziej wrażliwych cenowo konsumentów w Europie. Sytuacja pandemiczna dodatkowo nasila to zjawisko. (PAP)
lgs/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.12.2020, 14:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PSG otrzymała z UE 172 mln zł na realizację największej od 30 lat gazowej inwestycji w Łódzkiem
5 lutego w siedzibie Muzeum Okręgowego w Sieradzu odbyło się uroczyste wydarzenie z okazji podpisania umowy przez Polską Spółkę Gazownictwa z Instytutem Nafty i Gazu - Państwowym Instytutem Badawczym, która zapewnia dofinansowanie budowy gazociągu wysokiego ciśnienia Kalisz - Sieradz. Całkowita wartość inwestycji wynosi 227 mln zł netto, a unijne dofinansowanie wyniesie 76 proc. kosztów budowy. To największa inwestycja realizowana przez PSG w województwie łódzkim od ponad trzech dekad.- 06.02.2025, 15:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Spółka Gazownictwa
-
Image
Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce
Sieć MOYA zakończyła 2024 rok, osiągając liczbę 500 stacji paliw w całej Polsce. 6 lutego, podczas uroczystego otwarcia nowo wybudowanej stacji własnej, świętowano to wyjątkowe osiągnięcie. Jubileuszowy obiekt w niebiesko-czerwonych barwach znajduje się w Kobyłce, w pobliżu węzła na trasie S8. Uroczystość była również okazją do podkreślenia znaczenia jakości usług, które od lat wyróżniają stacje MOYA.- 06.02.2025, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: MOYA
-
Image
TCL prezentuje najświeższe innowacje w zakresie komercyjnych wyświetlaczy na targach ISE 2025
- 06.02.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ