Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak wynika z badania „Nowy obraz polskiego konsumenta” przeprowadzonego na potrzeby raportu, w ostatnich miesiącach jedna trzecia Polaków doświadczyła spadku dochodów, a obniżenie wynagrodzenia częściej dotykało kobiet niż mężczyzn. Wizja kryzysu i wzrostu cen przekłada się na deklaracje badanych co do ich budżetów domowych - 41 proc. Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy ich wydatki wzrosną.
Dodano, że jedna czwarta respondentów zadeklarowała, że oszczędza więcej niż przed pandemią.
Z badania wynika, że dla 93 proc. Polaków ceny produktów i usług są istotne podczas wyborów zakupowych, przy czym dla 43 proc. badanych ten czynnik stał się podczas pandemii istotniejszy niż wcześniej.
Jak czytamy w raporcie, prócz artykułów spożywczych konsumenci ograniczyli częstotliwość zakupów we wszystkich pozostałych kategoriach, chociaż i tak widoczny jest wzrost niektórych wydatków - największy nastąpił w kategorii artykułów zdrowotnych, pielęgnacyjnych oraz elektroniki użytkowej, z kolei spadek wydatków jest widoczny w przypadku usług.
Widoczny jest także trend „samowystarczalności”, czyli samodzielne przygotowywanie produktów, takich jak chleb, ciasta, sery, przetwory, a także uprawa warzyw i ziół, deklaruje to 17 proc. badanych.
Jak wskazał Maciej Kroenke partner w PwC, polscy konsumenci od lat byli jednymi z najbardziej wrażliwych cenowo konsumentów w Europie. Sytuacja pandemiczna dodatkowo nasila to zjawisko. (PAP)
lgs/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.12.2020, 14:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Lakeside Software poszerza zespół liderów o nowego dyrektora ds. technologii
Dołączając do zespołu, Aleksey Shafransky poszerza globalne możliwości firmy w zakresie projektowania i utrwala jej wieloletnią pozycję w zakresie doświadczeń cyfrowych pracowników.- 18.09.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
PKP Intercity planuje uruchomienie kilkunastu nowych tras przez małe i średnie miasta PAP
PKP Intercity dotrze do małych i średnich miast. Realizacja połączeń będzie możliwa dzięki nowemu taborowi - hybrydowym zespołom trakcyjnym, lokomotywom hybrydowym i klasycznym składom spalinowym. Przewoźnik szacuje, że dzięki temu zwiększy się dostępność do pociągów dalekobieżnych dla 3,5 mln Polaków.- 18.09.2025, 16:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Holistic AI-Driven Cyber Security Platform: Schwarz Digits, XM Cyber and SentinelOne deepen Strategic Alliance
- 18.09.2025, 14:39
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ