Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według szacunków ekspertów ze Związku Pracodawców AGD CECED Polska wydatki konsumentów na sprzęt gospodarstwa domowego wyniosły w roku 2016 prawie 10 mld zł (1). Bardzo duża cześć tego sprzętu produkowana jest w naszym kraju, zarówno przez znane zagraniczne marki (LG, Electrolux, Whirpool, czy Samsung), jak i firmy oparte na rodzimym kapitale (Amica, Zelmer czy Polar). Pomimo stałego wzrostu dochodów konsumentów zakup produktów dużego AGD jest ciągle znaczącym wydatkiem, co sprawia, że duży wpływ na decyzje zakupowe ma jakość produktu. W listopadzie 2017 roku Polski Instytut Badań Jakości zbadał opinie użytkowników na temat jakości posiadanych przez nich pralek, na podstawie których sporządzono ranking marek.
Metodologia badania
Badanie marek pralek zostało przeprowadzone na grupie 1947 respondentów, zróżnicowanej pod względem dochodów oraz wielkości gospodarstwa domowego. Głównym kryterium doboru badanych było posiadanie i użytkowanie pralki w gospodarstwie domowym w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Ankietowani zostali podzielni na pięć grup wiekowych (18-24, 25-34, 35-44, 45-54 oraz powyżej 55), a ich zadaniem było dokonanie oceny użytkowanej pralki na podstawie pytań zawartych w ankiecie internetowej (metodologia CAWI), obejmujących takie aspekty jak: stosunek jakości do ceny (waga 40%), jakość produktu (waga 40%) i zaufanie do marki (waga 20%). W badaniu wzięto pod uwagę jedynie te marki, które zostały ocenione co najmniej 80 razy. Oceny wyrażono w skali sześciostopniowej, gdzie ocena 1 była najniższa, a ocena 6 najwyższa.
Uczestnicy i wyniki badania
W ramach badania pt. „Marki pralek” przetestowano następujące marki pralek:
- Amica
- Beko
- Bosch
- Candy
- Electrolux
- Indesit
- LG
- Polar
- Samsung
- Siemens
- Whirpool
Zdecydowanie najlepiej ocenianą przez konsumentów marką pralek okazała się marka Bosch, która odniosła zwycięstwo w rankingu ogólnym ze średnią oceną 5,1. Na drugim miejscu z wynikiem 5,0 uplasowała się firma Samsung, a ostatnie miejsce na podium zajęła firma Electrolux ze średnią oceną 4,9.
Marka Bosch wygrywa we wszystkich kategoriach
Wyniki w poszczególnych kategoriach badania okazały się zbieżne z wynikami ogólnymi. W kategorii „stosunek jakości do ceny” zwyciężył Bosch przed Samsungiem i Electroluxem. Marki Bosch oraz Samsung oferują zadaniem użytkowników „najwyższą jakość pralek” (ex aequo pierwsze miejsce), podczas gdy firma LG uzyskała wyróżnienie w tej kategorii. Najwyższym zaufaniem do marki może pochwalić się firma Bosch, ponownie wyprzedzając Samsunga i LG.
Szczegółowe wyniki badania „Marki Pralek” zostały przedstawione na stronie internetowej Instytutu. Zwycięzcy poszczególnych kategorii testu mają możliwość zawarcia umowy licencyjnej na wykorzystywanie znaku jakości.
1. Źródło: https://www.forbes.pl/wiadomosci/rynek-agd-w-polsce-moze-wzrosnac-o-kilka-procent/l92z5vy
KONTAKT:
Polski Instytut Badań Jakości
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: info@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 05.01.2018, 12:55 |
| Źródło informacji | Polski Instytut Badania Jakości |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Ferrero Polska: odpowiedzialną i etyczną firmę tworzą wspólne wartości, a nie nowe regulacje czy trendy PAP
Z jednej strony budowanie w zespole poczucia bezpieczeństwa i szacunku dla każdego pracownika, z drugiej: świadomość wspólnej odpowiedzialności za społeczności lokalne, środowisko naturalne, cały cykl „życia produktu i opakowania” - to podstawowe czynniki definiujące dziś dojrzałą, właściwie zarządzaną firmę. Choć za sprawą unijnych regulacji i zmieniających się oczekiwań konsumentów weszły one do kanonu współczesnego managementu, to istnieją firmy, które takie standardy oraz wartości pielęgnują od wielu dekad.- 02.12.2025, 11:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zakończenie sezonu rowerów publicznych 2025: ponad 8,35 mln wypożyczeń
Sezon rowerów miejskich 2025 dobiegł końca w większości polskich miast, a jego wyniki potwierdzają, że mikromobilność odgrywa coraz ważniejszą rolę w codziennym transporcie miejskim. W 80 miastach odnotowano ponad 8,35 mln wypożyczeń, a z systemów skorzystało około 0,5 mln użytkowników, którzy łącznie pokonali 23 mln kilometrów i spędzili na rowerach 234 mln minut.- 02.12.2025, 11:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Nextbike
-
LONGi publikuje globalne dane terenowe dotyczące technologii BC: wydajność i niezawodność przekraczają oczekiwania
- 02.12.2025, 10:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ