Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z ankiety przeprowadzonej przez Izbę wynika, że wskaźniki obłożenia hoteli wyraźnie pogorszyły się w drugiej połowie października. Średnie obłożenie hoteli było zróżnicowane, podobnie jak w poprzednich dwóch miesiącach, jednak na wyraźnie niższym poziomie. 43 proc. obiektów odnotowało średnią frekwencję poniżej 20 proc. Kolejna grupa z frekwencją w przedziale 21-40 proc. to 42 proc. ankietowanych. Frekwencję powyżej 40 proc. zadeklarowało już tylko 15 proc. hoteli. Oznacza to również kolejny miesiąc pogorszenia w stosunku do wyników poprzedniej ankiety - czytamy.
"Warto podkreślić, że w odróżnieniu do poprzednich miesięcy, w październiku praktycznie nie ma różnicy we wskaźnikach frekwencji pomiędzy hotelami położonymi w miastach i poza nimi" - powiedział PAP sekretarz generalny IGHP Marcin Mączyński.
"To oznacza, że przedłużony sezon wakacji zakończył się definitywnie we wrześniu i hotele pobytowe zanotowały równie niskie wyniki co hotele miejskie. Potwierdziły się więc przeważające opinie hotelarzy z ankiety wrześniowej, że Polski Bon Turystyczny nie wykreuje dodatkowego popytu na usługi hotelarskie w okresach poza sezonem wakacji" - dodał.
Z badania wynika, że nadal na bardzo niskim poziomie utrzymują się pobyty gości zagranicznych – 85 proc. hoteli odnotowało ich udział poniżej 10 proc. "Podobnie jak we wrześniu, w drugim po wakacjach miesiącu biznesowym nadal nie widać oznak wzrostu popytu z segmentu tzw. przemysłu spotkań (MICE). Aż 89 proc. hoteli zadeklarowało, że jego udział w przychodach października był nie większy niż 10 proc." - czytamy. (PAP)
lgs/ robs/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 08.11.2020, 12:58 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wymarzony urlop na Krecie z PLL LOT. Bezpośrednie połączenie z Warszawy do Heraklionu już w sprzedaży
• Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają sprzedaż biletów na połączenia między Warszawą a Heraklionem.
• Inauguracyjny rejs odbędzie się 30 maja 2026 r., a operacje na trasie WAW-HER-WAW będą realizowane w sezonie letnim 2026.
• Narodowy przewoźnik zaprosi pasażerów na swoje pokłady 3 razy w tygodniu - w poniedziałki, piątki i soboty.- 27.11.2025, 15:54
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Modon Holding ogłasza strategiczną inwestycję w Wellington Lifestyle Partners, rozszerzając globalny portfel luksusowych przedsięwzięć deweloperskich w sektorze lifestyle'u
• Modon dołącza do konsorcjum inwestorów w celu wzbogacenia terenów Wellington International przeznaczonych na pokazy jeździeckie oraz rozwoju ultraluksusowego ośrodka łączącego lokale mieszkalne, hotelowo-gastronomiczne oraz sportowe w Wellington w hrabstwie Palm Beach na Florydzie.
• Decyzja wzmacnia pozycję Modon na arenie międzynarodowej i umożliwia wymianę wiedzy w dziedzinie mieszanych, hotelowo-gastronomicznych i lifestyle'owych przedsięwzięć deweloperskich realizowanych na dużą skalę.- 27.11.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ