Newsletter

BANK MILLENNIUM SA (24/2017) Strategia Banku Millennium do roku 2020.

30.10.2017, 08:37aktualizacja: 30.10.2017, 08:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 24/2017

Zbliżając się do końca okresu poprzedniej Strategii Banku Millennium ("Bank") na lata 2015-2017, po osiągnięciu najważniejszych celów (jak np. liczba aktywnych klientów, udział w rynku środków klientów detalicznych oraz relacja koszty/dochody), Zarząd Banku zaproponował, a Rada Nadzorcza zaakceptowała główne kierunki nowej strategii na okres 2018-2020.

Punktem wyjścia do przedmiotowej strategii są aktualne uwarunkowania makroekonomiczne jak i nowe trendy w środowisku bankowym. Sytuacja makroekonomiczna w Polsce jest korzystna i oczekuje się mocnego wzrostu w kolejnych okresach (wzrost PKB ponad 3%). Nowe trendy na rynku finansowym obejmują rosnące oczekiwania, co do standardów doświadczenia klienta i personalizacji, digitalizację usług i życia klientów, wzrastający i coraz bardziej koncentrujący się rynek bankowy w Polsce, rosnącą presję na efektywność i nadchodzące zmiany w regulacjach (PSD2, MiFID2).

W odpowiedzi na te wyzwania, Bank proponuje strategię, zawierającą następujące główne kierunki:

• Uzupełnienie aktualnego silnika wzrostu w Bankowości Detalicznej (pozyskiwanie rachunków bieżących) o nowe silniki (pożyczka gotówkowa, inwestycje i mikro-przedsiębiorstwa)

• Przyśpieszenie wzrostu w Bankowości Przedsiębiorstw poprzez działalność kredytową i wyższą wydajność sieci sprzedaży

• Koncentracja wzrostu na zadowoleniu klienta, z masową personalizacją w detalu i podejściem sektorowym w biznesie

• Silne wykorzystanie komponentu cyfrowego w bankowości i poza nią jako przewagi konkurencyjnej

• Oportunistyczne podejście do opcji wzrostu nieorganicznego

• Wygranie wojny o talenty dzięki inspirującemu środowisku pracy

• Odpowiedzialne działanie wobec Klientów, Kolegów i Społeczeństwa

Skuteczna realizacja strategii powinna przynieść Bankowi silny wzrost, wysoką wydajność kosztową oraz konkurencyjny w sektorze zwrot dla akcjonariuszy.

Główne cele średnioterminowe Grupy Banku Millennium na rok 2020 obejmują:

1. Wzrost przychodów z działalności podstawowej o ok. 30% (ponad 2017 rok)

2. Dwucyfrowy wzrost wolumenów w wybranych, kluczowych obszarach

3. Podwojenie tempa pozyskiwania aktywnych klientów

4. Utrzymanie wskaźnika NPS w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce

5. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 40%

6. Koszt ryzyka zgodny z historycznymi trendami

7. Zysk netto w wys. 1 mld złotych w 2020 roku *)

8. Wskaźnik ROE w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce *)

*) z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych

Bardziej szczegółowy opis i założenia nowej Strategii znajdują się w dedykowanej prezentacji opublikowanej w dniu dzisiejszym na stronie www.bankmillennium.pl.

Zastrzeżenie prawne:

Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Zarząd oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości.

Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku przyszłych wyników, w związku z tym ewentualne zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku, wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku przyszłych wyników.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.10.2017, 08:37
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ