Newsletter

Bank Pekao S.A. w Davos: większość zachodnich rynków marzy o tak otwartych na innowacje konsumentach jak Polacy

25.05.2022, 16:05aktualizacja: 25.05.2022, 16:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Kadr z filmu
PAP/Kadr z filmu
Polska jest jednym z europejskich liderów w rozwoju cyfrowych kanałów bankowości detalicznej – korzysta z niej ponad 20 mln jej obywateli, a ich liczba stale rośnie. „Katalizatorem zmian nawyków konsumenckich była pandemia i związane z nią ograniczenia w dostępie do usług oferowanych w sposób tradycyjny. Jednak cyfrowe przyspieszenie nie będzie tracić impetu” – przekonuje Jarosław Fuchs, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A. i gość Światowego Forum Ekonomicznego.

Odbudowa po pandemii, gospodarka przyszłości, cyberbezpieczeństwo - to wiodące tematy tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos. Z każdym z nich ściśle powiązana jest kwestia cyfryzacji – zjawiska, które na przestrzeni ostatnich lat zrewolucjonizowało życie konsumentów, przedsiębiorstw i całych społeczeństw.

„Choć cyfryzacja ma charakter powszechny i zauważalny w każdym aspekcie naszej codzienności, to właśnie w bankowości na przestrzeni ostatnich lat osiągnęła ona najbardziej spektakularne sukcesy – mówi Jarosław Fuchs, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., Pion Bankowości Prywatnej i Produktów Inwestycyjnych. – Dawniej wprowadzenie nowej technologii zajmowało w tym sektorze dekady. A stosunkowo nowe na rynku aplikacje mobilne na smartfony czy płatności cyfrowe od razu zyskały miliony entuzjastów, którzy teraz domagają się kolejnych, innowacyjnych rozwiązań” – dodaje.

Jarosław Fuchs jest nie tylko gościem Światowego Forum Ekonomicznego, ale również współgospodarzem Polish House — biało-czerwonego pawilonu położonego w samym sercu Davos, w którym goście z całego globu mają okazję zapoznać się zarówno z naszą kulturą i tradycją, jak i potencjałem drzemiącym w polskiej gospodarce. Organizatorami tego wyjątkowego miejsca są, już po raz trzeci, czołowe spółki skarbu państwa, m.in. Bank Pekao S.A.

„W wielu kuluarowych rozmowach w murach Polish House, nasi partnerzy biznesowi dopytują, dlaczego to właśnie w Polsce innowacyjne rozwiązania w dziedzinie bankowości i płatności cieszą się znacznie większym zainteresowaniem niż w wielu bogatszych państwach Europy czy Ameryki Północnej. Doświadczenie pandemii nie wyjaśnia wszystkiego – wszak miało ono charakter globalny – wskazuje Jarosław Fuchs. – Polacy po prostu kochają technologiczne nowinki, uwielbiają eksperymentować i akceptują innowacje, zwłaszcza, gdy umiemy ich zapewnić, że są nie tylko wygodne, ale też bezpieczne” – podkreśla. 

Ekspert zaznacza, że Bank Pekao S.A., sięgający tradycją 1929 roku, pozostaje liderem w dziedzinie tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w bankowości. To właśnie Pekao S.A. uruchomił pierwszy w Polsce bankomat, wydał pierwszą kartę kredytową i zastosował w praktyce biometrię w bankowości. Teraz również zamierza stać na czele cyfrowego przyspieszenia, obejmując innowacyjnymi rozwiązaniami nie tylko segment klientów detalicznych, ale również inwestorów czy graczy giełdowych.

„Do 2024 roku planujemy przenieść doradztwo inwestycyjne, wealth management i instrumenty rynku kapitałowego do kanałów zdalnych. Oczekujemy ponad 80 proc. wzrostu sprzedaży funduszy inwestycyjnych w kanałach zdalnych. Wciąż poszukujemy takich rozwiązań, które wspomogą doradcę i klienta w budowaniu relacji – często również na odległość, jednak nie będą ich zastępować. Zwracam tu na przykład uwagę na narzędzia pomagające na bieżąco monitorować rynki, czy też pozwalające na składanie dyspozycji operacyjnych na odległość” – mówi wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 25.05.2022, 16:05
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ