Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Barometr Europejski Ferratum Group - lato 2015](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2015-07/20150715/19856291_barometr1.jpg?itok=uFk7ttSR)
W badaniu udział wzięło 5685 gospodarstw domowych o dochodach typowych dla klasy średniej. Wyniki wskazują, że sytuacja rodzin w Europie wygląda lepiej niż latem ubiegłego roku. 31 % gospodarstw domowych planuje wydać tego lata więcej niż przed rokiem. 41% przewiduje utrzymanie ubiegłorocznego poziomu wakacyjnych wydatków. 28% Europejczyków wyda tego roku na wakacje mniej niż w ubiegłym sezonie.
Dominować będą podróże krajowe
Podróże krajowe to najczęstszy cel wydatków wykazanych przez Barometr. Europejczycy wydadzą na nie średnio 17% swojego wakacyjnego budżetu. Rekordzistami pod tym względem okazują się Hiszpanie, którzy na podróże po własnym kraju przeznaczą 25% wszystkich wakacyjnych kosztów.
Podróże zagraniczne w największym stopniu uszczuplą portfele Holendrów i Brytyjczyków. Tego lata wydadzą oni na zagraniczne wakacje po 17% wakacyjnego budżetu. Niewiele mniej bo 15% przeznaczą na ten cel Duńczycy i Szwedzi.
Rozrywki takie jak clubbing, jedzenie w restauracjach czy spędzanie czasu na plaży - to druga największa grupa planowanych wydatków w badanych krajach. Najchętniej czas będą spędzać w ten sposób Hiszpanie, deklarujący przeznaczenie na rozrywki tego typu aż 24% wakacyjnego budżetu. Polacy przeznaczą na ten cel 15% swoich wakacyjnych wydatków.
Bułgarzy uprawiają ogródek, Niemcy shopping, a Polacy sport
Lato to jednak nie tylko podróże i restauracje. Wyniki badania wskazują, że wielu Europejczyków ma zgoła odmienne priorytety. I tak - Bułgarzy (21% budżetu) i Łotysze (19%) skorzystają z dobrej pogody latem, by popracować w ogrodach i zająć się majsterkowaniem (DIY). Niemcy planują przeznaczyć 14% swojego budżetu na modne w tym sezonie ubrania. Zaskakująca na tle innych państw jest także Polska. Niemal 1/10 wakacyjnych wydatków deklarowanych przez Polaków przeznaczona zostanie na rekreację sportową, taką jak piłka nożna czy pływanie. Reszta Europy nawet nie zbliżyła się do tego wyniku.
Kontakt dla mediów:
Justyna Ożóg
tel. kom. +48 728 562 073
e-mail: j.ozog@publicon.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.07.2015, 12:57 |
Źródło informacji | Ferratum Bank |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Należąca do EIG spółka Pearl Pipelines finalizuje program refinansowania długu uprzywilejowanego o wartości ponad 11 mld USD
Całkowity kapitał zainwestowany w ramach 49% udziałów spółki w Aramco Oil Pipelines sięga ok. 13 mld USD; uzyskane środki zapewniają wsparcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Królestwie Arabii Saudyjskiej, których kapitał w blisko 65% pochodzi z inwestycji dokonanych poza Królestwem.- 03.07.2024, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile