Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W 2018 roku na wyjazd do polskich miejscowości zdecydowała się ponad połowa turystów rezerwujących na Noclegi.pl. Pozostali najczęściej wybierali Chorwację, Węgry i Słowację.
„Szczególnie udane były wakacje. Gorące lato sprawiło, że Polacy byli gotowi płacić wysokie rachunki za urlop nad Bałtykiem. W porównaniu z rokiem ubiegłym koszt lipcowego noclegu w wybranych miejscowościach nadmorskich wzrósł nawet o 75%. Chociaż w sierpniu ceny spadły, nadal utrzymywały się na poziomie wyższym niż w ubiegłym roku” – podsumowuje Agnieszka Wirkowska z Noclegi.pl.
Latem najbardziej popularne było Trójmiasto, jednak w skali roku to górskie miejscowości wypoczynkowe i duże miasta kuszą turystów najbardziej. W 2018 roku Polacy najczęściej odwiedzali Zakopane – aż 23% wszystkich rezerwacji, Kraków – 12% oraz Wrocław, Karpacz czy Warszawę (4-5%). W przypadku stolicy, latem liczba rezerwacji wzrosła aż o 191% w porównaniu z 2017 rokiem. Nie zmienił się natomiast charakter takiego wyjazdu: jest to najczęściej dwuosobowy wypad weekendowy.
Hotelarzom sprzyjała też wczesna jesień. Szczególnie październik, który był w tym roku nawet lepszy niż wrzesień. Turyści skorzystali nie tylko ze świetnej pogody, ale też ze znacznie niższych cen, niż w pełni sezonu. Jednak i tak średnia wartość rezerwacji na jesień 2018 wynosiła 1048 złotych. Na liście topowych rezerwacji królowały: Zakopane, Kraków, Karpacz, Wisła, Białka Tatrzańska. Spory ruch odnotowano też w zyskujących na popularności Bieszczadach.
I wreszcie wzmożony ruch sylwestrowy. Jak wynika z danych zebranych przez Noclegi.pl w blisko tysiącu obiektów w Tatrach i Sudetach, ceny w tym roku rosną znacząco względem tych poza sezonem. Średnio o 75-100%, choć bywa, że i więcej. Średni koszt tygodniowego sylwestrowego pobytu dla dwóch osób w Zakopanem to 2282, a w Karpaczu 1690 złotych.
„Po tym sezonie spodziewamy się fali inwestycji, remontów, zakupów - wszelkich działań służących podniesieniu standardu obiektów czy rozszerzeniu ich oferty – prognozuje Agnieszka Wirkowska. – To był dobry rok, ale ci, którzy spoczną na laurach mogą wkrótce nie być w stanie skutecznie zabiegać o coraz bardziej wymagających polskich turystów” - dodaje.
Jak wynika z analizy zapytań w platformie sam nocleg to dla turystów często za mało. Bez względu na typ wybranego obiektu goście chcą mieć wszystkie udogodnienia pod ręką: od kawy i herbaty oraz posiłków po jednorazowe produkty higieniczne. Coraz częściej oczekują możliwości skorzystania z jacuzzi, sauny lub basenu. Pytają też o salę kinową, siłownię czy kort tenisowy.
Podniesienie standardu obiektów i uzupełnienie oferty stają się więc koniecznością i wielu hotelarzy deklaruje, że właśnie na ten cel przeznaczą wypracowane w tym sezonie nadwyżki.
„Goście chcieliby też na miejscu, w hotelu czy pensjonacie, zapoznać się z lokalną ofertą kulturalną, zamówić wycieczkę za miasto, zapisać się na zwiedzanie z przewodnikiem, dowiedzieć się o koncercie, imprezie plenerowej czy wystawie – podkreśla Wirkowska. – Przewidujemy, że w kolejnych sezonach turyści wymuszą większą współpracę hoteli z firmami turystycznymi czy lokalnymi instytucjami kultury, rozrywki i sportu” – dodaje.
Tyle prognozy, tymczasem jednak branża przygotowuje się do ferii. Najpopularniejsze wyszukiwania na ten czas to Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba, Białka Tatrzańska, Szczyrk i Murzasichle.
KONTAKT:
Agnieszka Wirkowska
Noclegi.pl
tel. kom. +48 533 501 199
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.12.2018, 10:43 |
Źródło informacji | Nocleg.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Pylontech uruchamia pierwszą zagraniczną fabrykę
- 19.03.2025, 17:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wino bez tajemnic - konferencja dla producentów win
Znakowanie win w świetle aktualnie obowiązujących przepisów, procedura rejestracji win z chronioną nazwą pochodzenia (ChNP) lub chronionym oznaczeniem geograficznym (ChOG), wymogi dokumentacji czynności produkcyjnych wyrobów winiarskich w kontekście obowiązków podatkowych - to tylko kilka z tematów spotkania dla branży winiarskiej, zorganizowanego wspólnie w dniu 18 marca br. przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Opolu i Opolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Łosiowie.- 19.03.2025, 16:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: IJHARS
-
Prawo.pl: w projekcie nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości brak ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych PAP
W projekcie nowelizacji przepisów dotyczących m.in. sprzedaży i reklamy alkoholu nie znalazły się niektóre wcześniej zapowiadane rozwiązania, m.in. zakaz handlu napojami alkoholowymi na stacjach benzynowych w godzinach 22-6 - podaje Prawo.pl. Wprowadzono natomiast zaostrzenie sankcji za prowadzenie nielegalnej reklamy alkoholu.- 19.03.2025, 14:15
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ