Pobierz materiał i Publikuj za darmo
AMSTERDAM (Holandia) i DÜSSELDORF (Niemcy), 6 czerwca 2014 r. /PRNewswire/ - Firma BIC rozpoczęła pozyskiwanie, w ramach crowdsourcingu, cyfrowych próbek i danych o odręcznym piśmie z całego świata w celu opracowania na ich podstawie uniwersalnego kroju czcionki. Ten globalny eksperyment wpisuje się w obchody upamiętniające premierę długopisu BIC Cristal, który od roku 1950 sprzedał się w ponad 100 mld egzemplarzy.
Pomysł na ten eksperyment zrodził się w oddziale DDB w Düsseldorfie, a za jego realizację odpowiada spółka MediaMonks zajmująca się kreatywnymi projektami cyfrowymi. Będzie to bezprecedensowa próba połączenia stylów piśmienniczych i danych demograficznych z całego świata w jeden krój czcionki.
Jako najlepiej sprzedający się długopis w historii, BIC Cristal nazywany jest 'długopisem uniwersalnym'. Kampania ma na celu uwiecznić charaktery pisma osób korzystających z niego na całym świecie, łącząc je w formie cyfrowego kroju, który byłby dostępny dla wszystkich i podlegałby nieustannym zmianom wraz z aktualizacjami bazy danych. Na specjalnej platformie cyfrowej (http://theuniversaltypeface.com/) każdy użytkownik może dodać próbkę swojego pisma przy pomocy technologii Mobile Connect. Technologia ta pozwala w intuicyjny i naturalny sposób wpisać tekst na smartfonie lub tablecie z ekranem dotykowym, a następnie wyświetlić go na komputerze stacjonarnym.
Strona internetowa projektu zawiera także rozbudowany dział, w którym użytkownicy mogą porównywać swoje próbki ze średnią ogólnoświatową. Mogą analizować statystyczne różnice i podobieństwa między swoimi próbkami i uśrednionymi danymi dla poszczególnych obszarów demograficznych, pogrupowanymi według wieku, płci, branży oraz innych kryteriów. Specjalnie w tym celu opracowany został wyjątkowy algorytm o nazwie Universal Typeface ('uniwersalny krój czcionki'), który pozwala syntezować wprowadzone dane i łączyć wyniki w całość.
Jan Propach, dyrektor ds. Kreatywnych w DDB Düsseldorf stwierdził: "Charakter pisma to jedno z najbardziej osobistych dóbr każdego człowieka. W związku z tym BIC, będąc producentem jednego z najbardziej uniwersalnych narzędzi piśmienniczych, z którego korzystają miliardy ludzi, zastanawiała się jak mógłby wyglądać uniwersalny krój pisma. Nasz eksperyment pozwoli nam odpowiedzieć na to pytanie i jednocześnie uczcić powstanie długopisu, który każdy z nas zna i z którego korzysta od lat".
Joris Pol, dyrektor ds. projektów międzynarodowych w MediaMonks powiedział: "Aby ustalić, jaki krój pisma jest uniwersalny i najlepiej oddawałby charakter wszystkich przesłanych próbek oraz aby zapewnić jego czytelność, opracowaliśmy w MediaMonks skomplikowany algorytm, który leży u podstaw tego cyfrowego eksperymentu. Możliwość połączenia kreatywności i technologii w ramach tego projektu w oparciu o pismo tradycyjne i cyfrowe była dla nas prawdziwym zaszczytem".
Dennis May, dyrektor ds. zarządzania projektami kreatywnymi w DDB Düsseldorf dodał: "Dziedzictwo DDB od zawsze opierało się i nadal opierać się będzie o pomysły, które łączą ludzi. Dlatego jesteśmy niezwykle podekscytowani projektem uniwersalnej czcionki, w ramach której możemy w nowatorski sposób, dzięki nowoczesnym technologiom, nadać temu dziedzictwu rzeczywisty wymiar”.
Pierwszą wersję uniwersalnej czcionki będzie można pobrać z sieci i korzystać z niej już w sierpniu. Link do eksperymentu "Universal Typeface Experiment": http://theuniversaltypeface.com/
DDB
DDB Worldwide (http://www.ddb.com) to jedna z największych i najczęściej nagradzanych sieci marketingowych na świecie. W 2012 r. magazyn Campaign przyznał DDB tytuł Sieci Reklamowej Roku, a magazyn Strategy tytuły Agencji Roku i Cyfrowej Agencji Roku. W roku 2013 na prestiżowym międzynarodowym festiwalu kreatywności w Cannes DDB zdobyło aż 93 Lwy - najwięcej w historii imprezy. W raporcie The Gunn Report w ciągu ostatnich 15 lat aż dwunastokrotnie DDB znalazło się w trójce najlepszych globalnych sieci. Do klientów agencji należą m.in. Volkswagen, McDonald's, Unilever, Mars, Johnson & Johnson oraz Exxon Mobil. DDB założono w 1949 roku, a obecnie firma ta należy do Omnicom Group (notowanej na amerykańskiej giełdzie papierów wartościowych) i posiada ponad 200 oddziałów w przeszło 90 krajach. Jej główna siedziba znajduje się w Nowym Jorku.
Omnicom Group Inc.
Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) to czołowa spółka globalnego sektora marketingu i komunikacji korporacyjnej. Sieci i liczne specjalistyczne firmy działające pod szyldem Omnicom świadczą usługi reklamowe, a także usługi z zakresu strategicznego planowania wykorzystania środków masowego przekazu, marketingu cyfrowego i interaktywnego oraz marketingu bezpośredniego i promocyjnego, public relations oraz inne specjalistyczne usługi komunikacyjne dla ponad 5 tys. klientów z przeszło 100 krajów. Więcej informacji na temat Omnicom i marek działających pod jej szyldem znaleźć można pod adresem: http://www.omnicomgroup.com.
Źródło: DDB Worldwide
KONTAKT:
Marta Tomczak, FinchFactor
tel. +0031-(0)20-794-4733
e-mail: marta@finchfactor.com
-
Sara Cosgrove, DDB Europe
tel. +44-(0)-20-7258-4230
e-mail: sara.cosgrove@ddb-europe.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.06.2014, 13:22 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |