Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Oszuści coraz częściej sięgają po rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, w tym technologie rozpoznawania wzorców zachowań czy zmiany głosu. Dzięki takim rozwiązaniom przestępcy mogą wykradać tożsamość w celu dokonywania kradzieży. W ramach akcji przeciwdziałania oszustwom, firma Bitget przeanalizowała przestępstwa w branży kryptowalut na przestrzeni ostatnich dwóch lat, do których wykorzystano technologię deepfake.
Regulacje prawne i zaawansowana technologia konieczne w walce z oszustami
Sprytne działania marketingowe czy pseudoedukacyjne filmiki to tylko niektóre ze sposobów pozyskania zaufania użytkownika i ostatecznie kradzieży. Prym w przestępstwach w świecie kryptowalut zaczyna wieść technologia deepfake, której wykorzystanie w ciągu roku wzrosło o 245%, a prognozy wskazują, że do 2026 roku 70% oszustw będzie dokonywanych przy jej zastosowaniu.
„Nieustannie obserwując i monitorując branżę kryptowalut, widzimy rosnące wykorzystanie technologii deepfake w celach przestępczych. Powstrzymanie tego procederu jest niezwykle trudne, dlatego kluczowym elementem jest nie tylko wdrożenie szczegółowych regulacji prawnych oraz rozwój technologii bezpieczeństwa oferowanych przez giełdy, ale także edukacja i zwiększanie świadomości użytkowników, aby móc pozwolić im identyfikować próby oszustw - komentuje Gracy Chen, CEO Bitget. - Jako jedna z wiodących giełd - mająca ponad 25 milionów użytkowników - bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z tego zagrożenia, dlatego zdecydowanie inwestujemy w rozwiązania chroniące naszych użytkowników. Współpracując z firmą Sumsub, wdrożyliśmy technologię pełnego cyklu weryfikacji KYC zabezpieczającą naszych użytkowników na całym świecie, identyfikującą i zwalczającą oszustwa typu deepfake z dokładnością przekraczającą 99%, co jest jednym z naszych ogromnych wyróżników w branży. Do tego, cały czas, wspólnie z naszymi partnerami takimi jak np. Slowmist, realizujemy szereg kampanii edukacyjnych mających wspierać edukację dotyczącą bezpieczeństwa w świecie kryptowalut, tak jak czerwcowa kampania >>Anti-Scam Month<<” - dodaje.
Deepfake nową bronią oszustów w branży kryptowalut
Od początku 2022 roku wartość oszustw związanych z kryptowalutami wyniosła 79,1 miliarda dolarów. Rosnąca popularność technologii deepfake znajduje odzwierciedlenie w statystykach - 14% przestępstw w branży krypto w pierwszym kwartale bieżącego roku została dokonana z jej wykorzystaniem.
„Wzrost liczby ataków typu deepfake ma wiele przyczyn. Poza szybkim rozwojem AI oraz większą dostępnością narzędzi opartych na deep learning, wpływ na dużą skuteczność takich ataków mają zaawansowane techniki socjotechniczne, skłonność inwestorów do poszukiwania szans na wysokie zyski i podejmowania szybkich decyzji bez weryfikacji źródła informacji” - komentuje Maciej Jankowski, Marketing Manager Bitget.
Według raportu przygotowanego przez Bitget najczęściej stosowanymi rodzajami deepfake’ów w świecie kryptowalut są kradzieże tożsamości oraz fake newsy. Wachlarz technik oszustów jest szeroki, dlatego rynek staje przed wyzwaniem stworzenia odpowiednich regulacji prawnych oraz edukacji, dzięki której użytkownicy mogą bezpiecznie podejmować decyzje inwestycyjne.
Raport dostępny jest bezpłatnie na stronie Bitget - link.
Bitget - założona w 2018 r. platforma Bitget jest jedną z wiodących na świecie giełdą kryptowalut i firmą zajmującą się technologią Web3. Obsługuje ponad 25 milionów użytkowników na całym świecie, pomagając im w efektywniejszym handlu dzięki pionierskiej funkcji copy tradingu i innym rozwiązaniom technologicznym. Bitget inspiruje ludzi do korzystania z kryptowalut poprzez szeroką edukację i współpracę z wiarygodnymi partnerami, w tym legendarnym argentyńskim piłkarzem Lionelem Messim.
Źródło informacji: Bitget
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.07.2024, 08:30 |
Źródło informacji | Bitget |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozszerzona odpowiedzialność producenta to wyzwanie dla producentów, samorządów, branży odpadowej i recyklerów PAP
Dla nas najważniejszym elementem ostatnich dni i tygodni jest rozszerzona odpowiedzialność producenta, ponieważ dotyka ona całego obiegu materiałowego: od producentów, przez samorządy, branżę odpadową, po recyklerów – podkreślił Kamil Majerczak, CEO PreZero w Polsce, podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu.- 15.09.2025, 11:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu - wiodąca platforma dialogu
Ponad 6 tysięcy gości przyjechało na XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu, które odbyło się w dniach 2-4 września 2025 roku. Przez trzy dni przedstawiciele polityki, biznesu, ekonomii, nauki i kultury z ponad 50 krajów świata debatowali o najważniejszych wyzwaniach współczesności, koncentrując się wokół hasła przewodniego tegorocznego Forum: „Czas transformacji - jaka będzie Europa przyszłości?”.- 15.09.2025, 11:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
-
Image
Maczfit i smaki dzieciństwa
Każdy z nas ma w pamięci zapachy i smaki, które przenoszą nas do beztroskich lat dzieciństwa. Wystarczy je przywołać, by znów poczuć się jak dziecko - siedzące przy kuchennym stole i czekające na ulubione danie przygotowane z sercem przez mamę czy babcię. Aromat drożdżowych racuchów unoszący się w kuchni, kremowy budyń z cynamonem jedzony prosto z rondelka, gorąca zupa pomidorowa czy makaron z truskawkami i śmietaną - właśnie takie dania zapamiętujemy na całe życie. Są częścią naszych historii i rodzinnych tradycji.- 15.09.2025, 10:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Maczfit
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ