Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podkreślono podczas poniedziałkowego briefingu, salony fryzjersko-kosmetyczne są najbezpieczniejsze ze wszystkich branż usługowych.
Zgodnie z decyzją rządu od 27 marca do 9 kwietnia br. obowiązuje lockdown, który zakazuje działalności także salonów fryzjerskich, urody i kosmetycznych.
„Branża beauty chce legalnie, bezpiecznie i uczciwie pracować - lockdown najbezpieczniejszej branży usługowej jest naszym zdaniem absurdem, który nie ma żadnego uzasadnienia” - ocenił przedstawiciel inicjatywy Michał Łenczyński.
„W pierwszej kolejności chcemy, żeby rząd wycofał się z obostrzeń, a gdyby to było niemożliwe to rząd powinien jak najszybciej wesprzeć branżę ze względu na spadek obrotów” - podkreślił.
Jak zaznaczył przedstawiciel branży, o ile w pierwszym lockdownie praktycznie wszystkie punkty wstrzymały działalność, tak obecnie część przedsiębiorców kontynuuje pracę, ponieważ nie posiada środków pozwalających na przetrwanie. Według szybkiej ankiety przeprowadzonej w poniedziałek, ok. 63 proc. ankietowanych z branży beauty przekazało, że zamknęło swoje zakłady, ponad 23 proc. – nadal ma otwarte salony, a prawie 14 proc. świadczy usługi mobilnie.
„Stąd też widzimy, że wobec braku jakiejkolwiek deklaracji działania ze strony rządu, ten zakaz jest nieskuteczny. Sytuacja jest inna niż była rok temu” - ocenił Łenczyński. (PAP)
autor: Rafał Grzyb
rgr/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.03.2021, 17:56 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Dlaczego kontrahenci nie płacą? Bo sami mają problemy lub po prostu złe intencje
Aż 94 proc. firm handlujących z odroczonym terminem płatności przynajmniej raz zetknęło się z problemem faktur, które nie były opłacone na czas. Ponad połowa z nich przeterminowana jest o co najmniej 60 dni - wynika z cyklicznego badania Skaner MŚP realizowanego na potrzeby BIG InfoMonitor. Nieodzyskane należności to zmora przede wszystkim firm transportowych i handlowych, ale też mikro i małych przedsiębiorstw. Spóźnialski klient przeszkadza w płatnościach i inwestycjach, ale często ma też złe intencje.- 24.04.2024, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Konfederacja Lewiatan
-
Image
Iron Mountain inwestuje 10 mln zł w modernizację centrum digitalizacji w Radomiu PAP
Radomskie centrum digitalizacji Iron Mountain - jeden z największych tego rodzaju obiektów na świecie, został w 2023 r. uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Na modernizację obiektu, w tym budowę dedykowanego Centrum Digitalizacji Dziedzictwa Kulturowego, Iron Mountain przeznaczy do 10 mln zł.- 24.04.2024, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
SUPCON już w czerwcu zaprezentuje przełomowe produkty, w tym pierwszy na świecie UCS
- 24.04.2024, 13:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire