Newsletter

Bratanki w Zakopanem - rośnie zainteresowanie węgierskich turystów zimowym wypoczynkiem w Polsce

22.02.2024, 09:12aktualizacja: 22.02.2024, 12:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pixabay
Pixabay
Ciekawa oferta, umiarkowane ceny, nowoczesne obiekty i smaczna kuchnia - powodów, dla których zagraniczni turyści wybierają wypoczynek w Polsce jest naprawdę sporo. Tej zimy szczególnie przekonujące okazały się one dla turystów z Węgier, którzy nie tylko licznie zdecydowali się odwiedzić Zakopane i Kraków, ale też chętnie sięgali do portfeli, płacąc za nocleg więcej niż rodzimi turyści - wynika z analizy ekspertów platformy Nocowanie.pl.

Liczba turystów z Węgier, którzy tej zimy zdecydowali się na wypoczynek w Polsce, wzrosła o niemal 50% względem zeszłego roku - pokazują dane węgierskiej platformy Szallas.hu, należącej do tej samej grupy portali turystycznych, co Nocowanie.pl.

„Język węgierski w czasie naszych ferii najczęściej słyszymy w Zakopanem, gdzie wybrał się co trzeci rezerwujący z Węgier. Sporą popularnością wśród naszych bratanków cieszy się też Kraków” - mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.

Jak dodaje, Węgrzy są gotowi wydać na zimowy wyjazd więcej pieniędzy niż Polacy. Średnia cena za osobę za noc, wyliczona na podstawie dokonanych rezerwacji, wyniosła w ich przypadku 146,79 złotych, czyli o blisko 35 złotych więcej niż w przypadku polskich turystów (średnia 112 złotych).

Więcej od Polaków zostawiają góralom też Czesi, korzystający z platformy hotel.cz - średnia cena od osoby z ich rezerwacji to 126,70 złotych - oraz słowaccy użytkownicy revngo.com - 124 złote. Naszych najbliższych sąsiadów było jednak w górach mniej niż Węgrów, a ich liczba względem zeszłego roku utrzymała się na tym samym poziomie. Mniej było natomiast Chorwatów, rezerwujących przez revngo.com. Powodem mogą być ceny, bo turyści z tamtego kierunku płacili za noclegi w polskich obiektach średnio 110 złotych za osobę za noc.

Przyjezdni z Europy Środkowo-Wschodniej oprócz Zakopanego i Krakowa odwiedzali też Karpacz czy Trójmiasto.

„Jako że poprzedni sezon letni i dobiegający końca czas ferii zimowych nie zaliczają się do najbardziej udanych dla lokalnej branży turystycznej, hotelarze coraz odważniej spoglądają w kierunku turystów zagranicznych” - zauważa Rzeszutek.

Tym bardziej, że goście z Europy najczęściej nie mają specjalnych wymagań i rzadko narzekają. Priorytetem jest dla nich czystość, wygoda i umiarkowana cena. To właśnie znajdują i chwalą w Polsce.

„Opinie zbierane przez naszych partnerów od zagranicznych gości absolutnie nie dziwią. Polskie ceny są dla Europejczyków bardzo konkurencyjne, ale to jakość bazy i jej wysoki standard są atutami wypoczynku w Polsce. Dysponujemy znaczącą liczbą stosunkowo młodych obiektów, dzięki czemu baza noclegowa w Polsce jest w lepszym stanie niż w wielu krajach za granicą, a dodatkowo właściciele obiektów zabiegając o gości, także tych zagranicznych, inwestują w remonty, te mniejsze i generalne, rozbudowują się, szukają pomysłów na nowoczesną aranżację przestrzeni” - podkreśla ekspert Nocowanie.pl.

Właściciele obiektów coraz wyraźniej dostrzegają potencjał tkwiący w portfelach zagranicznych gości. Jak pokazała ankieta przeprowadzona przez Nocowanie.pl - już co dziesiąty z nich przyznaje, że aktywnie zabiega o turystów spoza Polski, chociażby tłumacząc materiały reklamowe i oferty oraz dbając o zapewnienie obsługi w językach obcych. To dobry kierunek, bo bariera językowa jest jedną nielicznych rzeczy, na którą zdarza się narzekać zagranicznym turystom.

KONTAKT:

Joanna Karpińska

tel. 501 738 565

Źródło informacji: Nocowanie.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.02.2024, 09:12
Źródło informacji Nocowanie.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ