Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według eksperta, większość handlowców odczuwa skutki pandemii, dlatego dokonują zakupów uwzględniając możliwość sprzedaży. Osoby zaopatrujące np. małe osiedlowe sklepy, w rejonach gdzie mieszkają emeryci nie kupują wiele, bo tam ich klienci raczej będą ograniczali świętowanie.
"Spodziewaną przedświąteczną gorączkę zakupową skutecznie ostudził zakaz wspólnych Świąt i Sylwestra. Z wywiadów przeprowadzanych z naszymi kupującymi wynika, że obroty handlowe są ściśle skorelowane ze strukturą demograficzną konsumentów/klientów zamieszkujących okolice danego sklepu" - stwierdził Kmera.
Ekspert zauważył, że z informacji tych wynika, że że najskuteczniejszą strategią handlową było przejęcie przez dany sklep obsługi cateringowej konsumentów – rozszerzenie i uatrakcyjnienie oferty o szeroko rozumianą garmażerkę, gotowe dania i półprodukty.
Jest bardzo wielu sprzedających, obserwujemy nadpodaż wielu produktów. "Jeżeli chodzi o ceny, to są one porównywalne z tymi z ubiegłego roku" - podkreślił Kmera. Tanie są warzywa korzeniowe - marchew kosztuje średnio - 0,65 zł/kg; pietruszka - 2,5 zł/kg; cebula - 0,87 zł/kg (o 35 proc. taniej niż przed rokiem); buraki ćwikłowe - 0,7 zł/g. Aż o 62 proc. tańsze są ziemniaki (irga), za kg trzeba zapłacić średnio 0,5 zł/kg.
Z owoców krajowych są obecnie dostępne gruszki i jabłka. Gruszki można kupić za ok. 3 zł za kg, natomiast bardziej zróżnicowane i wyższe niż przed rokiem są ceny jabłek - szara renata, empire czy cortland kosztują powyżej 3 zł/kg, a np. odmian gala czy jonagold czy alwa - 2 zł/kg. (PAP)
autor: Anna Wysoczańska
awy/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.12.2020, 09:16 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Analytic Partners Shapes Marketing Mix Modeling (MMM) for 25 years and Innovates with Commercial Analytics
- 30.04.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Andersen Consulting Expands Capabilities in Brazil
- 30.04.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes PKP S.A.: bez taniej energii kolej nie jest w stanie konkurować z innymi środkami transportu PAP
„Trzydzieści lat temu ludzie jeździli koleją, bo musieli - dziś jeżdżą, bo chcą. Żeby kolej była środkiem transportu pierwszego wyboru, musi zwiększyć swoją dostępność, atrakcyjność” - podkreślił Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A, podczas konferencji „Konkurencyjność transportu kolejowego - wyzwanie i konieczność”, która odbyła się 28 kwietnia 2025 r. we Wrocławiu, w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.- 30.04.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ