Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rynek kosmetyczny nie zamierza hamować
Analizujące możliwe kierunki rozwoju branży kosmetycznej, autorzy raportu stwierdzili, iż w najbliższej przyszłości wydatki konsumentów na produkty pielęgnacyjne zwiększą się. Największy wzrost sprzedaży odnotowany zostanie wśród klientów powyżej 65 roku życia. W ciągu kolejnych pięciu lat dynamiczne rozwijać się będzie również sektor kosmetyków męskich.
Prognozy dalszego dynamicznego wzrostu w branży kosmetycznej są dobrą informacją dla krajowych producentów produktów pielęgnacyjnych, którzy w ciągu ostatnich 30 lat osiągnęli sukces nie tylko w Polsce, lecz również za granicą. Marki takie jak Dr. Irena Eris, Eveline Cosmetics, Oceanic, Bielenda czy Ziaja są znane i cenione w wielu krajach świata, czasem nawet tak odległych jak Chile, Japonia czy Wietnam. Według ekspertów z firmy PMR prawie połowa wyprodukowanych w Polsce kosmetyków trafia na rynki zagraniczne, a pod względem wartości eksportu produktów pielęgnacyjnych nasz kraj zajmuje szóstą pozycję w Europie (3).
Szeroka oferta, duże różnice w jakości
Mając na względzie bogatą ofertę kosmetyków na polskim rynku, która z jednej strony uwzględnia rosnące potrzeby konsumentów, z drugiej zaś utrudnia podjęcie decyzji o zakupie konkretnego produktu, w sierpniu b.r. Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) we współpracy z laboratorium kosmetycznym przetestował 10 mleczek do ciała oferowanych zarówno przez sklepy dyskontowe, jak i uznane marki kosmetyczne. Badanie przeprowadzono w formie testu konsumenckiego, podczas którego grupa 30 testerów dokonała oceny jakości każdego z produktów w tym m.in.: wpływu na skórę, uczucia na skórze po aplikacji, zapachu, konsystencji i rozsmarowywalności, a także odnotowywała wszelkie niepożądane efekty.
Wyniki testu
Za najlepszy spośród badanych uznano produkt firmy Oceanic - AA Oil Essence Odżywcze Mleczko do Ciała (Argan & Tsubaki), który z wynikiem 85% wyprzedził o 3% mleczko do ciała firmy Cosmia (marka własna stworzona przez Auchan). Na trzecim miejscu uplasowało się Kremowe Mleczko Nawilżająco-Odżywcze firmy Eveline, które uzyskało rezultat 79%. Spośród pozostałych siedmiu produktów jedynie dwa - mleczka do ciała firm Lirene oraz Soraya uzyskały co najmniej dobrą ocenę w teście.
W rankingu oceniającym stosunek ceny do jakości bezkonkurencyjne okazało się Odżywcze Mleczko do Ciała firmy Cien (marka własna Lidla), które przy bardzo niskiej, nieosiągalnej dla innych produktów cenie, oferuje zadawalającą jakość. Na drugim miejscu uplasowało się ponownie mleczko firmy Cosmia, które oferuje bardzo dobrą jakość w średniej cenie, trzecie miejsce zaś przypadło zwycięzcy rankingu ogólnego - firmie Oceanic, która podobnie jak Cosmia oferuje bardzo dobre mleczko w przystępnej cenie.
Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione na stronie internetowej Instytutu (bezpośredni link: http://www.badaniajakosci.pl/tests/test-konsumencki-mleczka-do-ciala-2017/). Zwycięzcy poszczególnych kategorii testu mają możliwość zawarcia z Polskim Instytutem Badań Jakości umowy licencyjnej na wykorzystywanie znaku jakości.
(1) http://www.chemiaibiznes.com.pl/aktualnosc/rynek-kosmetyczny-w-polsce-wart-23-mld-zl
(2) http://ceeretail.com/analysis/1368/rynek-artykulow-kosmetycznych-w-polsce-wzrosl-o-5-7-w-2016-roku
(3) http://analizarynku.eu/polski-rynek-kosmetyczny
KONTAKT:
Polski Instytut Badań Jakości
Cyryl Życki
Kierownik projektu
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: cyryl.zycki@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.08.2017, 13:36 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu - najwięcej gości, najwięcej wydarzeń
We wtorek, 2 września, rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu, największa międzynarodowa konferencja w Polsce. Piękne miasteczko w Karkonoszach ponownie stanie się centrum dyskusji o najistotniejszych wyzwaniach politycznych, gospodarczych i społecznych, przed jakimi stoi współczesna Europa.- 22.08.2025, 15:02
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
-
Image
Pokaz w RPA: zderzenie czołowe dwóch modeli Chery TIGGO9 demonstruje bezbłędne parametry bezpieczeństwa samochodu
- 22.08.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
FLEXDOG: dynamicznie rozwijająca się europejska platforma do wyszukiwania sneakersów i streetwearu wkracza na nowe rynki
FLEXDOG, czeska platforma online do wyszukiwania i porównywania ofert premium sneakersów, streetwearu i akcesoriów, zmienia sposób, w jaki miłośnicy mody odkrywają i kupują najgorętsze nowości. Od 2021 roku gromadzi w jednym, starannie wyselekcjonowanym katalogu oferty ponad 100 zweryfikowanych partnerów, w tym Footshop, PRM, Answear, Sizeer, BSTN, 11teamsports, Sportvision, StockX, Footdistrict, Buzz Sneakers i Tike!.- 22.08.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: FLEXDOG
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ