Newsletter

Coty Inc. ogłasza zmiany w strukturze organizacyjnej i kierownictwie mające umocnić jej pozycję globalnego lidera branży kosmetycznej

04.11.2015, 11:30aktualizacja: 04.11.2015, 11:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zmiany wejdą w życie po sfinalizowaniu fuzji ze spółkami zależnymi P&G zajmującymi się perfumami, kosmetykami kolorowymi oraz farbami i środkami do stylizacji włosów.

NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - Spółka Coty Inc. (NYSE:COTY) podała dziś informację o zmianach w jej strukturze organizacyjnej i kierownictwie, które dojdą do skutku po sfinalizowaniu fuzji ze spółkami zależnymi The Procter & Gamble Company (NYSE: PG) zajmującymi się perfumami, kosmetykami kolorowymi oraz profesjonalnymi farbami i środkami do stylizacji włosów („przedsiębiorstwa kosmetyczne P&G”). Zmiany te mają umocnić pozycję Coty jako globalnego lidera w branży kosmetycznej.

"Po zmianach Coty będzie zarządzane przez bardzo doświadczone i zróżnicowane kierownictwo. Jego członkowie wiedzą, jak kierować złożonymi procesami w zakresie obsługi klienta na globalną skalę. Jednocześnie przyczynią się do zwiększenia innowacyjności, kreatywności i wzrostu w firmie, a więc czynników warunkujących przyszły sukces. Dzięki nowemu, jeszcze bardziej doświadczonemu zespołowi, a także nowej strukturze zorientowanej na określone kategorie produktów i klienta oraz portfelowi światowej klasy marek chcemy umocnić naszą pozycję globalnego lidera i silnego gracza w branży kosmetycznej, napędzając wzrost zysku i zwiększając wartość spółki dla akcjonariuszy" - skomentował Bart Brecht, prezes zarządu i tymczasowy dyrektor generalny Coty.

Nowa struktura organizacyjna Coty będzie zorientowana na określone kategorie produktów. Pierwszorzędne znaczenie będzie miał klient detaliczny. Struktura ta będzie szczegółowo uwzględniała miejsce i sposób dokonywania przez niego zakupów, a także kupowane produkty i przyczyny ich zakupu. W ramach nowej struktury organizacyjnej każdemu oddziałowi z poszczególnych kategorii i kanałów działalności powierzone będą kompleksowe zadania polegające na dostosowywaniu kosmetyków do potrzeb klienta z przełożeniem na większe zyski. Po fuzji Coty będzie prowadzić działalność w oparciu o trzy oddziały:

  • Oddział kosmetyków luksusowych zajmujący się perfumami i kosmetykami do skóry (Coty Luxury)
  • Oddział kosmetyków dla odbiorców indywidualnych zajmujący się kosmetykami kolorowymi, farbami do włosów oraz produktami do stylizacji i produktami do pielęgnacji ciała (Coty Consumer)
  • Oddział kosmetyków profesjonalnych zajmujący się obsługiwaniem właścicieli salonów kosmetycznych oraz fryzjerów i manicurzystow/pedicurzystów (Coty Professional Beauty)

Coty uruchomi również nowy dział wzrostu i marketingu cyfrowego, którego celem będzie przyspieszenie wzrostu spółki. Oprócz tradycyjnego i cyfrowego marketingu do jego zadań należeć będzie aktualizowanie strategii portfelowej oraz współpraca ze wszystkimi trzema oddziałami na rzecz wzrostu innowacyjności i sprzedaży.

Na czele każdego ze wspomnianych oddziałów stać będzie prezes wspierany w zakresie łańcucha dostaw, finansów, kadr i służb informacyjnych. Nadzór nad oddziałami sprawować będzie zespół kierowniczy, w skład którego wchodzić będą prezesi i kierownicy komórek poszczególnych oddziałów oraz dyrektor generalny. Zadaniem zespołu będzie wyznaczanie strategicznych kierunków, poszukiwanie możliwości fuzji i przejęć, budowanie potencjału korporacyjnego oraz pilnowanie, by spółka wypełniała swoje zobowiązania związane z funkcjonowaniem na giełdzie.

W ramach nowej struktury organizacyjnej siedziba kierownictwa Coty ma zostać przeniesiona do Londynu. Dzięki temu spółka, jako globalny lider branży, zwiększy swoją efektywność, czemu sprzyjać będzie bliskość kluczowych rynków międzynarodowych. Zgodnie z założeniami w londyńskiej siedzibie pracować będą m.in. prezes zarządu i dyrektor generalny, a także dyrektorzy odpowiedzialni za działy finansowy, kadrowy, prawny oraz rozwoju i marketingu cyfrowego. Spółka pozostanie zarejestrowana w amerykańskim stanie Delaware oraz w dalszym ciągu będzie notowana na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE).

Przywództwo

Nowa kadra przywódcza Coty połączy specjalistyczną wiedzę i talent kierowników z Coty, przedsiębiorstw kosmetycznych P&G i innych czołowych spółek. Przedstawiciele tej kadry posiadają duże doświadczenie w pielęgnowaniu i rozwijaniu marek konsumenckich. Ich wysokie kwalifikacje doskonale się uzupełniają, co spółka zamierza wykorzystać w kreowaniu wartości dla pracowników, licencjodawców, klientów, dostawców i akcjonariuszy.

Bart Becht, prezes zarządu i tymczasowy dyrektor generalny - jego zadaniem pozostanie umacnianie pozycji Coty jako globalnego lidera i silnego gracza w branży kosmetyków przy jednoczesnym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy. Przed objęciem w 2011 r. stanowiska prezesa zarządu Coty w latach 1995-2011 Brecht pełnił funkcję dyrektora generalnego w spółce Reckitt Benckiser będącej czołowym przedstawicielem międzynarodowego rynku towarów konsumpcyjnych. Może pochwalić się ponad 30-letnim doświadczeniem biznesowym w budowaniu marek towarów konsumpcyjnych na całym świecie. Po sfinalizowaniu transakcji będzie nadal pracował w Londynie.

Patrice de Talhouët, dyrektor finansowy - jego zadaniem pozostanie nadzór nad kwestiami finansowymi. Będzie też odpowiadał za działania związane z fuzjami i przejęciami, a także za systemy informatyczne i nieruchomości. Przed przejściem do Coty de Talhouët pracował na różnych stanowiskach finansowo-kierowniczych w Mars, Inc., a także spędził 12 lat w firmie Alcatel-Lucent. Po sfinalizowaniu transakcji przeniesie się z Nowego Jorku do Londynu.

Camillo Pane, dyrektor ds. wzrostu i marketingu cyfrowego - do jego zadań należeć będzie doradztwo dotyczące strategii portfelowej Coty, rozwój potencjału innowacyjnego, marketingowego i sprzedażowego we wszystkich oddziałach Coty, a także kierowanie działaniami Coty w zakresie mediów cyfrowych i handlu elektronicznego. Camillo Pane przez ponad 20 lat pracował w spółce Reckitt Benckiser, ostatnio pełniąc funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za segment produktów zdrowotnych. Po sfinalizowaniu transakcji miejscem jego pracy będzie Londyn.

Edgar Huber, prezes oddziału Coty Luxury - do jego zadań należeć będzie nadzór nad oddziałami Coty zajmującymi się perfumami i kosmetykami do skóry. Edgar Huber to znakomity specjalista z ponad 25-letnim doświadczeniem w budowaniu marek z branży kosmetycznej i modowej. Przez 15 lat pracował w L'Oréal, głównie w dziale produktów luksusowych, dbając o takie marki jak Ralph Lauren, VIKTOR AND ROLF, Yves Saint Laurent Beauty i Giorgio Armani Cosmetics. Ostatnio pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego Lands’ End. Po sfinalizowaniu transakcji Huber będzie pracował w Paryżu.

Esi Eggleston Bracey, prezes oddziału Coty Consumer Beauty - do zadań Eggleston Bracey należeć będzie nadzór nad działami Coty zajmującymi się kosmetykami kolorowymi, farbami i kosmetykami do stylizacji włosów, a także produktów do pielęgnacji ciała. Obecnie pełni funkcję wiceprezesa w międzynarodowym dziale kosmetyków kolorowych P&G, w którym odpowiada za marki COVERGIRL i Max Factor obecne na ponad 80 rynkach na całym świecie. Egleston Bracey może poszczycić się ponad 24-letnim doświadczeniem zawodowym, w tym 15-letnim doświadczeniem w branży kosmetyków i produktów higieny osobistej. Dzięki niej COVERGIRL stała się jedną z kultowych marek w kulturze popularnej. Wśród jej zasług można też wymienić międzynarodową ekspansję działu P&G Cosmetics wraz z modernizacją marki Max Factor. Po sfinalizowaniu transakcji przeniesie się z Genewy do Nowego Jorku.

Sylvie Moreau, prezes działu Coty Professional Beauty - do jej zadań należeć będzie nadzór nad produktami dla właścicieli salonów oraz fryzjerów i manicurzystów/pedicurzystów. Obecnie pełni funkcję wiceprezes P&G, odpowiadając za Wellę, czyli dział zajmujący się produktami dla salonów kosmetycznych. W swojej ponad 21-letniej karierze piastowała różne stanowiska na szczeblu lokalnym, regionalnym i międzynarodowym, zarządzając wieloma kultowymi markami. Przez ostatnich siedem lat pracowała w dziale P&G zajmującym się produktami dla salonów i profesjonalistów, gdzie odegrała kluczową rolę w odbudowaniu pozycji P&G w tym segmencie. Po sfinalizowaniu transakcji pozostanie w Genewie.

Mario Reis, dyrektor ds. globalnego zaopatrzenia - do jego zadań należeć będzie kierowanie w pełni zintegrowanym, kompleksowym łańcuchem dostaw obejmującym zamówienia, produkcję oraz magazynowanie i dystrybucję. Ma on przyspieszyć wzrost i zyskowność Coty przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej konkurencyjności cenowej na rynku. Przed wstąpieniem w szeregi Coty Reis przez 16 lat pracował w Danone, gdzie piastował kilka stanowisk kierowniczych w dziale działalności międzynarodowej. Po sfinalizowaniu transakcji w dalszym ciągu będzie pracował w Genewie.

Jules Kaufman, dyrektor działu prawnego i sekretarz spółki - jego zadaniem pozostanie nadzór nad kwestiami prawnymi Coty na całym świecie, w tym kwestiami dotyczącymi przejęć i dywestycji, ładu korporacyjnego, zgodności z normami, licencji i patentów oraz przestrzegania przepisów. Od momentu swojego przejścia do Coty w 2008 r. Kaufman przyczynił się do wzrostu Coty, pomagając w zrealizowaniu kilku przejęć oraz wprowadzeniu spółki na giełdę. Wcześniej pełnił funkcję wiceprezesa i głównego specjalisty prawnego w oddziale Colgate-Palmolive odpowiadającym za Europę i region Południowego Pacyfiku. Po sfinalizowaniu transakcji miejsce pracy zmieni z Nowego Jorku na Londyn.

Ralph Macchio, dyrektor ds. badań - będzie odpowiadał za wszelkie kwestie związane z badaniami i międzynarodowymi normami/wymogami. Z Coty związany jest od 1992 r., pełniąc w niej różne, coraz wyższe stanowiska związane z badaniami i rozwojem. Po sfinalizowaniu transakcji Macchio dalej będzie pracował w Morris Plains w amerykańskim stanie New Jersey.

Sébastien Froidefond, dyrektor działu kadr - do jego zadań należeć będzie zarządzanie wszelkimi procesami kadrowymi w spółce, w tym zarządzanie talentami, rozwój organizacyjny i pracowniczy, zarządzanie efektywnością, kwestie wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych, a także zarządzanie systemami informatycznymi obsługującymi procesy kadrowe. Przed wstąpieniem w szeregi Coty Froidefond pełnił funkcję wiceprezesa ds. kadr w międzynarodowym dziale produktów zdrowotnych w Sanofi. Po sfinalizowaniu transakcji zmieni miejsce pracy z Paryża na Londyn.

Z Coty odejdzie Jean Mortier. Piastowane przez niego stanowisko prezesa ds. rynków międzynarodowych ze skutkiem natychmiastowym zajmie Edgar Huber. Jean zgodził się zostać w Coty do czerwca 2016 r. Przez ten czas będzie pełnił funkcję specjalnego doradcy dyrektora generalnego. Do jego zadań będzie należeć wdrożenie Edgara Hubera na nowym stanowisku, przekazanie Camillo Pane’owi i Edgarowi Huberowi zadań obejmujących kontakty z licencjodawcami, pomoc w przeniesieniu licencji P&G na Coty, wsparcie podczas kontroli antymonopolowej, a także pomoc w restrukturyzacji współpracy pomiędzy P&G i Coty oraz wprowadzeniu zmian w relacjach z dystrybutorami. Coty pragnie wyrazić uznanie dla Jeana i podziękować mu za znaczny wkład w rozwój spółki Coty i jej działalności, życząc mu sukcesów w dalszej karierze zawodowej.

Jak już wcześniej poinformowano, fuzja z przedsiębiorstwami kosmetycznymi P&G ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie roku kalendarzowego 2016 po uzyskaniu wszelkich wymaganych przepisami pozwoleń, przeprowadzeniu konsultacji z radą pracowników oraz spełnieniu innych standardowych wymagań.

Wypowiedzi prognozujące

Niniejsza informacja prasowa zawiera wypowiedzi prognozujące. Odzwierciedlają one bieżące poglądy Coty na temat sfinalizowania transakcji z P&G. Wypowiedzi prognozujące zazwyczaj zawierają wyrazy i zwroty, takie jak „spodziewa się”, „oczekuje”, „powinna”, „byłaby”, „mogłaby”, „zamierza”, „planuje”, „przewiduje”, „stara się”, „sądzi”, „szansa”, „potencjalny” itp. Rzeczywiste skutki i wyniki mogą znacznie odbiegać od przewidywanych z uwagi na różnego rodzaju ryzyko i niepewność naszych założeń dotyczących oceny transakcji, trudności we włączeniu przedsiębiorstw kosmetycznych grupy P&G do Coty oraz inne trudności w osiągnięciu oczekiwanych korzyści z transakcji. Wszystkie wypowiedzi zawarte w niniejszym komunikacie, które nie odnoszą się do wcześniejszych informacji lub obecnych uwarunkowań, są wypowiedziami prognozującymi. Zamierzamy objąć te wypowiedzi zasadami Safe Harbour dla wypowiedzi prognozujących, zgodnie z ustawą o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. Wypowiedzi prognozujące podlegają licznym czynnikom ryzyka i niepewności. Na wiele z nich Coty nie ma wpływu, w związku z czym rzeczywiste wyniki mogą znacznie odbiegać od założeń zwartych w tych wypowiedziach.

Czynniki ryzyka i niepewności związane z oferowaną transakcją z P&G uwzględniają m.in. niepewności w zakresie czasu realizacji transakcji; ryzyko, że wymagane przepisami pozwolenia lub inne zgody, w tym zgody licencjodawców, wymagane do przeprowadzenia transakcji, nie zostaną uzyskane lub zostaną uzyskane na nieprzewidzianych warunkach; reakcje na transakcję ze strony konkurencji; postępowania sporne dotyczące transakcji; niepewność co do zakładanych wyników finansowych połączonej firmy po sfinalizowaniu proponowanej transakcji; zdolność Coty do poczynienia zakładanych oszczędności i osiągnięcia synergii wynikających z oferowanej transakcji w oczekiwanych ramach czasowych; zdolność Coty do niezwłocznego i skutecznego włączenia przedsiębiorstw kosmetycznych grupy P&G oraz ich personelu do swoich struktur; skutki połączenia Coty i przedsiębiorstw kosmetycznych grupy P&G, w tym przyszła sytuacja finansowa połączonej spółki, jak również wyniki działalności operacyjnej, strategie i plany; zakłócenia wynikające z oferowanej transakcji utrudniające utrzymanie stosunków z klientami, pracownikami lub dostawcami.

Należy mieć na uwadze, że poza wskazanymi i omówionymi czynnikami ryzyka znaczenie mogą mieć inne czynniki. Zawarte w powyższych dwóch akapitach informacje należy odczytywać w powiązaniu z wypowiedziami o charakterze ostrzegawczym podanymi w innych źródłach. Czynniki ryzyka i niepewności, które mogą wpływać na działalność i wyniki finansowe Coty, zostały szerzej omówione w punktach pt. „Czynniki ryzyka” oraz „Przygotowana przez zarząd analiza i omówienie kondycji finansowej i wyników działalności” rocznego sprawozdania firmy, złożonego na formularzu K-10 za rok obrotowy kończący się 30 czerwca 2014 r. oraz w innych okresowych sprawozdaniach, które Coty przedłożyła lub może przedłożyć Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Wszystkie wypowiedzi prognozujące podane w niniejszym komunikacie należy w całości interpretować z uwzględnieniem niniejszych wypowiedzi o charakterze ostrzegawczym i nie ma gwarancji, że rzeczywiste wyniki lub rozwój, których się spodziewamy, zostaną osiągnięte lub, nawet jeśli zostaną w znacznym stopniu osiągnięte, przyniosą oczekiwane konsekwencje lub skutki, które wpłyną na nas, nasze przedsiębiorstwo i działalność. Coty nie przyjmuje na siebie obowiązku publicznego aktualizowania tego typu informacji lub weryfikowania wypowiedzi prognozujących z powodu pojawienia się nowych informacji, rozwoju sytuacji w przyszłości lub innych przyczyn, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to wymagane przez prawo.

Coty Inc.

Coty to jeden z liderów globalnej branży kosmetycznej, którego przychody netto za rok obrotowy zakończony 30 czerwca 2015 r. sięgnęły 4,4 mld USD. Coty to założona w Paryżu w 1904 r. firma specjalizująca się w produkcji kosmetyków. Jej oferta obejmuje znane zapachy, kosmetyki kolorowe oraz produkty do pielęgnacji skóry i ciała. Można je nabyć w ponad 130 krajach i regionach całego świata. W ofercie produktów Coty znajdują się najsłynniejsze marki, takie jak: adidas, Calvin Klein, Chloé, DAVIDOFF, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel oraz Sally Hansen.

Więcej informacji o Coty Inc. znaleźć można na stronie: www.coty.com.

Wersję źródłową komunikatu można przeczytać na stronie: http://www.businesswire.com/news/home/20151103005607/en/

Źródło: Coty Inc.

KONTAKT:

Coty

Kontakt z inwestorami

Kevin Monaco

tel. 212-389-6815

-

Kontakt z przedstawicielami mediów

Jessica Baltera

tel. 212-389-7584

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2015, 11:30
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii