Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NOWY JORK, 9 lipca 2014 r. /PRNewswire/ - Coty Inc. (NYSE: COTY) przedstawiła w dniu dzisiejszym nową strukturę organizacyjną mającą na celu przyspieszenie rozwoju spółki oraz umocnienie jej pozycji jako światowego lidera w branży kosmetycznej. Projekt organizacyjny początkowo opierać się będzie na dwóch samodzielnych oddziałach - Coty Prestige i Coty Beauty, dążąc następnie do bardziej zintegrowanego modelu ukierunkowanego na różne kategorie i regiony, przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowego prestiżu, masowego zróżnicowania i wyjątkowego podejścia do kwestii kreowania marki, tworzenia produktów i realizacji sprzedaży w obszarach stanowiących o sukcesie przedsięwzięcia.
Planowane działanie umożliwi bardziej holistyczny wgląd w takie aspekty, jak ewolucja konsumencka oraz możliwości rozwoju według kategorii produktów, prowadząc do przyjęcia podejścia w większej mierze ukierunkowanego na innowację. Planowany projekt o zasięgu globalnym ma również ulepszyć koordynację i alokację zasobów pomiędzy poszczególne kanały i rynki, a także skupić więcej uwagi na konkretnych potrzebach konsumentów i sprzedawców w różnych regionach świata. Wyeliminuje on także powielenia, zwiększając docelową wydajność operacyjną, która przyczyni się do szybszego wzrostu zysków spółki Coty i dostarczy dodatkowych zasobów możliwych do zainwestowania poza wiodącymi markami i strategicznymi rynkami Coty.
Nowa struktura organizacyjna będzie uszeregowana następująco:
Kategorie i innowacja
Renato Semerari, były prezes Coty Beauty, obejmie stanowisko prezesa ds. kategorii i innowacji. Pod jego przywództwem nowopowstała grupa, integrująca marketing, B&R, komunikację oraz marketingowy insight cyfrowy i konsumencki, stanie się motorem strategicznego rozwoju kategorii i marek, wspierając ogólnoświatową innowację wysokiej klasy. Wszystkie marki Coty będą skupiać się w obrębie czterech ukierunkowanych na konsumentów kategorii, tj. zapachy, pielęgnacja skóry, kosmetyki kolorowe i pielęgnacja ciała. Każdej kategorii zostanie przypisany odrębny zespół posiadający odpowiednie umiejętności i kompetencje, umożliwiające opracowanie prestiżowej i masowej oferty, z uwzględnieniem specyfiki i pozycji poszczególnych marek. Przywódcy czterech kategorii:
- Steve Mormoris, poprzednio odpowiedzialny za Coty Prestige - marketing zapachów na rynku amerykańskim, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii zapachy;
- Johanna Businelli, poprzednio odpowiedzialna za Coty Beauty - marketing kosmetyków kolorowych, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii kosmetyki kolorowe;
- Jill Scalamandre, poprzednio odpowiedzialna za Coty Prestige - marketing kosmetyków do pielęgnacji skóry, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii pielęgnacja skóry;
- Jurgen Scharfenstein, poprzednio odpowiedzialny za Coty Beauty - marketing produktów zapachowych Adidas & Lifestyle, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii pielęgnacja ciała.
Globalne rynki
Jean Mortier, były prezes Coty Prestige, obejmie stanowisko prezesa ds. globalnych rynków, w celu zwiększenia globalnego zasięgu spółki i wielkości sprzedaży. Rynki zbytu zostaną podzielone na cztery regiony: Ameryka Północna, Europa, region APAC/MEA i Ameryka Łacińska. Każdemu regionowi przypisany zostanie starszy wiceprezes wraz z dedykowanym zespołem kierującym, dzięki czemu prowadzone działania będą ukierunkowane na konkretne potrzeby i priorytety lokalnych konsumentów i sprzedawców. Nowa struktura przyczyni się do osiągnięcia silniejszej pozycji na rynkach globalnych.
Przywódcy czterech regionów:
- Ameryka Północna: Marc Rey, również prezes, Coty USA;
- Europa: Stephane Tsassis;
- Region APAC/MEA: Peggy Elsrode;
- Ameryka Łacińska: Manlio Pizzorni.
Łańcuch dostaw, finanse, IT, zasoby ludzkie i dział prawny zostaną zreorganizowane w taki sposób, aby jak najlepiej wspierać poszczególne kategorie i rynki w opracowywaniu i dostawie najwyższej jakości produktów przy wysokim standardzie usług, za pośrednictwem wydajnych procesów zintegrowanych.
"Zmodyfikowany projekt organizacyjny umożliwi nam przyspieszenie rentownego rozwoju spółki - powiedział dyrektor generalny Coty, Michele Scannavini. - Będziemy w większym stopniu ukierunkowani na konsumentów, osiągając wyższą wydajność w ustalaniu priorytetów i alokacji zasobów oraz wyższą sprawność dzięki stopniowej redukcji powieleń i nadmiernego zużycia zasobów. Wierzymy, że nowa struktura organizacyjna umożliwi nam pełne wykorzystanie potencjału naszych marek oraz posiadanych przez nas talentów".
Coty Inc.
Coty Inc. to spółka wyrastająca na światowego lidera w branży kosmetycznej, której przychody netto za rok finansowy zakończony 30 czerwca 2013 r. sięgają 4,6 mld USD. Założona w Paryżu w 1904 roku, Coty jest firmą kosmetyczną, która specjalizuje się w produktach zapewniających piękny wygląd. Jej oferta obejmuje znane zapachy, kolorowe kosmetyki oraz produkty do pielęgnacji skóry i ciała. Można je nabyć w ponad 130 krajach i regionach całego świata. W ofercie produktów Coty znajdują się globalne marki takie, jak: adidas, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel i Sally Hansen.
Wypowiedzi prognozujące
Niniejszy komunikat prasowy zawiera wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi te odzwierciedlają obecne poglądy Coty Inc. ("Spółka") odnośnie strategii biznesowej Spółki oraz planowanego projektu nowej struktury organizacyjnej i spodziewanych w związku z jej wprowadzeniem korzyści, w tym jej wpływu na rozwój Spółki. Wypowiedzi te zawierają następujące wyrażenia lub zwroty: "zamierza", "będzie", "przewiduje", "przyniesie", "stanie się", "wierzy", "wynik" itp. Rzeczywiste wyniki mogą znacznie odbiegać od przewidywanych, z uwagi na istniejące ryzyko i niepewność, w tym w zakresie realizacji przez Spółkę planowanego projektu nowej struktury organizacyjnej; możliwości wdrożenia przez Spółkę globalnej strategii biznesowej i efektywnej konkurencji na rynku; usprawnienia koordynacji i alokacji zasobów dzięki nowej strukturze organizacyjnej, jak również wyeliminowania powieleń, zapewnienia wydajności operacyjnej i rentownej sprzedaży, wytworzenia dodatkowych zasobów, wspierania wysokiej klasy innowacji i stymulowania wzrostu. Czynniki ryzyka i niepewności, które mogą wpływać na działalność i wyniki finansowe Spółki, zostały szerzej omówione w punktach pt. "Czynniki ryzyka" oraz "Omówienie i analiza stanu finansowego i wyników realizowanych działań przez zarząd" rocznego sprawozdania Spółki, złożonego na formularzu K-10 za rok finansowy kończący się z dniem 30 czerwca 2013 r. oraz w innych okresowych sprawozdaniach, które Spółka przedłożyła lub może przedłożyć Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka nie przyjmuje na siebie obowiązku aktualizowania tego typu informacji.
Źródło: Coty Inc.
KONTAKT:
Catherine Walsh
kierownik ds. komunikacji korporacyjnej
tel. +1 212 389 7346
e-mail: catherine_walsh@cotyinc.com
-
Kevin Monaco
starszy wiceprezes
skarbnik
Dział Relacji Inwestorskich
tel. +1 212 389 6815
e-mail: kevin_monaco@cotyinc.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.07.2014, 13:33 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |