Newsletter

Coty Inc. przedstawia nową strukturę organizacyjną pod przywództwem Michele Scannaviniego

09.07.2014, 13:33aktualizacja: 09.07.2014, 13:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Inicjatywa ma na celu przyspieszenie wzrostu spółki Coty oraz umocnienie jej pozycji jako innowacyjnego lidera w branży kosmetycznej.

NOWY JORK, 9 lipca 2014 r. /PRNewswire/ - Coty Inc. (NYSE: COTY) przedstawiła w dniu dzisiejszym nową strukturę organizacyjną mającą na celu przyspieszenie rozwoju spółki oraz umocnienie jej pozycji jako światowego lidera w branży kosmetycznej. Projekt organizacyjny początkowo opierać się będzie na dwóch samodzielnych oddziałach - Coty Prestige i Coty Beauty, dążąc następnie do bardziej zintegrowanego modelu ukierunkowanego na różne kategorie i regiony, przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowego prestiżu, masowego zróżnicowania i wyjątkowego podejścia do kwestii kreowania marki, tworzenia produktów i realizacji sprzedaży w obszarach stanowiących o sukcesie przedsięwzięcia.

Planowane działanie umożliwi bardziej holistyczny wgląd w takie aspekty, jak ewolucja konsumencka oraz możliwości rozwoju według kategorii produktów, prowadząc do przyjęcia podejścia w większej mierze ukierunkowanego na innowację. Planowany projekt o zasięgu globalnym ma również ulepszyć koordynację i alokację zasobów pomiędzy poszczególne kanały i rynki, a także skupić więcej uwagi na konkretnych potrzebach konsumentów i sprzedawców w różnych regionach świata. Wyeliminuje on także powielenia, zwiększając docelową wydajność operacyjną, która przyczyni się do szybszego wzrostu zysków spółki Coty i dostarczy dodatkowych zasobów możliwych do zainwestowania poza wiodącymi markami i strategicznymi rynkami Coty.

Nowa struktura organizacyjna będzie uszeregowana następująco:

Kategorie i innowacja

Renato Semerari, były prezes Coty Beauty, obejmie stanowisko prezesa ds. kategorii i innowacji. Pod jego przywództwem nowopowstała grupa, integrująca marketing, B&R, komunikację oraz marketingowy insight cyfrowy i konsumencki, stanie się motorem strategicznego rozwoju kategorii i marek, wspierając ogólnoświatową innowację wysokiej klasy. Wszystkie marki Coty będą skupiać się w obrębie czterech ukierunkowanych na konsumentów kategorii, tj. zapachy, pielęgnacja skóry, kosmetyki kolorowe i pielęgnacja ciała. Każdej kategorii zostanie przypisany odrębny zespół posiadający odpowiednie umiejętności i kompetencje, umożliwiające opracowanie prestiżowej i masowej oferty, z uwzględnieniem specyfiki i pozycji poszczególnych marek. Przywódcy czterech kategorii:

  • Steve Mormoris, poprzednio odpowiedzialny za Coty Prestige - marketing zapachów na rynku amerykańskim, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii zapachy;
  • Johanna Businelli, poprzednio odpowiedzialna za Coty Beauty - marketing kosmetyków kolorowych, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii kosmetyki kolorowe;
  • Jill Scalamandre, poprzednio odpowiedzialna za Coty Prestige - marketing kosmetyków do pielęgnacji skóry, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii pielęgnacja skóry;
  • Jurgen Scharfenstein, poprzednio odpowiedzialny za Coty Beauty - marketing produktów zapachowych Adidas & Lifestyle, obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w kategorii pielęgnacja ciała.

Globalne rynki

Jean Mortier, były prezes Coty Prestige, obejmie stanowisko prezesa ds. globalnych rynków, w celu zwiększenia globalnego zasięgu spółki i wielkości sprzedaży. Rynki zbytu zostaną podzielone na cztery regiony: Ameryka Północna, Europa, region APAC/MEA i Ameryka Łacińska. Każdemu regionowi przypisany zostanie starszy wiceprezes wraz z dedykowanym zespołem kierującym, dzięki czemu prowadzone działania będą ukierunkowane na konkretne potrzeby i priorytety lokalnych konsumentów i sprzedawców. Nowa struktura przyczyni się do osiągnięcia silniejszej pozycji na rynkach globalnych.

Przywódcy czterech regionów:

  • Ameryka Północna: Marc Rey, również prezes, Coty USA;
  • Europa: Stephane Tsassis;
  • Region APAC/MEA: Peggy Elsrode;
  • Ameryka Łacińska: Manlio Pizzorni.

Łańcuch dostaw, finanse, IT, zasoby ludzkie i dział prawny zostaną zreorganizowane w taki sposób, aby jak najlepiej wspierać poszczególne kategorie i rynki w opracowywaniu i dostawie najwyższej jakości produktów przy wysokim standardzie usług, za pośrednictwem wydajnych procesów zintegrowanych.

"Zmodyfikowany projekt organizacyjny umożliwi nam przyspieszenie rentownego rozwoju spółki - powiedział dyrektor generalny Coty, Michele Scannavini. - Będziemy w większym stopniu ukierunkowani na konsumentów, osiągając wyższą wydajność w ustalaniu priorytetów i alokacji zasobów oraz wyższą sprawność dzięki stopniowej redukcji powieleń i nadmiernego zużycia zasobów. Wierzymy, że nowa struktura organizacyjna umożliwi nam pełne wykorzystanie potencjału naszych marek oraz posiadanych przez nas talentów".

Coty Inc.

Coty Inc. to spółka wyrastająca na światowego lidera w branży kosmetycznej, której przychody netto za rok finansowy zakończony 30 czerwca 2013 r. sięgają 4,6 mld USD. Założona w Paryżu w 1904 roku, Coty jest firmą kosmetyczną, która specjalizuje się w produktach zapewniających piękny wygląd. Jej oferta obejmuje znane zapachy, kolorowe kosmetyki oraz produkty do pielęgnacji skóry i ciała. Można je nabyć w ponad 130 krajach i regionach całego świata. W ofercie produktów Coty znajdują się globalne marki takie, jak: adidas, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel i Sally Hansen.

Wypowiedzi prognozujące

Niniejszy komunikat prasowy zawiera wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi te odzwierciedlają obecne poglądy Coty Inc. ("Spółka") odnośnie strategii biznesowej Spółki oraz planowanego projektu nowej struktury organizacyjnej i spodziewanych w związku z jej wprowadzeniem korzyści, w tym jej wpływu na rozwój Spółki. Wypowiedzi te zawierają następujące wyrażenia lub zwroty: "zamierza", "będzie", "przewiduje", "przyniesie", "stanie się", "wierzy", "wynik" itp. Rzeczywiste wyniki mogą znacznie odbiegać od przewidywanych, z uwagi na istniejące ryzyko i niepewność, w tym w zakresie realizacji przez Spółkę planowanego projektu nowej struktury organizacyjnej; możliwości wdrożenia przez Spółkę globalnej strategii biznesowej i efektywnej konkurencji na rynku; usprawnienia koordynacji i alokacji zasobów dzięki nowej strukturze organizacyjnej, jak również wyeliminowania powieleń, zapewnienia wydajności operacyjnej i rentownej sprzedaży, wytworzenia dodatkowych zasobów, wspierania wysokiej klasy innowacji i stymulowania wzrostu. Czynniki ryzyka i niepewności, które mogą wpływać na działalność i wyniki finansowe Spółki, zostały szerzej omówione w punktach pt. "Czynniki ryzyka" oraz "Omówienie i analiza stanu finansowego i wyników realizowanych działań przez zarząd" rocznego sprawozdania Spółki, złożonego na formularzu K-10 za rok finansowy kończący się z dniem 30 czerwca 2013 r. oraz w innych okresowych sprawozdaniach, które Spółka przedłożyła lub może przedłożyć Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka nie przyjmuje na siebie obowiązku aktualizowania tego typu informacji.

Źródło: Coty Inc.

KONTAKT:

Catherine Walsh

kierownik ds. komunikacji korporacyjnej

tel. +1 212 389 7346

e-mail: catherine_walsh@cotyinc.com

-

Kevin Monaco

starszy wiceprezes

skarbnik

Dział Relacji Inwestorskich

tel. +1 212 389 6815

e-mail: kevin_monaco@cotyinc.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.07.2014, 13:33
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ