Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CRAFTY - SPR Awards to wydarzenie, którego celem jest docenienie warsztatu i talentu osób tworzących reklamy, a także stworzenie platformy łączącej twórców z producentami.
„Potrzebowaliśmy wydarzenia poświęconego wyłącznie twórcom i producentom, żebyśmy mieli szansę na networking i dialog. CRAFTY - SPR Awards to nasz autorski projekt, opracowany przez grupę producentów SPR: Magdę Garską (Xantus), Marcina Dworuchę (F25), Tomka Dławichowskiego (Timecode) i mnie. Uznaliśmy, że jest przestrzeń na te nagrody i że są doskonałym uzupełnieniem tego, co już funkcjonuje na naszym rynku” – mówi Arleta Robinson, prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i domu produkcyjnego Lucky Luciano.
Do pierwszej edycji nagród zgłoszono ponad 200 produkcji, przesłanych przez 30 domów produkcyjnych i postprodukcyjnych, w 14 kategoriach. Nowością na rynku jest kategoria Zrównoważona Produkcja, w której nagrodzono domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład Akademii jurorskiej weszli twórcy branży reklamowej oraz kilkunastu doświadczonych producentów.
„Bardzo zależało nam, aby sposób oceniania prac był rzetelny i uczciwy. Wzorowaliśmy się na systemie przyznawania Oscarów. Powołaliśmy więc 144 osobową Akademię jurorską i stworzyliśmy system online, za pomocą którego każdy członek Akademii mógł anonimowo ocenić prace i oddać swoje głosy. Następnie system zliczył wyniki i tak wyłoniliśmy laureatów” – mówi Tomek Dławichowski, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i prezes domu produkcyjnego Timecode.
Wyniki głosowania zaprezentowano podczas uroczystej gali finałowej 30 września w warszawskim kinie Iluzjon, na której przyznano nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.
Kategorie CRAFT:
• Reżyseria:
- Zwyciężczyni: Monika Kmita „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- I Wyróżnienie: Filip Załuska „SAR Bingo” (F25)
- II Wyróżnienie: Marcin Pucyk „Unilever / AXE/ Łapy w górę” (Watchout Studio)
• Zdjęcia:
- Zwycięzca: Mikołaj Syguda „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- I Wyróżnienie: Julian Kernbach „HBO The last of us” (Ilmatic)
- II Wyróżnienie: Michał Englert „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
• Scenografia:
- Zwycięzca: Nara Dumitrescu „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
- I Wyróżnienie: Paweł Dąbrowski „HBO The last of us” (Ilmatic)
- II Wyróżnienie: Natalia Mleczak „Image Play Different” (Lucky Luciano)
• Kostiumy:
- Zwycięzcy: Paulina Surma i Sebastian Tokarczyk „Ikea Starter” (Spokój Film)
- I Wyróżnienie: Dana Anghel „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
- II Wyróżnienie: Marta Zaczyńska „Yes. Portret kobiecy” (F25)
• Charakteryzacja / Make up:
- Zwycięzca: Dagmara Śrama „L’oreal Revitalift” (Szut Szut)
- I Wyróżnienie: Dominika Godziemba-Tytrek „Blik Strofki” (Timecode Film Production)
- II Wyróżnienie: Kasia Biały i Daniel Gryszke „Ikea Starter” (Spokój FIlm)
• Animacja:
- Zwycięzcy: Jacek Szewczyk, Bartek Rejdych, Patryk Habryn, Karol Szczepankiewicz „Kubuś Waterrr” (Xantus)
- I Wyróżnienie: Rafał Blecharz „Żabka Energy” (F25)
- II Wyróżnienie: Magdalena Miszczak i Roman Pieńczykowski „Dopamina” (Truskavka)
• VFX:
- Zwycięzcy: Przemysław Drosik, Joanna Rutkowska, Maciek Koleśnik, Andrey Suhoroslov, Natalia Rajszys, Łukasz Piątkowski, Maciej Przezak, Artur Zarejko, Kuba Socha, Michał Socha, Grzegorz Żołnowski, Michał Serafin, Łukasz Wiktorzak, Ernest Koska “Gorilla” Little Simz/dla marki BMW (Locomotive)
- I Wyróżnienie: Yan Marchenko „Sony ULT” (Truskavka)
- II Wyróżnienie: Piotr Kłosowicz i Marcin Kolendo „Biedronka loyalty” (OTO Film)
• Montaż:
- Zwycięzcy: Mateusz Rybka i Kuba Michalczuk „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
- I Wyróżnienie: Jakub Tomaszewicz „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- II Wyróżnienie: Magda Mikołajczyk „Orange, Wizerunek” (Film Produkcja)
• Korekcja barwna:
- Zwycięzca: Piotr Nowicki „Oshee Daria Miami” (Lemon)
- I Wyróżnienie: Dominik Deras „HBO The last of us” (Ilmatic)
- II Wyróżnienie: Piotr Nowicki „Sony ULT”, (Truskavka)
Kategorie dodatkowe:
• Producentka/Producent Roku:
- Zwycięzca: Adrian Włodarski (Watchout Studio)
- I Wyróżnienie: Anna Łopat (Dynamo)
- II Wyróżnienie: Jan Szczeniowski (Spokój Film)
• Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku:
- Zwycięzca: Jarosław Frontczak (Film Produkcja)
- I Wyróżnienie: Katarzyna Ferenc (Film Reaktor)
- II Wyróżnienie: Aleksandra Karkosa-Tomczak (F25)
• Dom Produkcyjny Roku:
- Zwycięzca: F25
- I Wyróżnienie: Dobro
- II Wyróżnienie: Watchout Studio
• Film Roku:
- Zwycięzca: „Yes. Portret kobiecy” (F25)
- I Wyróżnienie: „Betclic. Płaciliśmy podatki” (Dobro)
- II Wyróżnienie: „Porsche” (Dobro)
• Zrównoważona Produkcja:
- Zwycięzca: RIOTS, za projekt „BMW Charging Station”
- I Wyróżnienie: ATM Virtual, za projekt „Polsat Czysta Polska”
- II Wyróżnienie: OTO Film za projekt Captain Jack
Zamiast tradycyjnych statuetek laureatom wręczono oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji „Las Nagród”, SPR finansuje zasadzenie 1 m2 lasu za każde nadesłane zgłoszenie.
Wyjątkowe wyróżnienie otrzymał film „Portret Kobiecy”, przygotowany dla marki YES przez dom produkcyjny F25. Projekt został nagrodzony w kategorii specjalnej „Wybierz Swój Kurs”. Jej nazwa jest nieprzypadkowa – to brand claim patrona nagrody i partnera głównego CRAFTów - Betclic.
Nagrody specjalne przyznali też No Problemo Music (przedstawiciel Audionetwork) w kategorii „Muzyka, która niesie film” dla DOBRO za film „Porsche. W stronę marzeń” oraz Polska Organizacja Reklamodawców w kategorii „Najlepszy film okiem marketera” dla F25 za film „Yes. Portret kobiecy”.
Kolejna edycja CRAFTÓW już za rok.
Źródło informacji: sprfilm.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.10.2024, 16:21 |
Źródło informacji | sprfilm.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
MAK Re na EKF Ubezpieczenia: luka ubezpieczeniowa to miliardowe straty dla całego społeczeństwa PAP
„Na tym kongresie wielokrotnie wybrzmiał fakt, że luka ubezpieczeniowa to nie jest tylko brak konkretnej polisy czy podpisanej umowy. Są to miliardy złotych strat, które później muszą być pokryte przez społeczeństwo i samorządy. Aby zagospodarować tę lukę, nasz sektor musi skoncentrować się na rozszerzaniu świadomości ubezpieczeniowej i stałym pokazaniu klientom, że oferowane zabezpieczenia oznaczają realne wparcie oraz korzyści” - wyjaśnia Ewa Siniarska-Parkot, członek zarządu MAK Ubezpieczenia, prezes zarządu MAK Re.- 08.10.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Już blisko 50 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje plany nowych inwestycji na rynkach zagranicznych PAP
- 08.10.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Hanwha Ocean daje 100 mln dolarów na rozwój przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce
Hanwha Ocean ogłasza bezprecedensową inwestycję 100 mln USD w ramach programu Orka, która ma stać się motorem rozwoju przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce. Program ma stworzyć ponad 1300 miejsc pracy, wzmocnić lokalne stocznie i łańcuchy dostaw, a także wygenerować środki dla sektora publicznego.- 08.10.2025, 09:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Hanwha Ocean
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ