Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki Cyfrowy Polsat S.A. ("Spółka", "Cyfrowy Polsat") informuje, że w dniu 16 maja 2016 r. agencja ratingowa Moody's Investors Service ("Moody's") podwyższyła rating korporacyjny Spółki (ang. corporate family rating - CFR) z poziomu Ba3 do poziomu Ba2 z perspektywą stabilną.
W uzasadnieniu agencja Moody's podała, że podwyższenie ratingu odzwierciedla w szczególności: (1) postępy w procesie integracji Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, (2) kontynuację działań mających na celu uproszczenie struktury korporacyjnej oraz struktury zadłużenia, (3) korzyści strategiczne i kosztowe wynikające z nabycia grupy kapitałowej Midas S.A. oraz (4) konsekwentne oddłużanie przez ostatni rok ukierunkowane na osiągnięcie zakładanego progu długu netto do EBITDA na poziomie 1,75 w średnim terminie.
Agencja Moody's podkreśliła również silną pozycję grupy kapitałowej Cyfrowego Polsatu zarówno na rynku płatnej telewizji, jak i na rynku telefonii mobilnej oraz jej stabilne wyniki operacyjne, wspierane ofertą usług łączonych smartDOM. Ponadto na ocenę ratingową pozytywnie wpłynęło zmniejszenie ekspozycji Spółki na ryzyko walutowe, co wynika z zakończonego refinansowania zadłużenia denominowanego w walutach obcych długiem w polskich złotych, oraz wysoka płynność związana z silnymi generowanymi przepływami wolnych środków pieniężnych, rozłożoną w czasie zapadalnością zadłużenia oraz dostępnym, niewykorzystywanym obecnie kredytem rewolwingowym w wysokości 1 mld zł.
Rating nie jest rekomendacją dotyczącą kupna, sprzedaży ani utrzymania stanu posiadania papierów wartościowych i może zostać w każdym momencie poddany zmianie lub wycofany.
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.05.2016, 21:35 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |