Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki Cyfrowy Polsat S.A. ("Spółka") niniejszym informuje, że w dniu 28 grudnia 2015 roku powziął informację o podjęciu uchwał przez Zarząd i Radę Nadzorczą Polkomtel Sp. z o.o. ("Polkomtel"), podmiotu w 100% zależnego wobec Spółki, w sprawie dalszego rozwoju sieci, na mocy której Polkomtel będzie inwestował w dalszy rozwój sieci w oparciu o obecnie posiadane i wykorzystywane częstotliwości. Zarząd Polkomtel na podstawie przeprowadzonych analiz uznał, że potencjalna współpraca z podmiotami, które wylicytowały częstotliwości 800 MHz na bardzo wysokich poziomach cenowych w aukcji na rezerwację częstotliwości z zakresu 800 MHz, ogłoszonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej 10 października 2014 roku, byłaby nieopłacalna i nieracjonalna zarówno dla Grupy Kapitałowej Spółki, jak i jej klientów.
Zarząd Polkomtel spodziewa się, że rozbudowa sieci 1800 MHz przy zastosowaniu najnowszych technologii ODU-IDU (Outdoor Unit Indoor Unit) pozwolą osiągnąć zasięg sieci zbliżony do częstotliwości 800 MHz. Kolejnym istotnym rozwiązaniem będzie refarming częstotliwości 900 MHz oraz 2100 MHz. W efekcie spodziewany jest wyższy poziom jakości usług dostępu do Internetu niż w przypadku sieci 800 MHz, przy znacznie niższych nakładach kapitałowych. Docelowo może przełożyć się to na atrakcyjniejsze usługi i ceny dla klientów niż w przypadku rozbudowy sieci na częstotliwości 800 MHz. Wobec powyższego Polkomtel opracowuje model rozwoju sieci w oparciu o częstotliwości 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz.
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.12.2015, 09:51 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |