Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W te wakacje Polacy wymienili średnio 7 tysięcy złotych, decydując się głównie na euro i dolary. To o 635 złotych więcej, niż w poprzednim okresie letnim - tak wynika z danych firmy Currency One, operatora serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. Analitycy popularnych e-kantorów przeanalizowali trendy i preferencje walutowe Polaków, sprawdzając jaka była średnia wartość zrealizowanych transakcji w okresie letnim, które województwa mogą pochwalić się najlepszym wynikiem ich realizacji, i do których krajów najchętniej wysyłamy waluty.
Według danych Currency One, najpopularniejszą walutą kupowaną na wakacje jest euro - 52% transakcji zrealizowano z udziałem tej waluty. Dużą popularnością cieszą się też egzotyczne kierunki, gdzie zabieramy ze sobą dolary amerykańskie - jest to bowiem druga najczęściej wymieniana waluta na wakacje. Z drugiej strony letniego spektrum są wyjazdy w egzotyczne miejsca, takie jak Meksyk czy Australia, czy bliżej - do Szwecji, Czech, Danii i Norwegii.
Wyjeżdżając na wakacje, musimy liczyć się z kosztami. Nikt jednak, będąc na urlopie, nie chce oszczędzać. Przeciwnie, to właśnie wtedy popuszczamy wodze finansowej wyobraźni, stąd tak duża popularność wymian. Na letnią podróż średnio w tym roku wymienialiśmy prawie 7 tysięcy złotych! To aż o 10% więcej, niż w poprzednim sezonie. Transakcje wymiany walut są szczególnie popularne na początku lipca - rekordową liczbę operacji zanotowano 2 lipca. Podobnie było w 2017 roku, gdy najpopularniejszym dniem w e-kantorach był pierwszy poniedziałek lipca.
Tak jak rok temu, najwięcej transakcji zostało zrealizowanych przez użytkowników e-kantorów mieszkających w województwie mazowieckim - aż 19,3%, natomiast najmniej, bo jedynie 1,6%, przez osoby z województwa podlaskiego. Zdecydowaną większość z nich stanowią mężczyźni - 69% w grupie wiekowej 30-50 lat.
Zgodnie z analizą ekspertów, zainteresowanie wymianą walut wzrosło aż o 16% w porównaniu z poprzednim wakacyjnym sezonem. “To, co cieszy, to duży wzrost liczby klientów szukających walut w e-kantorach i rosnąca średnia wielkość transakcji. Oznacza to, że zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego na temat wzrostu wynagrodzeń, nie tylko zarabiamy lepiej, ale i więcej wydajemy, również na zagraniczne wakacje. To pozytywny sygnał, jednoznacznie wskazujący, że z każdym kolejnym rokiem, Polaków stać na więcej” - powiedział Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy Currency One.
Warto również zaznaczyć coraz większą popularność wymiany walut w polskich e-kantorach przez osoby z zagranicy. W ciągu dwóch lat liczba obcokrajowców, szukających korzystnych kursów w Internecie, wzrosła aż o 25%. W te wakacje najczęściej wysyłaliśmy walutę do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Holandii, jednak największy wzrost zainteresowania zanotowały takie kierunki jak Słowacja, Czechy, Grecja i Belgia.
Currency One SA to operator serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat.pl. Spółka była wielokrotnie nagradzana za najlepsze i nowatorskie rozwiązania na rynku wymiany walut oraz cieszy się pozycją jednego z liderów niebankowych podmiotów oferujących wymianę walut online. Z usług Currency One korzysta już ponad 500 tysięcy klientów. Za pomocą serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat klienci indywidualni i firmowi mogą wymieniać 21 walut oraz dokonywać przelewów złotówkowych i walutowych na rachunki własne i innych osób oraz firm do 33 krajów europejskich.
Internetowykantor.pl to pierwszy w Polsce kantor online, który działa nieprzerwanie od 2010 r. Serwis umożliwia tanią, szybką i przede wszystkim bezpieczną wymianę walut, bez konieczności wychodzenia z domu. Obecnie z usług serwisu korzysta 280 tysięcy klientów, którzy rocznie wymieniają ponad 5 miliardów złotych.
Walutomat to założona w 2009 roku pierwsza w Polsce platforma społecznej wymiany walut. Użytkownicy serwisu mogą indywidualnie ustalać kursy walut i bezpośrednio wymieniać je z innymi klientami, unikając tym samym niekorzystnych kursów narzuconych przez banki. W serwisie zarejestrowało się prawie 270 tysięcy użytkowników.
Więcej informacji o Currency One i serwisach Internetowykantor.pl i Walutomat.pl udziela:
Dawid Gałat
Manager ds. Komunikacji
tel. kom. +48 517 426 967
e-mail: dawid.galat@currency-one.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 30.08.2018, 15:53 |
| Źródło informacji | Currency One |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ