Newsletter

Cztery główne trendy kształtują współczesne zachowania konsumenckie, jak donosi UM w badaniu Global Wave X Remix Culture

02.07.2019, 13:02aktualizacja: 02.07.2019, 13:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

UM - logo
UM - logo

NOWY JORK, 2 lipca 2019 r. /PRNewswire/ - UM, sieć marketingowa i agencji medialnych należąca do IPG Mediabrands, ogłosiła dziś globalną premierę Remix Culture, pierwszego wydania skupiającego się na kulturze corocznego badania Wave X, które śledzi użycie i motywacje stojące za korzystaniem z mediów społecznościowych i cyfrowych w 81 krajach i 44 językach. Raport ujawnia cztery kluczowe trendy, które kształtują współczesne zachowania konsumenckie: Resist, Retrograde, Reglocalize i Recreate.

Badania Remix Culture donoszą, że 61% konsumentów w sieci zgadza się ze stwierdzeniem, że marki odgrywają ważną rolę w krzewieniu dobra społecznego. Kiedy marki nie spełniają stawianych im oczekiwań, konsumenci pociągają je do odpowiedzialności przez wykorzystanie mediów społecznościowych do wyrażenia niezadowolenia, tym samym rozpoczynając i kontynuując ruch oporu: Resist.

Z kolei zachowania Retrograde można dostrzec w tendencji konsumentów do grawitacji w stronę treści i kultury z poprzednich dekad i marek bazujących na nostalgii. Trendy poprzedniego pokolenia są teraz popularne, kształtują osobisty styl, język i przekonania. Na przykład:

• 68% badanych lubi słuchać muzyki i oglądać filmy z poprzednich dekad;

• 57% badanych twierdzi, że ich rodziny wierne są kulturze i tradycjom przodków;

• 55% lubi oglądać programy telewizyjne, które nie są już nadawane.

Zgodnie z wynikami badań pragnienie współczesnych, globalnych konsumentów co do lokalnej inspiracji i jej wpływu na kształtowanie poczucia indywidualizmu jest silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Trend ten nazwano Reglocalizing. Jeżeli chodzi o treści i produkty konsumenckie z innych krajów, 57% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że lokalne marki i produkty są bardziej autentyczne.

Badania wykazały także, że konsumenci coraz chętniej chcą poszerzać i rekonstruować – Recreate – swoje tożsamości. Zapytani o czynniki definiujące tożsamość, badani najczęściej wskazywali na zdrowie i kondycję; przyjaciół; szkołę, wiedzę i edukację; tradycje rodzinne; pasje; przekonanie co do wagi nauki, dowodów i zrozumienia oraz kraj pochodzenia. Wraz z coraz większą złożonością indywidualnych tożsamości konsumenci zauważają marki, które docierają do wieloaspektowych czynników osobowościowych. Aż 65% badanych twierdzi, że chce angażować się w relacje z firmami, które odzwierciedlają nowe sposoby działania.

• 61% konsumentów twierdzi, że ich osobisty styl obejmuje elementy z innych epok, kultur i tradycji.

• 65% badanych wykazuje chęć angażowania się w relacje z firmami, które odzwierciedlają nowe sposoby działania.

„Remix Culture ujawnia nowe sposoby łączności kulturowej przez zgłębianie typów treści, które kształtują tożsamość kulturową i wywierają wpływ na zachowania konsumenckie – skomentowała Deidre Smalls-Landau, globalna główna dyrektor ds. międzykulturowych w UM. – Wnioski te pomagają naszym klientom w lepszym zrozumieniu i nawigowaniu między trendami kulturowymi w czasach, w których zaufanie ciągle spada, a nośność kulturowa marek jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej” – dodała dyrektor.

Bieżące wydanie Wave X UM skupiające się na Remix Culture oparte jest na badaniach ilościowych przeprowadzonych wśród 56 397 aktywnych użytkowników internetu, definiowanych jako tych, którzy korzystają z internetu co dzień lub co drugi dzień. Przeprowadzone w 44 językach w 81 krajach badanie odzwierciedla krajobraz 1,73 miliarda aktywnych użytkowników internetu na całym świecie. Więcej na temat badania można dowiedzieć się na stronie http://wavex.umww.com.

O UM

UM to strategiczna agencja medialna, której celem jest udowodnienie, że media są silnikiem wzrostu przychodu i jednocześnie zwiększają wydajność. Jesteśmy przekonani co do tego, że lepsza nauka i lepsza sztuka prowadzą do lepszych wyników dla naszych klientów. Wdrażamy naukę przez rewolucyjny charakter analityki biznesowej i danych w czasie rzeczywistym. Sztukę realizujemy przez tworzenie chwil, które są ważne w mediach i dodają markom impetu. Jako wiodąca, globalna sieć medialna w IPG Mediabrands, UM prowadzi działalność w ponad 100 krajach, zatrudniając ponad 5000 pracowników pracujących na rzecz globalnej puli klientów, w tym Accenture, American Express, BMW, Coach, Coca-Cola, ExxonMobil, Fitbit, GoPro, Johnson & Johnson, Quicken Loans, Sony, Spotify i The Hershey Company.

Źródło: Universal Mccann

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/941707/UM__Logo.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/941708/WaveX_Remix_Culture_Logo.jpg

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.07.2019, 13:02
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ