Newsletter

Deweloperzy na "Expo Real 2017": Warszawa ma ogromne perspektywy

05.10.2017, 12:44aktualizacja: 05.10.2017, 12:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Warszawa ma najniższy wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w Polsce, to daje ogromne perspektywy - wskazywali uczestnicy targów inwestycyjnych "Expo Real 2017", które trwają od środy w Monachium.

Jak ocenił Przemysław Krych, prezes Griffin Real Estate, odnosząc się do warszawskiego rynku biurowego, w stolicy są zarówno miejsca niedoszacowane, jak i obszary przewartościowane. Według niego na takim braku zbalansowania można budować wartość spółki, kupując i sprzedając nieruchomości w odpowiednim momencie. Podkreślił, że warszawski rynek nieruchomości jest zdecydowanie rosnący.

„Gdy chodzi o rynek detaliczny, to jesteśmy na nim obecni przez dwa duże projekty: Galerię Młociny, która jest w budowie, i Towarową 22, która jest w tej chwili w przygotowaniu. W obu przypadkach będą to dominujące projekty na warszawskim rynku” - powiedział Krych.

Wyjaśnił, że Grupa Griffin Real Estate, jeden z największych inwestorów na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, specjalizuje się w odkrywaniu nisz, które do tej pory przez nikogo nie były eksplorowane.

„Jesteśmy dużym inwestorem w prywatne akademiki. Jako pierwsi w Polsce zbudowaliśmy firmę, która w tej chwili ma 1,7 tys. wynajętych pokoi, i kolejnych 3,5 tys. pokoi w budowie” - wyliczył Krych. Dodał, że Griffin Real Estate jest również największym operatorem mieszkań prywatnych na wynajem. „To są jeszcze te obszary, które eksplorujemy, i w których będziemy rośli i budowli wartość i skalę” - zaznaczył.

Zdaniem Nicklasa Lindberga, prezesa Echo Investment S.A., właściciela terenu dawnych Browarów Warszawskich, Warszawa ma przed sobą ogromne perspektywy m.in. z powodu najniższego wskaźnika nasycenia powierzchnią handlową w Polsce.

„To wyraźnie pokazuje, że w Warszawie jest zapotrzebowanie na różnorodne formy handlu. Widzimy również, że w tradycyjnych centrach handlowych coraz więcej miejsca poświęca się obiektom restauracyjnym i rozrywkowym. Chcemy więc ulepszyć ten aspekt” - wskazał.

Podkreślił, że Echo Investment kupuje dużo większe działki od innych deweloperów, przez co zmienia całe części miasta i sprawia, że Warszawa „staje się atrakcyjniejszym miejscem”.

„Tworzymy przestrzenie handlowe, biurowe, mieszkalne i lokale na wynajem w ramach jednej inwestycji. Nasz obiekt tętni życiem przez całą dobę. Strategią firmy jest tworzenie miejsc, dzięki którym miasta zyskają nowe ośrodki aktywności. Takimi miejscami są Browary Warszawskie i Towarowa 22, jeśli chodzi o handel i rozrywkę” - zaznaczył Lindberg.

Międzynarodowe Targi Inwestycyjne i Nieruchomości Komercyjnych Expo Real w Monachium to największe targi inwestycyjne w Europie, w których uczestniczy ponad 1,5 tys. wystawców. Ubiegłoroczna edycja potwierdziła duże znaczenie imprezy w światowej branży nieruchomości. Poinformowano wtedy m.in. o zakupie największej działki pod zabudowę komercyjną w Warszawie, która zlokalizowana jest przy ul. Towarowej 22.

Umowy dotyczące wspólnego zakupu terenu podpisały EPP, będąca spółką typu REIT (inwestująca na rynku nieruchomości komercyjnych na wynajem) oraz Echo Investment S.A., największy polski deweloper.

Stałym wystawcą na targach jest miasto Warszawa. W tym roku prezentuje się jako hub w regionie Europy Środkowo-Wschodniej do prowadzenia i rozwoju biznesu na całym świecie. Tegoroczne targi potrwają do 6 października.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 05.10.2017, 12:44
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ