Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Chcemy postawić na rynki wznoszące - rynek paczkowy, rynek e-commerce, chcemy rozbudowywać wygodną sieć umożliwiającą odbiór przesyłek i paczek w punktach" - zapowiedział Zdzikot.
Jego zdaniem Poczta Polska ma obecnie najbardziej rozbudowaną sieć 13,4 tys. punktów odbioru w kraju. "Współpracujemy z Żabką i Orlenem, chcemy w perspektywie rozwinąć do 20 tys. punktów i zawarliśmy w tym kierunku konkretne umowy" - poinformował prezes Poczty Polskiej.
Zdaniem Zdzikota Poczta Polska do tej pory była rozwijana "właściwie tylko w perspektywie rynku listowego". Obecnie spółka wymaga inwestycji w logistykę, "wydamy dosyć duże kwoty, chcemy mocno postawić na cyfryzację" - powiedział.
Uczestniczący w konferencji podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka ocenił, że rozwój rynku e-commerce w Polsce oraz rozwój cyfryzacji usług pocztowych przyspieszyły w 2020 r. w wyniku pandemii koronawirusa.
"Wraz z cyfryzacją rośnie rynek e-commerce, który wprost jest związany z rynkiem KEP (Kurier, Paczka, Ekspres - PAP) wartym 7 mld zł. Poczta Polska musi znaleźć odpowiedź, jak sobie poradzić na tym rynku. Ma wszelkie instrumenty, żeby być na nim liderem" - ocenił Andrzej Śliwka.
Jego zdaniem Poczta Polska w ciągu swojej 463-letniej historii miała "w DNA dostosowywanie się do zmian". Jak podkreślił, najlepiej pokazała to pandemia.
Poczta Polska to największy operator na rodzimym rynku, zatrudniający ponad 80 tys. pracowników. Jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)
mfr/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2021, 15:31 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Creality uruchamia K2 i K2 Pro, rozszerzając swoją linię flagowych urządzeń klasy premium
- 25.08.2025, 11:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpłatne szkolenia o AI dla 11 tysięcy nauczycieli. Ruszyły zapisy
Nauczyciele i nauczycielki z całej Polski mogą zgłaszać się na darmowe szkolenia o sztucznej inteligencji. Startuje projekt Lekcja:AI, w którym poznają oni możliwości zastosowania AI w pracy w szkole. Ważnym elementem szkoleń będą kwestie społecznego wpływu zjawiska – szczególnie na ludzi młodych. Inicjatywę przy wsparciu środków unijnych prowadzi Fundacja Orange z partnerami. Zapisy na stronie projektu.- 25.08.2025, 10:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Orange
-
Image
Partnerstwo Rimini Street i American Digital w celu świadczenia alternatywnego wsparcia w zakresie oprogramowania SAP, Oracle i VMware, zapewnienia oszczędności i umożliwienia innowacji w zakresie infrastruktury HPE
Klienci mogą uniknąć aktualizacji i migracji nieprzynoszących zysków, ograniczyć łączne koszty wsparcia infrastruktury IT nawet o 90% oraz wykorzystać pełny potencjał aktualnie posiadanych systemów bez konieczności zmiany platformy.- 25.08.2025, 09:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ