Newsletter

Domowe seanse zamiast sali kinowej - 30% Polaków inwestuje w rozrywkę w domu, a połowa planuje zakup elektroniki na Black Week

21.11.2025, 09:00aktualizacja: 21.11.2025, 09:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Allegro
Allegro
Z badań przeprowadzonych przez Danae na zlecenie Allegro wynika, że co drugi Polak planuje zakup sprzętu elektronicznego podczas Black Week [1]. W ciągu ostatnich pięciu lat około 30% respondentów zainwestowało w elementy kina domowego, a blisko 40% zadeklarowało zwiększenie swojego budżetu na ten cel. Popularność domowych seansów rośnie z uwagi na wygodę i możliwości oferowane przez platformy streamingowe. Przeciętny użytkownik korzysta już z trzech takich platform. W ramach Black Weeks użytkownicy Allegro już teraz mogą korzystać z rabatów do 50%, płatności ratalnych 0% z Allegro Pay oraz specjalnych ofert.

W ostatnich latach zmieniły się nasze preferencje dotyczące spędzania wolnego czasu. Coraz częściej wybieramy aktywności rodzinne, takie jak parki rozrywki, warsztaty i wydarzenia sportowe, zamiast wizyt w barach, escape roomach czy kinach. W lipcu 2025 roku streaming przekroczył 10% czasu oglądania telewizji w Polsce [2]. Przeciętny użytkownik korzysta już z trzech platform. Największą popularnością cieszą się Netflix (62%), HBO Max (27%) i Disney+ (26%), przy czym w grupie 16–29 lat Disney+ wyprzedza HBO Max.

Od czasów pandemii 28% Polaków zainwestowało w poprawę jakości domowej rozrywki - telewizory, soundbary czy projektory. Najczęściej robią to osoby do 45. roku życia. 39% osób inwestujących w rozrywkę domową zadeklarowało zwiększenie swojego budżetu na ten cel. Rosnące zainteresowanie RTV widać również w danych sprzedażowych Allegro - co czwarty telewizor kupiony online pochodzi właśnie z platformy [3], a sprzedaż soundbarów wzrosła o ponad 30% r/r (styczeń-czerwiec 2025).

Według badania aż 57% konsumentów planuje zakup sprzętu elektronicznego podczas Black Week. Oprócz elektroniki dużą popularnością wśród kupujących cieszy się moda (50%). Na kolejnych miejscach znalazły się kategorie dom i ogród, zdrowie, a także sport i turystyka. Black Week to także doskonała okazja do zakupu świątecznych prezentów w niższych cenach: hulajnoga elektryczna Motus Scooty 10 lite gen 4, zestaw LEGO Wednesday 76781 oraz pistolet do masażu Alpha Massage Gun Pro.

Promocje, raty 0% i tańsze dostawy

Allegro przygotowało na Black Weeks szeroką ofertę rabatów sięgających 50%, a także udogodnienia, w tym możliwość skorzystania z płatności w 3 ratach 0% (RRSO 0%) w ramach Allegro Pay - oferta obowiązuje do 14 grudnia.

Nowi użytkownicy Allegro Smart! mogą skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego obejmującego sześć darmowych dostaw w ciągu sześciu miesięcy [4]. Roczna subskrypcja Smart! kosztuje obecnie 39,90 zł - o 20 zł mniej niż standardowo [5].

Aż do 28 grudnia 2025 r. Allegro obniża także ceny dostaw realizowanych w ramach Allegro Delivery do punktów odbioru i automatów paczkowych. Promocja dotyczy klientów bez pakietu Smart! oraz zamówień poniżej 45 zł - koszt dostawy wyniesie 9,99 zł zamiast 10,99 zł.

Więcej promocji znajduje się na stronie kampanii: allegro.pl/strefaokazji/black-friday.

[1]Badanie „Trendy zakupowe” zostało zrealizowane przez Danae na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1000 ankiet w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 29.08–05.09.2025 r.
[2]The Gauge™: Polska, Nielsen Single Source Panel, 07.2025 r.
[3] GfK/Nielsen
[4] Promocja trwa do 14.01.2026 tylko dla wybranych użytkowników.
[5] Promocja trwa do 14.01.2026, tylko na jeden okres rozliczeniowy. Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżka 59,90 zł.

Źródło informacji: Allegro

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.11.2025, 09:00
Źródło informacji Allegro
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ