Pobierz materiał i Publikuj za darmo
ORLEN Paczka jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się usług na polskim rynku paczkowym. W 2023 roku jej kurierzy dostarczyli o 70 proc. więcej przesyłek, z czego aż o niemal 240 proc. do automatów paczkowych.
„Nasza sieć składa się obecnie łącznie z 11 tys. punktów odbioru ORLEN Paczki, dostępnych w trzech czwartych polskich miast. Przede wszystkim jesteśmy dumni ze 125-procentowego wzrostu liczby naszych automatów paczkowych w skali zaledwie jednego roku” - mówi Bartosz Bielak, członek zarządu RUCH S.A., operatora logistycznego ORLEN Paczki.
Rosnący zasięg i wolumen obsługiwanych paczek przekładają się nie tylko na stały wzrost liczby klientów, ale również poziom ich satysfakcji, mierzony za pomocą wskaźnika NPS (Wskaźnik Rekomendacji Netto).
„W tym badaniu pozytywnych ocen i doświadczeń konsumentów możemy się pochwalić stabilnymi wynikami powyżej 80, co świadczy o najwyższym poziomie jakości świadczonych usług” - podkreśla Bartosz Bielak.
Te rezultaty wynikają wprost ze strategii realizowanej przez spółkę. „Żelazną” deklaracją firmy złożoną swym klientom jest przede wszystkim dostarczenie każdej paczki w maksymalnie krótkim czasie, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa dostawy. To bardzo istotne, ponieważ z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Logistyka i dostawy. Klucz do e-sukcesu” wynika, że 34 proc. konsumentów zrezygnuje z zakupów w danym e-sklepie, gdy dostawa nie spełnia ich oczekiwań. Jednocześnie w tej samej publikacji jakość dostawy ORLEN Paczką jest oceniana bardzo wysoko. W pięciostopniowej skali uzyskała ocenę 4,06, co daje jeden z najwyższych wyników w kategorii dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru.
„Podstawą naszej działalności jest obietnica maksymalnie 24-godzinnego czasu realizacji zamówienia. Każdego dnia udaje się nam ją z sukcesem spełniać dzięki rozbudowanej infrastrukturze, innowacyjnym technologiom, zaangażowaniu zespołu dyspozytorów, magazynierów, logistyków i kurierów. Aby zamówienia docierały jeszcze szybciej, nie zwalniamy tempa również w soboty, a w szczególnych okresach, chociażby przedświątecznych, pracujemy przez siedem dni w tygodniu” - podkreśla Piotr Dąbrowski, dyrektor Biura Logistyki ORLEN Paczka.
Jak ten skomplikowany system działa w praktyce? Kluczowe dla utrzymania terminowości jest ścisłe trzymanie się harmonogramu transportów na każdym etapie dostawy oraz umiejętność reagowania na zmieniające się okoliczności, m.in. pogoda, wydarzenia publiczne czy po prostu korki uliczne.
W pierwszej kolejności kurier odbiera przesyłki z punktów nadania lub magazynów e-sklepów i transportuje je do oddziału lokalnego według ściśle określonego harmonogramu, aby nie opóźniać kolejnego transportu. Następnie przesyłki są sortowane i kierowane do innych oddziałów w regionie lub do sortowni centralnej. Na ostatnim etapie paczki przejmują kurierzy i dostarczają je do punktów odbioru. 98 proc. przesyłek odebranych z e-sklepów dostarczanych jest już w kolejnym dniu.
Wspomniana sortownia centralna to położony w Strykowie pod Łodzią, na skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych Polski, nowoczesny hub logistyczny, w którym zastosowano nowoczesną technologię, pozwalającą na przesortowanie tysięcy paczek na godzinę. Automatyzacja procesów znacząco zwiększa możliwości operacyjne oraz pozwala na skrócenie czasu dostawy. Pozostałe centra logistyczne zlokalizowane są na terenie całego kraju, między innymi na warszawskim Annopolu.
„Na bieżąco monitorujemy wypełnienie naszej sieci punktów odbioru, a w najbardziej intensywnych okresach planujemy wielokrotne dostawy w ciągu dnia do najpopularniejszych punktów, aby każdy miał szansę otrzymać swoją paczkę na czas. Nieustannie poszerzamy także zasięgi naszych tras logistycznych poprzez uruchamianie nowych automatów paczkowych i punktów odbioru” - wyjaśnia Marcin Obiedziński, kierownik stołecznego Centrum Logistycznego ORLEN Paczka.
Szybkość dostawy i dostępność punktów odbioru to tylko jeden z elementów sukcesu. Kluczowa jest również dbałość o bezpieczeństwo przesyłki. W ORLEN Paczce wdrożono procedury, które mają zabezpieczyć przesyłkę przed uszkodzeniem w transporcie.
„Pracownicy ORLEN Paczki - dystrybutorzy, obsługa centrów logistycznych, kurierzy - monitorują i zabezpieczają przesyłki na każdym etapie ich >>podróży<< od nadawcy do odbiorcy. Zarówno trwałość opakowań, jak i etykiet adresowych są wielokrotnie sprawdzane” - dodaje Marcin Obiedziński.
Wdrożono kilka narzędzi, dzięki którym przesyłki docierają do odbiorców w jak najlepszym stanie. Standardem każdego centrum logistycznego jest dodatkowe zabezpieczenie bądź wzmocnienie przesyłki, gdy załoga dostrzeże ryzyko jej uszkodzenia w transporcie. Dodatkowo należyta dbałość o paczki oraz odpowiedni sposób ich dostarczenia są uwzględnione w systemie oceny pracy kurierów firmy. Przesyłki skanowane są na każdym etapie transportu, m.in. podczas przyjęcia w punkcie nadawczym, przy dostawie do centrum logistycznego czy podczas wydawania kurierowi do doręczenia.
„Dzięki temu ryzyko zaginięcia jest zminimalizowane niemal do zera, a odbiorca wie, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka” - tłumaczy kierownik Centrum Logistycznego ORLEN Paczka w Warszawie.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.05.2024, 09:13 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
DPD Pickup najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek w Polsce - już 30 000 lokalizacji w całej Polsce
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce skala oczekiwań, zarówno sprzedających, jak i konsumentów, w zakresie realizacji usług kurierskich, rośnie w zawrotnym tempie. Działając na polskim rynku od ponad 33 lat, w odpowiedzi na te wymagania, DPD Polska daje jeszcze większy wybór możliwości nadań i odbiorów. Poza oferowaniem doskonałych usług dostaw kurierskich na adres, firma konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem - DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie kamień milowy - 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.- 14.11.2024, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD