Newsletter

DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L., wiodący dystrybutor artykułów spożywczych na rynku rumuńskim, dołącza do Grupy Żabka

28.12.2023, 15:13aktualizacja: 28.12.2023, 15:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/ Żabka Group
PR Newswire/ Żabka Group
Jubileuszowy dla marki rok 2023 Grupa Żabka zakończyła zawarciem umowy nabycia udziałów większościowych w efekcie partnerstwa z jednym z liderów dystrybucji FMCG w Rumunii - DRIM Daniel Distributie. Transakcja zostanie sfinalizowana po spełnieniu wszelkich wymogów regulacyjnych.

POZNAŃ, Polska, 28 grudnia 2023 r. /PRNewswire/ -- Dzięki ponad 10 tys. sklepów, dostawom pod drzwi, rozwiązaniom cyfrowym oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów, Grupa Żabka jest jedną z czołowych marek sklepów typu convenience w Europie.

Wejście Grupy Żabka na rynek rumuński to efekt konsekwentnego budowania koncepcji i ekosystemu convenience z potencjałem ekspansji na rynki europejskie. Ekspansja zagraniczna wpisuje się w strategię wielowymiarowego rozwoju obraną w chwili stworzenia Grupy w 2021 roku. Po uzyskaniu zgód rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy priorytetem będzie dalszy, przyspieszony rozwój spółki DRIM, możliwy dzięki połączeniu jej silnej pozycji rynkowej z know-how w obszarze convenience i potencjałem finansowym Grupy Żabka.

„Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się w zgodzie ze standardami, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiążę się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim” - mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Długofalowy rozwój i perspektywy rynku rumuńskiego oraz zbliżony do polskiego profil konsumenta czynią z Rumunii naturalny kierunek geograficzny dla ekspansji Grupy. Ten przełomowy krok został poprzedzony pogłębioną analizą rynku rumuńskiego, w tym badaniami preferencji lokalnych konsumentów. Poprzez obecność operacyjną na tym rynku Grupa Żabka zyska wiedzę oraz doświadczenie, co pozwoli zdecydować o ewentualnych dalszych inwestycjach w Rumunii i wyborze właściwych obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.

„To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i dając dodatkowy bodziec wzrostowy” - komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future/EVP.

„Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, że jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne, dzielimy bowiem bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców” - dodaje Radu Trandafir, dyrektor strategiczny DRIM Daniel Distributie FMCG.

DRIM Daniel Distributie to rodzinna firma z rozległym doświadczeniem w branży. Obecnie zarządzana przez drugie pokolenie właścicieli cieszy się dużym szacunkiem w Rumunii. W trakcie prawie 30 lat działalności stworzyła zaawansowaną infrastrukturę logistyczną oraz ugruntowała pozycję solidnego partnera wśród dostawców i właścicieli sklepów tradycyjnych. Dzięki temu stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu szybkozbywalnych na lokalnym rynku, która zatrudnia ponad 800 osób i zaopatruje ok. 12 tys. sklepów handlu tradycyjnego.

Marka Żabka powstała w 1998 r., a w 2021 r. utworzona została Grupa Żabka, która składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Digital i Żabka Future, które są wspierane przez Przywództwo Strategiczne, definiujące strategię konsumencką, personalną i finansową. Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej i odpowiada głównie za operacyjne i handlowe aspekty działalności Grupy, w tym zarządzanie i rozwój nowoczesnej sieci placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolskiej sieci logistycznej Grupy. Żabka Future stawia sobie za cel tworzenie nowych biznesów, które wspierają rozwój grupy. Z kolei Żabka Digital odpowiada za przyspieszenie budowy najnowocześniejszego cyfrowego ekosystemu convenience oraz poszukiwanie synergii pomiędzy dojrzałymi już biznesami cyfrowymi w portfolio dzięki technologii. Działania w obszarze odpowiedzialności Grupa rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podjęła się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, wzmacniania kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz cyrkularności i dekarbonizacji. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2022: https://zabkagroup.com/esg/

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2306330/Zabka_Group_1.jpg 

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2306331/Zabka_Group_2.jpg 

Źródło: Żabka Group

KONTAKT:

Biuro prasowe Żabka Polska

e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl 

tel. +48514877509

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.12.2023, 15:13
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ