Pobierz materiał i Publikuj za darmo
O nowym zagrożeniu dział pomocy technicznej AVG poinformował jeden z użytkowników - tym razem w internautach próbuje się wywołać współczucie i nabrać ich na sprawę związaną ze znalezieniem dziecka w śmietniku.
Wiadomość, imitując profesjonalny serwis informacyjny, ma nas zachęcić do kliknięcia podstawionej strony. By wzmocnić efekt działania w tytule jest wstawiana nazwa miejscowości, z której pochodzimy - dzięki temu, internauta ma mieć wrażenie, że zdarzenie wydarzyło się w jego najbliższej okolicy.
"W ostatnich tygodniach mamy prawdziwe zatrzęsienie ataków wyłudzających 'lajki' na Facebooku - przestrzega Arkadiusz Zakrzewski, specjalista pomocy technicznej AVG. - Cybeprzestępcy żerują na niewiedzy i naiwności internautów. Oprócz samego wyłudzenia kliknięć "Lubię To" coraz większą popularnością cieszą się strony, które zmuszają internautów do zamówienia płatnej subskrypcji SMS. Pod pozorem dostępu do kontrowersyjnych treści, właściciele stron wyłudzają numery telefonów, by potem nawet po kilka razy dziennie wysyłać wiadomości, za które musimy zapłacić. Miesięczny koszt takiej 'zabawy' może sięgać nawet kilkuset złotych".
"Musimy być bardzo ostrożni. Osoby, które chcą wyłudzić nasze kliknięcia nie przebierają w środkach - dostarczają treści, które żerują nie tylko na naiwności, ale też współczuciu internautów. - "Dziecko znalezione w śmietniku" jest tego najlepszych przykładem" - dodaje Zakrzewski.
Jak nie paść ofiarą takiego ataku? Kiedy korzystamy z Facebooka, warto zachować chłodną głowę, zwłaszcza, gdy widzimy kontrowersyjne treści 'umieszczone' na tablicy przez naszych znajomych. Nie klikajmy w co popadnie! A jeżeli koniecznie musimy sprawdzić co się kryje pod linkiem - trzeba pamiętać o wylogowaniu się z naszego konta Facebook przed kliknięciem.
KONTAKT:
Radosław Klimek
tel. kom. +48 602 153 012
e-mail: r.klimek@avg.pl
www.avg.pl
Materiał na zlecenie: CORE
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.06.2014, 14:31 |
Źródło informacji | AVG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Ruszył nabór do kolejnej rundy programu ORLEN Skylight accelerator
W ramach kolejnej edycji ORLEN Skylight accelerator na uczestników czeka ponad 20 wyzwań technologicznych i biznesowych określonych przez spółki z Grupy ORLEN. Młode technologiczne spółki mogą odpowiedzieć na wyzwania określone w ramach następujących obszarów tematycznych: cyfrowa organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości, przemysł 4.0 oraz bezpieczna i innowacyjna organizacja, jak również optymalizacja energetyczna i procesowa. Nabór do programu akceleracyjnego potrwa do 17 lutego 2025.- 05.02.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
XXVI edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” – zgłoś innowację, która zmieni rynek
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła XXVI edycję prestiżowego konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, którego celem jest wyłonienie najbardziej przełomowych produktów i technologii o istotnym potencjale zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zgłoszenia można nadsyłać do 4 marca 2025 roku. Podczas gali finałowej dowiemy się, jakie projekty już wkrótce będą zmieniać naszą rzeczywistość. Dla zwycięzców w trzech kategoriach przewidziano nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł, a dla wyróżnionych – 25 tys. zł.- 05.02.2025, 14:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PARP
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ