Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ekonomia dzielenia - tendencja w gospodarce polegająca na bezpośredniej wymianie dóbr i usług między konsumentami - spowodowała radykalną zmianę w podejściu do własności. „Dla naszych rodziców szczytem było posiadanie samochodu. Już nawet Fiat 126p to było coś. Ja jestem z pokolenia, dla którego oczywistym jest, że na każde gospodarstwo domowe przypada jeden lub dwa samochody. Ale dwudziestolatkowie są już przyzwyczajeni do czego innego - wyjaśnia Anna Burakowska w Business Lease. - Młodzi ludzie nie muszą działać długofalowo. Cenią sobie elastyczność, dyspozycyjność i niezależność” - dodaje.
Przedstawicielom pokolenia Y (urodzeni po 1977 roku) zależy nie na zakupie samochodu, ale na jego użytkowaniu i możliwości częstych zmian. Nazywa się ich wręcz pokoleniem najemców. Samochód przestaje być w ich oczach symbolem statusu. Staje się środkiem lokomocji. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku pokolenia X. To osoby urodzone w latach 1965-1976, na które silnie wpłynęło pojawienie się MTV, kryzys giełdowy pod koniec lat 80., w końcu upadek komunizmu. Wielozadaniowi, pewni siebie chcą pokazać, że mogą więcej. Ich marzenia o korzystaniu z pojazdów klasy premium wykorzystały niektóre z firm, pozwalając na użytkowanie samochodów w modelu abonamentowym. Co miesiąc uiszcza się określoną opłatę, dzięki czemu samochód można zmienić nawet kilkanaście razy w ciągu roku. Ten wariant sytuuje się między modelem własnościowym, a systemem wypożyczania pojazdów lub korzystania z płatnych przewozów. Niebawem do głosu zacznie dochodzić pokolenie Z, dla którego i samochody z kierownicą mogą być już tylko wspomnieniem…
Najbardziej hucznie Dzień bez Samochodu świętują mieszkańcy Bogoty. W Polsce obchodzony jest od 2004 roku i wypada 22 września.
Więcej informacji można znaleźć na www.businesslease.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 22.09.2017, 10:53 |
| Źródło informacji | Business Lease |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ