Newsletter

„Dzień dobry Biznes” - PKO BP doradza, jak prowadzić i rozwijać lokalną firmę

14.05.2018, 12:01aktualizacja: 14.05.2018, 12:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych, skuteczna reklama internetowa, marketing i eksport - to tylko niektóre spośród tematów poruszonych podczas pierwszej w tym roku serii szkoleń dla przedsiębiorców „Dzień dobry Biznes”, zorganizowanych przez PKO Bank Polski w kilkunastu miastach na terenie kraju, w okresie od marca do maja.

Jest to już druga edycja cyklu szkoleń „Dzień dobry Biznes”, kierowanego przez największy polski bank do lokalnych firm. W tym roku wiosenną serię spotkań zorganizowano pod hasłem „Firma w ekspansji”. Szkolenia odbyły się w 12 miejscowościach w Polsce, m.in. w Elblągu, Krośnie, Polanicy-Zdrój i Radomiu. Eksperci z różnych dziedzin przedsiębiorczości podzielili się swoją wiedzą z lokalnymi przedsiębiorcami. Specjaliści z zakresu ochrony danych osobowych, podatków, reklamy, promocji oraz eksportu spotykali się m.in. z właścicielami firm budowlanych, handlowych, produkcyjnych, transportowych czy biur nieruchomości.

„Chodzi nam o to, by pomóc lokalnym przedsiębiorcom w rozwijaniu biznesu, budowaniu silnej marki i stawaniu się interesującym pracodawcą - powiedział PAP Jan Marszałek, dyrektor sprzedaży PKO BP. - Staramy się współpracować z klientami jako z naszymi partnerami i wspólnie przygotowywać się do nowych wyzwań oraz do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Naszym celem jest przybliżenie najnowszych narzędzi wspierających zarządzanie firmami oraz podnoszących ich konkurencyjność” – dodał.

„Organizowanie takich warsztatów w mniejszych ośrodkach gospodarczych jest bardzo cenne, bo przecież tutaj są mniejsze firmy, które potrzebują dostępu do informacji” - powiedział PAP Marcin Depczyk, prezes Wessel-Poliamid Sp. z o.o jeden z przedsiębiorców biorących udział w szkoleniu. Według niego, istotną korzyścią dla uczestników jest już samo spotkanie się z innymi przedsiębiorcami działającymi w skali lokalnej. „Możemy się wymieniać informacjami nie tylko o rynku, ale też o problemach, które mamy i rozwiązujemy. Możemy dzielić się pomysłami, jak podchodzić do trudnych wyzwań” - dodał.

Jednym z wiodących tematów pierwszej w tym roku serii szkoleń organizowanych przez PKO BP były zmiany w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), które wchodzą w życie pod koniec maja. Jak podkreśliła podczas spotkania w Otmuchowie 19 kwietnia mecenas Renata Bugiel, głównym celem reformy tych przepisów jest przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym z udostępniania danych osobowych w internecie, zwłaszcza w obszarze cyberbezpieczeństwa. „Przedsiębiorca powinien sprawdzić, jakie dane przetwarza oraz jak i na jakiej podstawie są one udostępniane, a w szczególności, czy są dobrze zabezpieczone” - tłumaczyła Renata Bugiel.

Przedsiębiorcy podkreślali, że wdrażanie RODO okazało się być dla nich istotnym problemem i zdobycie wiedzy na ten temat było bardzo potrzebne. „Kwestie dotyczące RODO mnie bardzo zainteresowały, mam teraz nadzieję, że uda nam się wprowadzić to rzetelnie w firmie” - powiedział Ireneusz Cieśla właściciel firmy produkującej rolety i żaluzje.

O skutecznej reklamie internetowej mówił uczestnikom szkolenia Paweł Pawicki, dyrektor marketingu w Infiniti Centrum. Zachęcał przedsiębiorców, aby „przy tworzeniu reklamy poszukiwać nowych rozwiązań wychodzących poza schemat”. „Ważne jest, aby precyzyjnie określić, do kogo i w jakim celu chcemy dotrzeć oraz upewnić się, że przekaz jest czytelny” - podkreślał Paweł Pawlicki.

Właściciele lokalnych firm w rozmowie z PAP wskazywali, że ogromnym atutem szkoleń jest to, iż są organizowane „na miejscu”, dzięki czemu nie muszą oni inwestować w podróże, by porozmawiać z ekspertami.

W ramach programu „Dzień dobry Biznes” w 2018 roku zaplanowane są kolejne serie szkoleń.

Więcej na temat programu na stroniedziendobrybiznes.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 14.05.2018, 12:01
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ