Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jeśli Mikołaj nie trafił w gust albo ubranie ma zły rozmiar, nie ten kolor lub mówiąc krótko to nie jest oczekiwana przez osobą obdarowaną rzecz, są różne możliwości wyjścia z tej sytuacji przewidziane przez prawo - wskazuje Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
"Jeśli prezent był kupiony przez internet tuż przed Świętami, to nie ma problemu. Na zwrot w sklepie internetowym mamy 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Wówczas nawet nie trzeba podawać przyczyny. Odsyłamy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i nietrafiony prezent. Sytuacja prosta po stronie kupującego i sprzedającego" - wyjaśnia.
Dodała, że jeśli jednak Mikołaj kupował stacjonarnie, możliwość takiego zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy i to sprzedawca określa warunki zwrotu. "Najczęściej są to określone dni a dodatkowo zasady. Od jego dobrej woli może zależeć czy na oddanie będzie 7, 14 czy aż 90 dni. To sprzedawca stacjonarny określa również czy możliwa będzie wyłącznie wymiana czy również zwrot" - zaznaczyła.
UOKiK radzi, aby w czasach pandemii warto dopytać o kwestię szczególnie związaną z ilością dni na zwrot lub wymianę. Dookreślić co stanie się, jeśli np. sklepy zostaną zamknięte w związku z kolejną falą epidemii itp. "Warto również wiedzieć, że w sytuacji oddawania-zwracania do sklepu stacjonarnego niechcianej rzeczy – sprzedawca może również zaproponować bon podarunkowy" - dodała Cieloch. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.12.2020, 09:23 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PLL LOT rozszerzają swoją obecność na lotniskach regionalnych, łącząc Kraków z Paryżem-Orly
• Polskie Linie Lotnicze LOT połączą bezpośrednimi rejsami Kraków i Paryż-Orly (ORY).
• Inauguracyjny rejs został zaplanowany na 31 marca 2025 roku.
• Połączenie z Kraków Airport będzie realizowane każdego dnia tygodnia, przez cały rok.
• Otwarcie nowej trasy jest potwierdzeniem planów narodowego przewoźnika na rozwój siatki połączeń również na lotniskach regionalnych.- 21.01.2025, 16:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Rok 2024 był pomyślny dla międzynarodowej działalności Yutong Bus, przynosząc dalszy rozwój innowacji
Firma odnotowała przełom, a całkowita roczna wielkość sprzedaży osiągnęła 46 918 sztuk, co oznacza wzrost o 28,48% rok do roku.- 21.01.2025, 12:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Razem dla życia - Unum i Karol Bączkowski łączą siły
Unum ogłasza współpracę z Karolem Bączkowskim, doświadczonym ratownikiem medycznym. W ramach partnerstwa firma przeszkoli swoich pracowników i agentów z kwalifikowanej pierwszej pomocy. Spółka została partnerem wydania „Książki o pierwszej pomocy napisanej przez życie” autorstwa Karola Bączkowskiego.- 21.01.2025, 11:56
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Unum Życie TUiR S.A.