Newsletter

Europejscy producenci owoców i warzyw inaugurują europejski program promocji „CuTE: Uprawiając smak Europy” w Parlamencie Europejskim w Brukseli

12.09.2019, 15:18aktualizacja: 12.09.2019, 15:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Bruksela & Warszawa, Polska -- (BUSINESS WIRE) -- Dziś europejscy producenci owoców i warzyw oficjalnie uruchomili europejski program promocji: „CuTE: Uprawiając smak Europy” realizowany przy wparciu finansowym UE. Inauguracja programu odbyła się w Parlamencie Europejskim w Brukseli pod patronatem europosłanki Clary Aguilery (MEP, S&D). Dzień CuTe rozpoczął się konferencją prasową, w której udział wzięli: Clara Aguilera i Juana Marin (prezes FruitVegetablesEUROPE), Lauren Bergé (prezes AOPn Tomate & Concombre de France), Michel Picquet (wiceprezes AOPn Fraises de France), Witold Boguta (prezes, KZGPOiW), Jorge Brotons (prezes FEPEX) i Alba Ridao-Bouloumié (sekretarz generalny FruitVegetablesEUROPE).

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20190912005430/pl/.

Wśród organizatorów inicjatywy znajduje się Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (ZGPOiW) z Polski. W tym kraju promowane będzie szczególnie jabłko jako emblematyczna uprawa.

Po konferencji zainaugurowano EUROTOUR, „Mobilną szklarnię” na placu Agora Simone Veil Parlamentu Europejskiego. Uczniowie szkół z Brukseli oraz inni zwiedzający mogli odwiedzić mobilną szklarnię i dowiedzieć się więcej o tej metodzie produkcji.

Witold Boguta (KZGPOiW): „Realizacja projektu pozwoli nam lepiej dotrzeć do konsumentów w wielu krajach z informacją o wysokiej jakości i wartości odżywczej europejskich owoców i warzyw, o przyjaznych dla człowieka i środowiska sposobach ich produkcji. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, kiedy zgodnie z zasadami żywieniowymi owoce i warzywa powinny być podstawą naszej diety”.

Przez następne trzy lata (2019-2021) przeprowadzone zostaną akcje w 6 docelowych krajach UE (Belgii, Niemczech, Grecji, Francji, Polsce i Hiszpanii). 11 konkretnych owoców i warzyw (truskawka, jabłko, arbuz, melon, winogrona stołowe, kiwi, pomidor, słodka papryka, bakłażan i cukinia) otrzyma strategiczne wsparcie promocyjne w ramach tego programu. Naszą docelową publicznością są młodzi rodzice; dzieci i młodzież oraz opiniotwórcy, przede wszystkim dziennikarze kulinarni.

W efekcie programu mamy nadzieję na zmianę postrzegania i wiedzy o metodach produkcji w UE.

O FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL)

Założone 60 lat temu, FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) to Europejskie Stowarzyszenie Owoców i Warzyw, które chroni, reprezentuje i promuje europejskie owoce i warzywa. Z siedzibą w Brukseli, pośredniczy między interesariuszami i decydentami z instytucji europejskich, reprezentując europejską produkcję i handel owocami i warzywami. W skład konsorcjum dla tej inicjatywy wchodzą: KZGPOiW, AOPn Tomato & Concombre de France, AOPn Fraises de France, APROA, INCOFRUIT HELLAS, FEPEX, ANPCA i PROEXPORT z Polski, Francji, Grecji i Hiszpanii.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.eucofel.eu/.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190912005430/pl/.

Źródło: EUCOFEL

KONTAKT:

Miguel Ramos

tel. 0034 609336891

Press

Mediaenvio.es

info@mediaenvio.es

tel. 0034914012696

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.09.2019, 15:18
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ