Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p>• o 14 tys. sztuk wzrosła produkcja Lancii Ypsilon względem roku 2018 roku,
<p>• 99% procent aut, które w 2019 roku opuściły fabrykę FCA w Tychach trafiło na rynki zagraniczne.
FCA Poland to największa z 13 spółek Grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Polsce, a jej tyski zakład należy do grona najnowocześniejszych fabryk samochodowych na świecie.
W 2019 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 263 176 samochodów marek Fiat, Abarth i Lancia, w tym: 179 689 szt. Fiata 500, 21 015 szt. Abartha 500 oraz 62 472 szt. Lancii Ypsilon. To łącznie 3 728 sztuk więcej niż w 2018 roku.
Miniony rok był pełen jubileuszy i powodów do świętowania dla pracowników i dyrekcji zakładu w Tychach.
W 2019 roku FCA Poland uroczyście obchodziła wyprodukowanie 12-milionowego samochodu w historii zakładów FCA w Polsce. Kilka dni wcześniej z linii produkcyjnej zjechała 500-tysięczna Lancia Ypsilon, ulubiony samochód klientów na półwyspie Apenińskim. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu tym modelem włoskich nabywców – jego produkcja w 2019 roku wzrosła o ponad 14 tys. szt. w stosunku do 2018 roku.
W minionym roku obchodzono również 70. urodziny marki Abarth. Dla uczczenia tego szczególnego jubileuszu powstała, produkowana w Tychach, nowa wersja – Abarth 695 70 Anniversario. Samochód dostępny jest w kolorze „zielonym Monza 1958” z silnikiem 1.4T-Jet o mocy 180 KM oraz spojlerem z regulowaną wysokością. Ponadto wprowadzono na rynek nową aplikację „Abarth AR 695”, która pozwala lepiej poznać nowy samochód w formacie 3D, wysokiej rozdzielczości i skali 1:1.
Ponadto w 2019 roku FCA świętowała 62. urodziny modelu Fiat 500. Z tej okazji w Tychach została uruchomiona produkcja specjalnej wersji pod nazwą Dolcevita oddającej beztroski i radosny klimat włoskiej epoki lat 60-tych zwanej „Dolce Vita”. Wersja ta wyróżnia się ekskluzywnym białym kolorem Gelato White oraz biało-czerwoną linią biegnącą wzdłuż całego nadwozia. Samochód firmowany jest chromowanym znaczkiem z napisem Dolcevita pasującym do chromowanej listwy na pokrywie bagażnika oraz chromowanych opraw lusterek i listew bocznych z logo „500”. Ponadto elegancji dodają 16” białe felgi aluminiowe z diamentowym wykończeniem i szklany dach w wersji hatchback.
Wersją Dolcevita uczczono także dziesiąte urodziny Fiata 500 kabrio – w tej kompilacji samochód jako jedyny wyposażony jest w dach z materiału w biało-niebieskie paski z wyszytym czerwonym logo „500”. Inspiracją do użycia takich kolorów były leżaki plażowe i parasole z włoskiej Riwiery lat 60.
W 2019 roku Fiat świętował także swoje 120. urodziny. Z tej okazji podczas Salonu Samochodowego w Genewie została zaprezentowana specjalna rodzina Fiata 500 – „120th”, najbardziej elegancka i najlepiej skomunikowana ze światem. Dzięki wmontowanej aplikacji Apple CarPlay można korzystać z iPhona za pomocą ekranu dotykowego systemu Uconnect. Wersja dostępna jest dla modelu Fiat 500, a także 500X i 500L.
FCA Poland jest jednym z największych pracodawców w regionie – zatrudniał na koniec ubiegłego roku prawie 2 473 osoby. Nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań oraz udoskonaleń organizacji pracy. Jednym z elementów wpływających na rozwój jest Plant Academy – projekt, który ma na celu rozwój umiejętności technicznych oraz przywódczych pracowników.
Dla gospodarki niezwykle istotnym i dochodowym elementem jest eksport, a kluczowe znaczenie w polskim eksporcie ma motoryzacja. 99% wyprodukowanych w 2019 roku samochodów marek: Fiat, Abarth, Lancia, (tj. 260 842 sztuki) wyeksportowano na 58 rynków świata.
W podziale na modele przedstawia się to następująco:
Fiat 500 179 689 szt.
Abarth 21 015 szt.
Lancia Ypsilon 62 472 szt.
Lista 10 największych zagranicznych odbiorców:
1. Włochy 100 530 szt.
2. Niemcy 31 337 szt.
3. Francja 26 759 szt.
4. W. Brytania 24 844 szt.
5. Hiszpania 18 941 szt.
6. Litwa 14 349 szt.
7. Belgia 7 592 szt.
8. Japonia 7 079 szt.
9. Portugalia 4 659 szt.
10 Węgry 3 964 szt.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.01.2020, 12:06 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom