Newsletter

Fiat 500 - nowy rekord: prawie 194 000 samochodów sprzedanych w Europie w 2018 roku

25.01.2019, 16:04aktualizacja: 25.01.2019, 16:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/500 Mirror
FCA Polska/500 Mirror
Symbol włoskiego stylu i globalnej produkcji, ponadczasowy Fiat 500 osiąga, w swoim jedenastym roku obecności na rynku, rekordowy wynik rocznej sprzedaży, z prawie 194 000 egzemplarzami zarejestrowanymi w Europie w 2018 roku (łącznie Fiat 500 i Abarth 500). To kolejny rekord najlepiej sprzedającego się samochodu w tym segmencie, który osiągnął również swój drugi najlepszy w historii udział w rynku wynoszący około 15%.

„Ten rekord sprzedaży przypomina nam, że 500-ka to prawdziwa ponadczasowa ikona motoryzacji i to nie tylko dla marki Fiat - powiedział Luca Napolitano, dyrektor marki Fiat i Abarth na region EMEA. - Jestem bardzo dumny z tego wyniku. Fiat 500 jest bestsellerem na rynku w 11 krajach europejskich i znajduje się w pierwszej trójce w kolejnych czterech. W ciągu 11 lat swojej obecności na rynku, Fiat 500 nigdy nie wyszedł z mody i wszędzie odnosił sukces, jako symbol włoskiego stylu i wzornictwa.

Pozostając zawsze wierny samemu sobie, Fiat 500 pojawiał się jednocześnie w licznych interpretacjach, łącząc swój niepowtarzalny charakter z innymi znanymi markami, by dać początek wielu wyjątkowym seriom specjalnym. Podobnie jak znakomity poprzednik, nowa 500 „nadała blask" codzienności i drogom całego świata, stając się sympatycznym rozwiązaniem dla potrzeb w zakresie miejskiej mobilności na całym świecie.

Fiat 500 trafia do ponad 100 krajów na całym świecie. Fakt, że 80% wszystkich egzemplarzy jest sprzedawanych poza rynkiem włoskim, oznacza, że 500 jest najbardziej globalnym spośród wszystkich modeli Fiata.

Łącznie, od 2007 r. do chwili obecnej, wyprodukowano ponad 2 miliony 110 tysięcy samochodów Fiat 500, co daje ponad 6 milionów, jeśli dodamy do tego egzemplarze poprzedniego modelu, wyprodukowanego w latach 1957-1977. Taki wynik czyni go jednym z najlepiej sprzedających się modeli Fiata wszech czasów.

Kultowy model 500 nadal zachwyca swoim ponadczasowym charakterem i kwintesencją stylu pop. Miękka linia nadwozia i zaokrąglone kształty już od pierwszego wejrzenia wzbudzają sympatię i wywołują uśmiech na twarzach ludzi zmagających się codziennie z ulicznym ruchem na całym świecie. Bez wątpienia, jednym z jego sekretów światowego sukcesu jest ciągła ewolucja poprzez nowe interpretacje w ponad 30 seriach specjalnych, bazujące na modelach Fiat 500 i Abarth 595, które pojawiły się w 2007 roku. Nieprzypadkowo Fiat 500 zawsze był uznawany za „trendsettera", który pozostając wierny samemu sobie, pojawiał się jednocześnie w różnych odsłonach, łącząc swoją niepowtarzalną tożsamość z wieloma sławnymi markami, dając początek wielu wyjątkowym seriom specjalnym, by odkryć niezwykłe dla miejskiego samochodu dziedziny, od mody poprzez luksusowe jachty do sztuki i sportu, tworząc okazje do osiągania nowych celów, stale odnawiając się przy jednoczesnym zachowaniu swojego statusu ponadczasowej Ikony.

Strategia ta potwierdziła swój sukces w 2018 roku dzięki seriom specjalnym, jak 500 Mirror, 500 Collezione i 500 Spiaggina '58. Aby ukoronować osiągnięcia 2018 roku, naprawdę wyjątkowego roku, w grudniu ogłoszono, że 10 lutego 2019 na terenie wystawy „The Value of Good Design" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA) zostanie po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany publiczności Fiat 500 serii F, zakupiony przez Muzeum, potwierdzając tym samym jego duże symboliczne znaczenie na światowej scenie w dziedzinie wzornictwa.

Pierwszą specjalną serią, która zadebiutowała w styczniu 2018 r. była 500 Mirror wyposażona w nowoczesne rozwiązania z zakresu multimediów i łączności. Została ona zaprezentowana w trakcie wirtualnej konferencji prasowej, podczas której Luca Napolitano przedstawił dwustu dziennikarzom z całej Europy, połączonym w czasie rzeczywistym, potencjał nowej rodziny 500 Mirror. Następne 1500 dziennikarzy poznało nową ofertę w ciągu następnych 72 godzin.

Nowa gama Mirror wpisuje się w wieloletnią tradycję Fiata „demokratycznego" dostępu do coraz bardziej zaawansowanego wyposażenia i technologii, które upraszczają życie zarówno kierowcy, jak i pasażerów.

W szczególności, specjalna seria Mirror została wyposażona w standardzie w innowacyjny system UconnectTM HD LIVE z 7" ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i z AndroidAutoTM. Nowe samochody 500X Mirror, 500L Mirror i 500 Mirror wyróżniają się charakterystycznymi elementami stylistycznymi, bogatym wyposażeniem i ekskluzywnym niebieskim kolorem nadwozia, wyraźnie nawiązującym do technologii i łączności. W serii specjalnej Mirror debiutuje system Mopar Connect (dostępny opcjonalnie) wyposażony w funkcje, pozwalające na kontrolowanie samochodu na odległość za pośrednictwem smartfona, zapewniające bezpieczeństwo i spokój zawsze na wyciągnięcie ręki.

Technologiczne innowacje wersji Mirror i luksusowa moda w seriach specjalnych 500 Collezione „Primavera" i 500 Collezione „Autunno" naznaczyły powrót marki Fiat do świata „haute couture”. Była to pierwsza dziedzina, w której od samego początku swojego istnienia, model z ogromnym sukcesem zaznaczał swoją obecność w seriach specjalnych 500C by Gucci i 500 by Diesel. Każda z nich wyróżniała się specjalnym lakierem nadwozia oraz niepowtarzalnym zestawieniem kolorów i materiałów, jedna bardziej kobiecym, a druga o bardziej męskim charakterze. Obydwie serie specjalne nowej 500 Collezione powitały nadejście wiosny i jesieni eleganckimi połączeniami kolorystycznymi.

Pierwsza edycja 500 Collezione, w swojej eleganckiej dwukolorowej wersji nadwozia „Primavera”, została wprowadzona na rynek w kwietniu zeszłego roku w Mediolanie, na starcie trasy wiodącej po międzynarodowych stolicach mody, stylu i sztuki. Po głównym, włoskim ośrodku mody przyszła kolej na Londyn, miasto, w którym, nie licząc Włoch, jeździ najwięcej kultowych 500, następnie pełny pozytywnych wibracji Berlin, romantyczne nabrzeże Sekwany w Paryżu, by w końcu dotrzeć do samego serca Madrytu. Pięć niezwykłych miejsc, wprowadzających temat kontynuowany końcem października wraz z premierą drugiej serii specjalnej 500 Collezione, która została zaprezentowana w Rinascente w Mediolanie, w jednym z najsłynniejszych domów towarowych, a inspirowanej jesienią i modą męską. Wersja ta zadebiutowała w nowej kolorystyce nadwozia, w dwukolorowym „Brunello", ozdobionym „miedzianym” pasem powyżej klamek oraz tapicerką w prążki. Po raz pierwszy w historii mediolański sklep, w którym moda jest na wyciagnięcie ręki, stał się miejscem wydarzenia motoryzacyjnego, tuż u boku topowej marki mody męskiej „L'Uomo Vogue", z którą łączą go te same wartości wysmakowanej elegancji i dbałości o detale.

W 2018 roku Fiat 500 zajął się również tematem „Heritage”, światem mającym silne związki z liczącym ponad 100 lat imponującym dorobkiem włoskiej marki. Mediolan był również miejscem, w którym 4 lipca odbyło się prestiżowe wydarzenie, w którym wzięło udział 130 gości, w tym dziennikarze, znane osobowości i influenserzy, zorganizowane z okazji urodzin kultowego Fiata, wyprodukowanego w 1957 roku oraz 60. rocznicy wprowadzenia na rynek w 1958 roku słynnej 500 Jolly, znanej pod nazwą „Spiaggina", legendarnego małego samochodu z pierwszej serii specjalnej oraz symbolu „Dolce Vita”. Ta podwójna rocznica została uczczona stworzeniem serii specjalnej 500 Spiaggina ’58, o niesamowitym designie, wyprodukowanej w limitowanej edycji, prawdziwego obiektu westchnień. Auto dostępne było tylko w wersji kabriolet, by w pełni cieszyć się letnią pogodą i niezwykłością historii, która pozostawiła niezatarty ślad w naszej pamięci. Jak przystało na gwiazdę „Dolce Vita”, nowa seria specjalna „przywdziewa" niezwykły niebieski kolor Volare, zestawiony z beżowym, miękkim dachem i podkreślony białym pasem powyżej klamek oraz 16-calowymi obręczami aluminiowymi w stylu vintage. Wreszcie, by uczcić dzień 4 lipca, jako wyraz hołdu dla Fiata powstał zachwycający film, w którym została wykorzystana niezwykle popularna włoska piosenka „Volare", śpiewana przez Domenico Modugno na Festiwalu w San Remo dokładnie w 1958 roku, czyli wtedy, gdy powstała legendarna 500 Spiaggina. Kolejnym wyrazem hołdu była pokazowa wersja „Spiaggina by Garage Italia", stworzony przez Garage Italia i Centrum stylu Pininfarina i bazujący na Fiacie 500C, nawiązując do ducha tamtych lat.

Z Mediolanu do Palermo, z najbardziej światowego miasta Włoch do śródziemnomorskiej perły wśród miast. Zawsze z udziałem 500 i jej ponadczasowym stylem. W październiku sycylijska stolica stała się sceną premiery nowej gamy Abarth 595, najnowszej odsłony słynnej marki z logo Skorpiona 500, która pokazuje dwie „twarze” marki Abarth: osiągi i styl. Nowy Abarth 595 został zaprezentowany publiczności podczas legendarnego „Targa Florio", najstarszego wyścigu samochodowego. Karl Abarth był blisko związany z Targa Florio, startując w nich zaraz po wojnie. Sycylijskie, kręte drogi wydawały się wręcz idealne do zaprezentowania możliwości wyścigowych tych samochodów. Abartha i Targa łączy bliska więź i historia sukcesów w wyścigach, ale i wiele anegdot. Oprócz tego, każdy, kto podziwia te legendarne samochody, dzięki którym marka Abarth osiągnęła swój obecny status legendy wyścigów, z łatwością doceni to, jak na przestrzeni lat ta trudna dyscyplina, jakim są wyścigi, ukształtowała bezcenne dziedzictwo stylu i osiągów, których owocem są współczesne samochody”.

* Android Auto, Google Play i Google Maps to zastrzeżone znaki towarowe Google LLC. Apple CarPlay to zastrzeżony znak towarowy Apple Inc.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.01.2019, 16:04
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ